Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Halkat fram till centralen i snön och är nu på tåget mot jobbet. Fick panikköpa nässpray för den här förkylningen vägrar let go 🤧

Vad använder du för nässpray? Jag kan inte använda den där vanliga svaga för då fortsätter det bara, kör med en med lite kortison vid förkylning, funkar super :)
 
Påväg till jobbet. En avgång inställd men vi hoppas det blir bättre på eftermiddagen.

Känner mig lite krasslig igen men inget att gå och lägga sig i sängen för. Nä, nu ska jag dricka kaffe och tänka ut vad jag ska göra med pållen ikväll 🙏

Återgå inte för tidigt...Riskerar du bara bakslag 🙃
 
Vad använder du för nässpray? Jag kan inte använda den där vanliga svaga för då fortsätter det bara, kör med en med lite kortison vid förkylning, funkar super :)

Kör vanliga Nezeril, hade Rhinocort förr pga hade konstant nästäppa men det har tack och lov gett med sig. Berodde på x antal år som seriös nässpraymissbrukare :o
 
Skulle iväg till KKV idag, men känner inte för att bege mig ut i snövädret. Så stannar hemma tills jag ska till läkaren i eftermiddag.

Jag ska promenera iväg till Karolinska och ta prover och röntga. Iofs sol idag, men lite otaggad. Kanske skjuter på det :angel:
I em ska jag och "min" ungdomsgrupp på Fotografiska. Riktigt taggad på det så kanske bättre att vila upp sig innan det.
 
Vi hade tydligen också slamtömning imorse. Innan åtta. :sleep: Skitstor typ Coca-Cola-reklam-upplyst röd och vit lastbil rakt utanför sovrumsfönstret (i det snöklädda landskapet). Ingen som ho-hoade dock. Katten grät högljutt. Jag försökte vakna, förstå om jag var i en reklamfilm, eller vad som egentligen hände. Men på den ljusa sidan körde den inte på huset, även om det lät så (minst!) på katten.

Hoppas det inte är värre än det såg ut!
Slamtömningslastbilen backade precis på vårt hus, knakade till betänkligt men bara lite avskavd färg på panelbrädan :eek:
 
Sitter och är trött efter en febrig natt med jobbiga drömmar, gick upp vid 9 och tog en varm dusch och har gått runt i gosig morgonrock sedan dess. Jobbar 13-17 idag. Snön vräker ner och det är sjukt mysigt!
 
Vad använder du för nässpray? Jag kan inte använda den där vanliga svaga för då fortsätter det bara, kör med en med lite kortison vid förkylning, funkar super :)
Herregud nooo, jag personligen känner att nässprayer bara skjuter upp snuvan och så känner man sig tusen gånger värre under en längre period :arghh:
 
Har faktiskt sovit helt okej inatt. Det snöar ännu mer än igår och har kommit en del snö under natten, men enligt väderprognosen ska det inte bli varmare än -2°C de närmsta 10 dagarna. Så bara minusgraderna håller i sig så borde vi slippa isgata i alla fall :)

Min kinesiskalektion är inställd idag så nu blir det bara en lektion till innan provet (istället för två). Men det betyder också att jag slutar 14.30 istället för 17.50 idag 🥳
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 092
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 717
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 906
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp