Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tjock Fia eller Vampyria som jag kallar henne
 

Bifogade filer

  • 20231209_190817.jpg
    20231209_190817.jpg
    257,9 KB · Visningar: 61
Fryser lite så tog på mig fleecejackan. Fick genast mer klåda i ögonen. Damm, förmodligen.
Känner mig deprimerad, vill att det ska bli kväll så jag får sova bort lite tid. :(
 
Köpt en påse parmesanchips med mig hem efter jag åkte till Uppsala och fyndade ljus. Varulven vaknade i andra änden av huset efter jag öppnade chipspåsen och Wilma är helt plötsligt väldigt kompis med mig, måste komma ihåg att gömma påsen när jag går och lägger mig. 😾

Såg att IKEA sålde blockljus till nedsatt pris så tänkte att jag skulle fylla på förrådet lite, trots att jag aldrig brukar köpa blockljus utan hålla mig till stearinljus. Väl på plats så hade de satt ner priset på kronljusen med så jag köpte på mig 500 ljus och när jag gick förbi fyndhörnan sålde de missfärgade blockljus med 90 timmars brinntid för 25 kr, så det blev fyra st som också fick följa med hem. Så jag har inte tjänat några pengar men väl sparat 400 kr på mina ljusa affärer. :up:
:eek:
 
Köpt en påse parmesanchips med mig hem efter jag åkte till Uppsala och fyndade ljus. Varulven vaknade i andra änden av huset efter jag öppnade chipspåsen och Wilma är helt plötsligt väldigt kompis med mig, måste komma ihåg att gömma påsen när jag går och lägger mig. 😾

Såg att IKEA sålde blockljus till nedsatt pris så tänkte att jag skulle fylla på förrådet lite, trots att jag aldrig brukar köpa blockljus utan hålla mig till stearinljus. Väl på plats så hade de satt ner priset på kronljusen med så jag köpte på mig 500 ljus och när jag gick förbi fyndhörnan sålde de missfärgade blockljus med 90 timmars brinntid för 25 kr, så det blev fyra st som också fick följa med hem. Så jag har inte tjänat några pengar men väl sparat 400 kr på mina ljusa affärer. :up:
Skrattar åt dina bästa vänner. Tänk ibland då hör de väldigt bra. Kommer ihåg när svägerskan påstod att deras gamla vovve var för typ. Jodå ända till ostbågarna kom fram.
 
Skrattar åt dina bästa vänner. Tänk ibland då hör de väldigt bra. Kommer ihåg när svägerskan påstod att deras gamla vovve var för typ. Jodå ända till ostbågarna kom fram.
´Mest imponerad var jag av min saligen bortgångne Smirre när vi hade flyttat ut till huset. Han kunde ligga och sova på vinden, i andra änden av huset och ändå vakna av att vi öppnade en chipspåse när ex och jag satt i soffan och tittade på TV! Då var det ner för trappan, genom två hallar, matrum och bibliotek för att tigga i vardagsrummet. 😻
 
Kom nyss hem efter en låååång dag som monterpersonal på mässa. Helt sjukt slut. Och då kommer jag hem till nystädad lägenhet. Sambon har t.o.m. satt in mina nytvättade kläder i garderoben (något som jag aldrig någonsin lyckas göra i tid) och allmänt försökt sitt bästa för att det ska kännas bra att komma hem :heart:

Nu ska jag vila så mycket jag kan, imorgon kör vi igen.
 
Uppväxt i ett bondehem och det var mycket "mat och potatis". Långkok, inälvsrätter, soppor.

Flyttade hemifrån vid 18 och behövde laga min mat själv. Bodde sen med en matintresserad man i 20 år och han lärde mig en del. Men han kritiserade min matlagning så det blev mest hans matlagning om hela familjen skulle äta.
Avkomman har alltid varit intresserad och fixat mat åt sig och oss. När jag var yngre var jag också intresserad.
(Numera har jag ingen aptit så det blir mest näringsintag, inte mat. :D )

Så egentligen har jag lärt mig själv. Och varit nyfiken. Maken brukade kalla det för att "uppfinna mat" när han skulle dra ihop nåt till familjen.
Jag har fortsatt så på egen hand. Många egenuppfunna maträtter som blivit favoriter. Lagar nästan aldrig från recept.

Nar jag ar lite uttrakad upplyser jag ofta Maken att jag tanker ga till koket och "skapa". Nagot maste hjarnan ha att pyssla med. :p

Instagram är farligt. Har fått ett sånt otroligt sug efter att svarva trä efter att ha följt en massa svarvare en period. Frågan är om jag ska lära mig svarva, eller avfölja de fina kontona.. Har tillgång till svarv och kanske möjlighet att gå kurs i det så småningom.

Go for it! Att lara sig nagot nytt ar alltid givande.

I februari har jag ägt henne i 5 år, då var hon bara 14 cm
Nu är hon 22+

Vad AR hon?
 
Orkade en kopp glögg ikväll, vet inte om det är alkoholen eller allt socker som gör att jag tycker det lätt blir för mycket av det goda? Dricker det så sällan så köper det nog mer av slentrian när det närmar sig jul än att jag är sugen på det. 😅
 
Däckat framför tv:n tittandes på när mellansonen spelar Minecraft. Stora sonen är på bio och yngsta sover förhoppningsvis snart. Har varit en mentalt oerhört påfrestande dag (idag också) med oro för både mamma och hennes sambo, dottern som kräver 110% uppmärksamhet och närhet KONSTANT, syskonbråk och bara vardagen med allt vad det innebär. 🫠😩 Jag är TRÖTT!
 
Idag har jag förvisso inte sovit stor del av dagen (som jag gjorde igår), men jag har ändå inte gjort ett skvatt nytta på hela dan 😅

2 dagars ledigt kvar och planen är faktiskt att göra lite nytta under den här långhelgen :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 649
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
49 50 51
Svar
1 011
· Visningar
28 480
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 430
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
480
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp