Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hästarna hade såklart bråttom in vid insläppet och efter att jag först släppt in hagkompisen i boxen och sambon höll pållan medan jag kollade broddar och kände igenom benen på min häst så fick hon ännu mer bråttom in I boxen och höll på att dra med husse 😂. Men lite gosig var hon allt ändå, mina fina älsklingar 😍❤.
Till middag blev det pizza som "alla andra" en nyårsdag 😄, var gott med Black and white och så är morgondagens lunch fixad😊.
 
Känner en panik inom mig. Vet inte varför. Inte så att det egentligen är panik. Jag är jätte jättelugn! Men har som ändå panik!
Fattar inte hur det går ihop.
Ingenting har hänt utöver det vanliga. Allt är under kontroll men ändå paniken. Snart kommer Den Stora Katastrofen

Imorgon har jag läkaresamtal. Ska säga att det går jättebra. För det gör det ju? Eller?
Eller behöver jag mer? Nånting?
Varför skulle du säga att allt går jättebra när det inte gör det? Du har druckit 3 flaskor vin inom loppet av bara några dagar. Det är väl inte jättebra?
 
@karamelldrottningen Det är väl mindre än två dygn sen sista fyllan?
Om du inte börjat dricka igen (du behöver inte svara på detta, bara en tanke som poppade upp när jag läste ditt inlägg).

Jag hade oavsett varit ärlig med läkaren. Annars känns ju hela läkarbesöket rätt poänglöst
Ja jag ska säga som det är. Och nej jag dricker inte. Är helt nykter. Därför jag är orolig också.
Ska göra morgondagen bra. Tar medicinen det första jag gör på morgonen så slipper jag dividera med mig själv om jag ska ta den eller inte.
 
Min lilla miniatyrhund klarar knappt att vara utomhus när det är minus 15. Beundrar dina!
DSC_0484 (1).JPG


Gissningsvis finns det en gräns för vad de tycker är dräglig temperatur att vara ute i, i normal utsträckning, men hittills har de inte bangat.

Dels är det ju en härdigare ras rent generellt men delvis är det också en vanesak.
Skulle jag ta upp en aussie från från södra Sverige och släppa ut här när tempen ligger på -25 eller kallare skulle den till en början mest troligt vilja gå in ganska kvickt eftersom den är ovan sån kyla.
 
Ja jag ska säga som det är. Och nej jag dricker inte. Är helt nykter. Därför jag är orolig också.
Ska göra morgondagen bra. Tar medicinen det första jag gör på morgonen så slipper jag dividera med mig själv om jag ska ta den eller inte.
Kanske kan vara en tanke att säga att det finns ett motstånd i dig nu, där det verkar vara en liten kamp att ens ta medicinen som du ska dagligen? :)
 
Ja jag ska säga som det är. Och nej jag dricker inte. Är helt nykter. Därför jag är orolig också.
Ska göra morgondagen bra. Tar medicinen det första jag gör på morgonen så slipper jag dividera med mig själv om jag ska ta den eller inte.
Bra. Finns väl ingen anledning att ljuga för vården. Det straffar ju bara dig.

Plus att du avstod dina läkemedel för KUNNA dricka. Då är väl inte allt bra?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
58 59 60
Svar
1 184
· Visningar
32 898
Senast: Galant
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 724
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 934
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 196
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp