Så hellre lida än lindra? Bara för en ganska minimal påverkan på proteinsyntesen. Varför?Smärtstillande hämmar proteinsyntesen i musklerna.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Så hellre lida än lindra? Bara för en ganska minimal påverkan på proteinsyntesen. Varför?Smärtstillande hämmar proteinsyntesen i musklerna.
Grattis!!Sitter och fyller år på jobb, känner visheten öka.
Grattis! Hoppas du kan fira på något sätt du uppskattar när arbetsdagen är slut.Sitter och fyller år på jobb, känner visheten öka.
För gainz så klart!Så hellre lida än lindra? Bara för en ganska minimal påverkan på proteinsyntesen. Varför?
För vanliga motionärer/gymsvensons är det rätt oväsentligt. Precis som kvarg och div tillskott. Faktiskt.Smärtstillande hämmar proteinsyntesen i musklerna.
Tack! Ska käka sushi med familjen efter jobb så det blir perfektGrattis! Hoppas du kan fira på något sätt du uppskattar när arbetsdagen är slut.
Grattis!Tack! Ska käka sushi med familjen efter jobb så det blir perfekt
Okej men jag gillar inte att äta för mycket smärtstillande. Får jag göra som jag vill då?För vanliga motionärer/gymsvensons är det rätt oväsentligt. Precis som kvarg och div tillskott. Faktiskt.
Förlåt om jag verkar enfaldig. Men 40 kubikcm i minskad volym- (muskel)tillväxt för en värktablett??För gainz så klart!
Nä men skämt åsido, dels tycker jag lite att det är irriterande oavsett om det ger liten påverkan (40 cm3 i volymtillväxt tror jag om jag minns rätt). Jag har ju kämpat för det liksom. Det är som rida ett dressyrpass på 70% och ta bort en del procent i onödan, irriterande.
Sedan vill jag oftast gärna ha smärtan kvar, iom att smärtan kan vara något annat (alltså att det finns en förslitning underliggande eller liknande). Känner jag den smärtan fattar jag att jag inte kan köra ett hårt pass precis efter. Då kan jag skadas. Många som knaprar piller bara för att kunna träna hårdare är skadade ofta.
Nu lindrade jag i morse eftersom jag vet att jag kommer ha en vilodag i dag ändå, och eftersom jag annars haft svårt att ta mig till jobbet. Hade jag inte haft vilodag i dag hade jag bitit ihop och inte tagit tabletten.
Nej nej, jag är nog otydlig. Det här var en studie där testpersonerna fick äta höga doser under flera veckor samtidigt som de tränade. (jag har inte studien helt färsk i huvudet så det blir ju lite vagt)Förlåt om jag verkar enfaldig. Men 40 kubikcm i minskad volym- (muskel)tillväxt för en värktablett??
Hur är det möjligt??
Jag tänker att det nog är bättre för resten av kroppen att du kan röra dig något sånär normalt .Okej men jag gillar inte att äta för mycket smärtstillande. Får jag göra som jag vill då?
Jag håller inte heller på med tillskott, så det vet jag inte varför det togs upp?
Väldigt vad känsligt det var att jag tog en smärtstillande i morse fast jag inte brukar
Fast man kan ju röra sig rätt normalt efter en dags vila med lite stretching och lätt promenad typ. Men i morse ville jag gärna ta mig till jobbet samt kunna gå på toa utan dusch när jag väl var på jobbet Nu har jag suttit för mycket i dag, så jag har stelnat i sitt-position känner jag.Jag tänker att det nog är bättre för resten av kroppen att du kan röra dig något sånär normalt .
Okej men jag gillar inte att äta för mycket smärtstillande. Får jag göra som jag vill då?
Jag håller inte heller på med tillskott, så det vet jag inte varför det togs upp?
Väldigt vad känsligt det var att jag tog en smärtstillande i morse fast jag inte brukar
Grattis!Tack! Ska käka sushi med familjen efter jobb så det blir perfekt