Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bussen inställd och de hade dragit om linjen. Pulsade i snön tre hållplatser. Flåsade som en flodhäst och kom en halvtimme försent. Fantastiskt väder dock, strålande solsken.

Pälsat på mig lång yllekjol och tjocka strumpbyxor. Polotröja och kofta. Så nu sitter jag här och svettas nästan. Ska snart bege mig hemåt. La ärtor i blöt i går kväll så idag blir det ärtsoppa :d
 
Ser någon romantisk komedi på tv4play för självklart ska jag halvt titta på alla som snart försvinner :D
Hade tänkt gå till affären trots vädret men det är verkligen mycket snö ute... perfekt väder för pepparkakor som jag har ätit upp:down: Ska sätta in matlådan i micron nu så får vi se om jag kan ta itu med något mer produktivt senare. Kanske skotta för hyresvärden verkar inte göra så stora insatser och ev var det dom som just fick backa bort från flera meter före fastigheten i en skåpbil för de kom inte fram:jawdrop:
 
IMG_1362.jpeg

Jobbar hemma och är hundvakt. Hon är LIIIITE mer närgången än min egen (som ligger i sin korg och sover 😂)
 
Sprang ut för att hjälpa person med rullator som såg ut att ha det väldigt jobbigt med snön. Hurtig person så hann komma rätt långt med att lyfta upp rullatorn i varje steg men fick hjälpa ut till plogad väg iaf :heart Trevligt att prata lite!

Nu surar jag för att det verkar vara en ny trend att boka flera tvättider och sedan strunta i dom... hallå jag måste tvätta?! Kortvarig gladhet :D
 
Var spännande att vara ute och åka idag. Är så glad för både antispinn och antisladden jag har.😅 Tycker synd om plogbilarna som inte hunnit med när det snöat konstant.

Nu har jag iallfall fått hem alla julklappar vad jag vet och köpt julpapper så jag kan börja slå in dom ikväll.
 
Alltså jag föredrar att ha problem med VAD SOM HELST utom kistan. Hade t.o.m. svårt nu att räta ut mig nog mkt för att utföra lungröntgen. Dessutom svårt att andras in. De fick göra om flera ggr (de var dock mkt trevliga och stressade inte på).
Ja jag är redigt less på det här. Jag vet att det var rätt att ta ut tumören, men ibland önskar jag att den aldrig upptäckts!
 
Nähä, inga biljetter till ESC. Åtminstone stod det att det inte gick att hitta två biljetter till någon av de fem föreställningar vi kan gå på. Jäkligt surt.
Både jag och dottern gillar ESC så det hade varit kanonroligt.
De sa på tv att de antagligen kommer släppa fler när de vet hur alla kameror et ska placeras. Alltså när de vet hur många fler personer som ryms.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 906
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp