Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag behöver en ny ugn men jag vill ha en så tyst ugn som möjligt men hur ska jag veta vilken ugn som låter minst
Och varför heter de omöjliga bokstavskombinationer som HBG278BS0S eller CSG856RC7 eller CS858GRB7S
Hur i hela h-vete ska jag komma ihåg vilken model som har vilket betyg
Ikea har en ugn som heter kulinarisk jag kanske ska köpa den bara för att den faktiskt har ett vettigt namn

IKEAs ugnar suger. Vi har en sådan i kontoret och det är det värsta skräpet jag vari med om. De får inte direkt bra betyg i tester heller...
 
Hunden kommer in med snöbollar i hela pälsen efter varje tur ute. Jag spolar bort det mesta under varmvattenkranen men ibland orkar jag inte - om det bara är lite.

Så nu kliver jag runt med blöta strumpor i vattenpölar i hela nedervåningen. Tofflorna är uppe.
Det är kul med snö det är kul med snö
20231209_113129.jpg
 
Åt middag nyss, en vegetarisk färdigrätt som jag köper ibland. De måste ha ändrat på innehållet för den var för stark för mig. Förra gången smakade den bra.
Köpte en korsordstidning och löste några kryss, eller ja, det är såna kryss där man bara behöver lösa tillräckligt för att få fram kodorden, så det är inte så ansträngande.
 
Min hjärna börjar bli läskig, har tappat ord och precis nu kom jag inte på ordet kardboreband. Vilket är ett ord jag inte borde glöma! För någon vecka sen kom jag inte på vad en kollega hette, såg hens bild framför mig men kunde inte komma på vad hen hette. Hen sitter på ett annat kontor.

Det gor jag med. Pa flera sprak samtidigt. Jag har kommit fram till att det beror pa att jag har lite for brottom (jag ar fodd med en kansla att ha brottom, vare sig jag har det eller inte 🙄) och for mycket olika grejor pa gang nar det hander. Hjarnan forsoker ordna upp 25 grejor samtidigt och da forsvinner vanliga ord ur ordforadet.

på tåg och växlar mellan att tjuvlyssna på två svenska tjejer, två brittiska damer och två kvinnor som pratar franska. Kul och förvirrande!

Det kan vara sa himla kul att tjuvlyssna pa samtal mellan turister med annat modersmal an dar de ar. Och inse hur vansinnigt oforskamda manga ar som talar hogt och tydligt om manniskor runt om dem.

Jag hade en gang tva Svenska 17-18 aringar pa planet fran London till Stockholm i mellan satet och fonstret medan jag satt vid gangen. Jag laste en roman pa Engelska och da det var British Airways pratade Engelska med flygvardinnan ... och de pratade om mig. Hogt nog for att jag inte hade nagra problem att hora.
Jag satt i vagen och det var trangt for att jag satt dar. Min handvaska under stolen framfor stod i vagen om de behovde ga ut. Jag drack 2 (flyg) flaskor vin till maten och hade taget en G &T fore middagen och skulle sakert bli full. Nar jag lutade mig tillbaka for att sova efter maten kunde kunde de ju inte ga ut i gangen om de ville. Jag lyssnade utan kommentarer.
Nar jag slumrat en liten stund och de kommenterat bade mina klader, (jag hade jeans och sag ut som om jag inte brydde mig? och hade sparkat av mig skorna, men luktade atminstone inte fotsvett :rofl:) och trottnat pa "sma barnen" satte jag mig upp i stolen igen, tittade pa killen bredvid mig som just sagt nagot "unflattering" om mitt har och sa,
"Jag inser att ni haft problem med allt fran boken jag laser, vad jag druckit, hur jag sitter, och hur jag klar mig och ser ut. Far jag foresla att ni infor nasta resa utomlands ser till att ha saten i forstaklass dar ni har mer plats, men framfor allt att ni inte pratar sa mycket om passagerarna i narheten, nagon kan bli valdigt ledsen av alla kommentarer".
Resten av trippen var valsignat tyst med tva killar som rodnade varje gang jag vred pa huvudet och skamdes. Jag tror de larde sig en laxa. :p
 
Hunden kommer in med snöbollar i hela pälsen efter varje tur ute. Jag spolar bort det mesta under varmvattenkranen men ibland orkar jag inte - om det bara är lite.

Så nu kliver jag runt med blöta strumpor i vattenpölar i hela nedervåningen. Tofflorna är uppe.
Det är kul med snö det är kul med snöVisa bifogad fil 133904
Min svägerska sydde en tunn overall åt deras lagotto som han får ha när snön är "snöbollsaktig" - så slipper han se ut som lille Oskar x10 :idea:
Du får sy helt enkelt... :p
 
Köpt en påse parmesanchips med mig hem efter jag åkte till Uppsala och fyndade ljus. Varulven vaknade i andra änden av huset efter jag öppnade chipspåsen och Wilma är helt plötsligt väldigt kompis med mig, måste komma ihåg att gömma påsen när jag går och lägger mig. 😾

Såg att IKEA sålde blockljus till nedsatt pris så tänkte att jag skulle fylla på förrådet lite, trots att jag aldrig brukar köpa blockljus utan hålla mig till stearinljus. Väl på plats så hade de satt ner priset på kronljusen med så jag köpte på mig 500 ljus och när jag gick förbi fyndhörnan sålde de missfärgade blockljus med 90 timmars brinntid för 25 kr, så det blev fyra st som också fick följa med hem. Så jag har inte tjänat några pengar men väl sparat 400 kr på mina ljusa affärer. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
49 50 51
Svar
1 011
· Visningar
28 480
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 430
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Jämställt förhållande
  • Årets Nobelpris
  • Unga brottslingar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp