Vad gör vi? Del CLXXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kom hem från jobbet ganska nyligen. Fyllde på 150 liter vatten i hagen, åkte sen och fyllde på dunkarna igen och hoppas, hoppas, hoppas att det är minusgrader inatt så jag kan köra ner till hagen imorgon bitti innan jobbet. :crazy: Hundar och katter utfodrade och hundarna kissade, nu är det bara matte kvar men först ska jag försöka få fjutt på brasan i kaminen. :up:
 
Jag är aldrig hemma över jul och har därför aldrig tidigare haft en egen gran. Men nu när ICA sålde den här minivarianten så kunde jag inte låta bli :love:
20231215_203714.jpg
 
Kunde åka till jobbet och jobba idag, det var väldigt fint! Min käre vän skulle kommit, men blev tyvärr sjuk. Hann med ett telefonsamtal under dagen vilket var fint ❤️

Blev middag med föräldrarna efter jobbet för att fira pappa en dag i efterskott. God mat och trevligt att sitta och prata en stund.

Fick borstat Humla här hemma i soffan, så i helgen får det bli klippning för både henne och Sparven 😅
 
Kompisen jag skulle sitta med på julkonserten dök aldrig upp, men det gick bra ändå, det var bara kyrkvärden (mamma) och vaktmästaren som satt i närheten.
Jag sitter alltid på samma plats vid utgången vid konserter.
 
Har nu ätit mig igenom en trerätters!

Löjrom och champagne till förrätt
Hälleflundra och chardonnay till huvudrätt
Apelsintarte och tokaj till efterrätt

Huvudrätten var fantastisk! Servitören beklagade dock förekomsten av forellrom ;)

IMG_5629.jpeg
 
Om jag fattat systemet rätt så är äta riktig mat till middag 20 vuxenpoäng då? :D

För äta glass till middag är ju en rolig vuxensak. Men äta riktig mat till middag är en tråkig(are) vuxensak = x2 vuxenpoäng

Jag gillar systemet med vuxenpoäng mer och mer känner jag :love::D
Jag ser att du sitter och plockar bara det du gillar från våra koncept :mad:


...
bra gjort, det förtjänar vuxenpoäng! :up::angel:
 
Lyssnar på juljazz och äter julgranar framför julgranen efter att ha sett en julfilm tillsammans med maken. Men annars har jag inte alls julkänsla eller så alltså :D
 

Bifogade filer

  • f163b4d6-377e-4ef5-9199-12d5dfeb43de.jpeg
    f163b4d6-377e-4ef5-9199-12d5dfeb43de.jpeg
    99,7 KB · Visningar: 27
Har nu ätit mig igenom en trerätters!

Löjrom och champagne till förrätt
Hälleflundra och chardonnay till huvudrätt
Apelsintarte och tokaj till efterrätt

Huvudrätten var fantastisk! Servitören beklagade dock förekomsten av forellrom ;)

Visa bifogad fil 134435
Låter fantastiskt. :d

Vad ska jag hitta på med en över 30 år gammal Tokaj, 5 puttonyos? Köpte den med ex för ca 24 år sedan och den blev kvar hos mig när jag lyfte ut honom. :sneaky: Om mamma kommer hit över jul tänkte jag vi skulle knäcka den och lyxa till det lite under helgerna med svensk oxfilé, skumpa och annat godis och ev fira mitt nya jobb.
 
Efter plugg och jag kände mig i fas med det drog jag iväg till stallet och bestämde mig för att sadla på och passa på att rida i snön ifall det inte blir av i helgen 🙃. Skrittade på grusvägen I dimman och galopperade lite granna i snön innanför fyrkantspåret på ridbanan och även en liten,liten galopp bakom på skogsvägen bakom stallet; härlig halvtimme på härligaste hästen 😍. Hemma tyckte både sambon och jag att det smakade himla bra med lövbiff och pommes med tillbehör som fredagsmiddag till kärlek åt alla och julkalendern som är himla mysig måste jag säga 😊. Slog in några julklappar och kokade en omgång risgrynsgröt/tomtegröt innan jag for och kvällsfodrade hästarna 🥰. Nu är det verkligen hög tid att sova; jobbdags för min del imorgon bitti 😊.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
55 56 57
Svar
1 136
· Visningar
31 928
Senast: Sel
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 446
Senast: Halcyon
·
IT & mobiler Jag undrar om det är något man kan göra vid ett mindre antal tillfällen även med ett pyttelitet abonnemang, eller om det är fantasier...
Svar
5
· Visningar
481
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp