Min hjärna börjar bli läskig, har tappat ord och precis nu kom jag inte på ordet kardboreband. Vilket är ett ord jag inte borde glöma! För någon vecka sen kom jag inte på vad en kollega hette, såg hens bild framför mig men kunde inte komma på vad hen hette. Hen sitter på ett annat kontor.
Det gor jag med. Pa flera sprak samtidigt. Jag har kommit fram till att det beror pa att jag har lite for brottom (jag ar fodd med en kansla att ha brottom, vare sig jag har det eller inte
) och for mycket olika grejor pa gang nar det hander. Hjarnan forsoker ordna upp 25 grejor samtidigt och da forsvinner vanliga ord ur ordforadet.
på tåg och växlar mellan att tjuvlyssna på två svenska tjejer, två brittiska damer och två kvinnor som pratar franska. Kul och förvirrande!
Det kan vara sa himla kul att tjuvlyssna pa samtal mellan turister med annat modersmal an dar de ar. Och inse hur vansinnigt oforskamda manga ar som talar hogt och tydligt om manniskor runt om dem.
Jag hade en gang tva Svenska 17-18 aringar pa planet fran London till Stockholm i mellan satet och fonstret medan jag satt vid gangen. Jag laste en roman pa Engelska och da det var British Airways pratade Engelska med flygvardinnan ... och de pratade om mig. Hogt nog for att jag inte hade nagra problem att hora.
Jag satt i vagen och det var trangt for att jag satt dar. Min handvaska
under stolen framfor stod i vagen om de behovde ga ut. Jag drack 2 (flyg) flaskor vin till maten och hade taget en G &T fore middagen och skulle sakert bli full. Nar jag lutade mig tillbaka for att sova efter maten kunde kunde de ju inte ga ut i gangen om de ville. Jag lyssnade utan kommentarer.
Nar jag slumrat en liten stund och de kommenterat bade mina klader, (jag hade jeans och sag ut som om jag inte brydde mig? och hade sparkat av mig skorna, men luktade atminstone inte fotsvett
) och trottnat pa "sma barnen" satte jag mig upp i stolen igen, tittade pa killen bredvid mig som just sagt nagot "unflattering" om mitt har och sa,
"Jag inser att ni haft problem med allt fran boken jag laser, vad jag druckit, hur jag sitter, och hur jag klar mig och ser ut. Far jag foresla att ni infor nasta resa utomlands ser till att ha saten i forstaklass dar ni har mer plats, men framfor allt att ni inte pratar sa mycket om passagerarna i narheten, nagon kan bli valdigt ledsen av alla kommentarer".
Resten av trippen var valsignat tyst med tva killar som rodnade varje gang jag vred pa huvudet och skamdes. Jag tror de larde sig en laxa.