Vad gör vi? Del CLXXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i soffan. Har gått på långpromenad med hundarna, fått en utskällning av granne som tänkte "passa på att säga till" eftersom hon vet att jag är nyinflyttad (nej, hon var inte särskilt trevlig och lyssnade inte heller på vad jag sa).

Lunchen blev ett komplett fiasko, men jag lyckades i alla fall få igång diskmaskinen som även den är en avancerad pryl. Nu vila. Om en knapp timme ska jag ha fotoskola med en vän, så efter vilan ska jag förbereda för det.

Kort sagt: en väldig bergochdalbana idag.

Och nu kom jag på att jag har massor av tidningar att läsa också!
 
Så hellre lida än lindra? Bara för en ganska minimal påverkan på proteinsyntesen. Varför? :confused:
För gainz så klart!
Nä men skämt åsido, dels tycker jag lite att det är irriterande oavsett om det ger liten påverkan (40 cm3 i volymtillväxt tror jag om jag minns rätt). Jag har ju kämpat för det liksom. Det är som rida ett dressyrpass på 70% och ta bort en del procent i onödan, irriterande.

Sedan vill jag oftast gärna ha smärtan kvar, iom att smärtan kan vara något annat (alltså att det finns en förslitning underliggande eller liknande). Känner jag den smärtan fattar jag att jag inte kan köra ett hårt pass precis efter. Då kan jag skadas. Många som knaprar piller bara för att kunna träna hårdare är skadade ofta.

Nu lindrade jag i morse eftersom jag vet att jag kommer ha en vilodag i dag ändå, och eftersom jag annars haft svårt att ta mig till jobbet. Hade jag inte haft vilodag i dag hade jag bitit ihop och inte tagit tabletten.:)
 
För vanliga motionärer/gymsvensons är det rätt oväsentligt. Precis som kvarg och div tillskott. Faktiskt.
Okej men jag gillar inte att äta för mycket smärtstillande. Får jag göra som jag vill då? :)
Jag håller inte heller på med tillskott, så det vet jag inte varför det togs upp?

Väldigt vad känsligt det var att jag tog en smärtstillande i morse fast jag inte brukar 🙈
 
För gainz så klart!
Nä men skämt åsido, dels tycker jag lite att det är irriterande oavsett om det ger liten påverkan (40 cm3 i volymtillväxt tror jag om jag minns rätt). Jag har ju kämpat för det liksom. Det är som rida ett dressyrpass på 70% och ta bort en del procent i onödan, irriterande.

Sedan vill jag oftast gärna ha smärtan kvar, iom att smärtan kan vara något annat (alltså att det finns en förslitning underliggande eller liknande). Känner jag den smärtan fattar jag att jag inte kan köra ett hårt pass precis efter. Då kan jag skadas. Många som knaprar piller bara för att kunna träna hårdare är skadade ofta.

Nu lindrade jag i morse eftersom jag vet att jag kommer ha en vilodag i dag ändå, och eftersom jag annars haft svårt att ta mig till jobbet. Hade jag inte haft vilodag i dag hade jag bitit ihop och inte tagit tabletten.:)
Förlåt om jag verkar enfaldig. :o Men 40 kubikcm i minskad volym- (muskel)tillväxt för en värktablett??
Hur är det möjligt??
 
Förlåt om jag verkar enfaldig. :o Men 40 kubikcm i minskad volym- (muskel)tillväxt för en värktablett??
Hur är det möjligt??
Nej nej, jag är nog otydlig. Det här var en studie där testpersonerna fick äta höga doser under flera veckor samtidigt som de tränade. (jag har inte studien helt färsk i huvudet så det blir ju lite vagt)

Slutsatsen var i alla fall att alla grupper ökade i muskelmassa men att de inte fick lika bra ökning av muskelmassa som de som fick placebo.

Så ja, min värktablett i morse gjorde troligen försumbar skillnad. Men om det hade varit så att jag hade kunnat, hade jag ju gärna knaprat smärtstillande som godis för att kunna träna hårdare. Jag försöker som sagt undvika smärtstillande så långt jag bara kan, dels pga jag vill ha mina muskler som jag kämpat för, för att jag inte vill maska eventuell annan smärta, och för att jag inte vill förstöra njurar etc. Träningsvärk är en smärta som går bort och lätt lindras med rörelse, så då ser jag träningsvärk som en smärta som inte behöver medicineras... Förutom i morse då.
 
Okej men jag gillar inte att äta för mycket smärtstillande. Får jag göra som jag vill då? :)
Jag håller inte heller på med tillskott, så det vet jag inte varför det togs upp?

Väldigt vad känsligt det var att jag tog en smärtstillande i morse fast jag inte brukar 🙈
Jag tänker att det nog är bättre för resten av kroppen att du kan röra dig något sånär normalt :) .
 
Tagit migränmedicin och sovit några timmar på soffan. Nu börjar i allafall synrubbningarna lindras en aning även om smärtan i huvudet fortfarande är vidrig. Spännande också att min tinnitus blir tio gånger värre vid migrän och verkligen tjuter i öronen oavbrutet. Uppfriskande liksom.

Jag har längtat efter egentid, men det här var inte riktigt vad jag menade. :cautious:
 
Jag tänker att det nog är bättre för resten av kroppen att du kan röra dig något sånär normalt :) .
Fast man kan ju röra sig rätt normalt efter en dags vila med lite stretching och lätt promenad typ. Men i morse ville jag gärna ta mig till jobbet samt kunna gå på toa utan dusch när jag väl var på jobbet :D Nu har jag suttit för mycket i dag, så jag har stelnat i sitt-position känner jag.

Det blir storhandling efter jobbet dock så där får jag min rörelse (även om det kommer göra ont)
 
Började dagen med 40 minuters körning till sjukhuset. Kommer nog aldrig vänja mig vid alla avstånd här när man alltid haft nära till allt.
Var hos ortopeden och står nu uppsatt på lista för operation nummer jag inte minns längre.
Jobbade några timmar, handlade lite smått och körde hem och slog in födelsedagspresenter.
Nu börjar jag få feberfrossa igen och tror jag ska ta en varm dusch och bädda ner mig i soffa
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Jag sitter och jobbar vid datorn men ska strax ut i skogen. Kisse chillar, hon har sin egen säng i fältkontoret!
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
76 340
  • Låst
Tjatter Uppe alldeles för tidigt men det var någon som studsade på mig och ville ut... Kattgrottan i fältkontoret fick iaf godkänt när vi var...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
73 101
Senast: MJLee
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
23 24 25
Svar
487
· Visningar
24 570

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp