Vad gör vi? Del CLXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är rätt ömklig idag - jäklar vad jag är öm i armen! Tänkte ha plasten på tills ikväll, men det hade geggat så förbaskat inatt att det inte höll helt tätt längre - så den åkte av imorse (morgonen efter är okej). Duktigt svullen. Men men, klart värt det! Det är självförvållat. Det är bara inte bekvämt, alls, just nu 😅 .

Jag sitter för övrigt på bussen in till stan, ska träffa en kompis - det blir kul!
 
Fick reda på en väldigt sorglig nyhet idag, som både chockade mig och gjorde mig ledsen... :( Det handlar inte om mig eller min familj, men om människor som jag har känt i drygt 15 år nu...

Ska försöka vända på mitt humör (inget blir ju bättre av att jag sitter och funderar på ledsamheterna) och fixa lite mer med utebelysningen. Imorgon blir det lussekatter :d !
 
Lyssnade på en podd i morse och en person pratade om att ett tåg hade fått stanna pga. ström av brott. Kunde för mitt liv inte förstå vad de kunde vara för brott som stannade ett tåg och hur det kunde vara så många som en ström av dom.

Efter en stund begrep jag vad det var för brott det handlade om, strömavbrott.

Smart, mycket smart tänkt.. 😅
 
Lyssnade på en podd i morse och en person pratade om att ett tåg hade fått stanna pga. ström av brott. Kunde för mitt liv inte förstå vad de kunde vara för brott som stannade ett tåg och hur det kunde vara så många som en ström av dom.

Efter en stund begrep jag vad det var för brott det handlade om, strömavbrott.

Smart, mycket smart tänkt.. 😅

På temat särskrivning. Denna är ju härlig också!

IMG_4940.jpeg
 
Sov några timmar på soffan. Inte riktigt van att gå upp 05.30. :angel:

Har betalat räkningar 😅 och skrivit ihop lönerapporten. Några dagar kvar på månaden så får fylla på lite mer sen. Men kan nog få in den i resonabel tid för att imponera på kollegan. Igen 2 ggr på rad nu. :D:angel:

Nu ska jag äta lite lunch. Plockade fram matlådor ur frysen för några timmar sen så jag har till både lunch o middag. Egentliga anledningen var för att jag har två lådor i kylen som ska frysas, men då frysen är överfylld får det bli en matlåde rockad.:up:
 
Har pysslat lite här med disk och tvätt, rastat hunden och pratat med ena sonen och mamma i telefon. Har stoppat in middag i ugnen också. Och beställt mat.

Funderar på att möblera om men har ännu inte bestämt mig, svårt att placera granen när jag möblerar om kanske... ska sätta upp adventsstakar, men får bestämma mig om ommöbleringen också... Får ta tag i det.
 
Soffa, brasa, mörker.

Uppdaterar äntligen telefonens mjukvara vilket den inte velat ett tag. Funkar via datorn. Så nu kan jag snart ladda ner audible-appen där jag kan gratislyssna en månad och de har många roliga böcker min vanliga app saknar. Den jag siktar på först är: Social Justice for the Sensitive Soul: How to Change the World in Quiet Ways
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 066
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 703
Senast: tanten
·
Skola & Jobb Jag har inte läst matte på nästan 20 år, men har nu hoppat på en yh-utbildning där vi läser tillämpad matematik. Alltså, all matte vi...
Svar
18
· Visningar
563
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 887
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp