Vad gör vi? Del CLXXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppe före tuppen med sambon imorse och burr när man kom ur sängen; den iskalla vinden har kylt (men inte så farligt med lite element på lägre värme) ner huset så på med stickad tröja och så tofflor mot det kalla golvet och tända en brasa, det är lixom charmen med gamla hus 😍.
Ut och bära in ved i snöfallet- tänk att vi äntligen haft en normal vinter hitills i princip från november, underbart 😍. Jag gnäller inte (vi kan inte påverka, normalt för årstiden) men min näsa gör- sköra slemhinnor av antingen den torra kalla luften som ju vi tyvärr inte varit vana vid pga kassa vintrar med skitblöta eller om nån förkylning som lurar men har inga andra tydliga symtom 🤔. Nåja, tar väl det lite lugnt så får vi se 😊.

God fortsättning på er alla 😃🥰
 
Här ska det "kännas som -32" och jag har slut på kattmat:nailbiting:

Antagligen någon payback för att jag tyckt vi haft varma vintrar senaste åren:p
Här känns det tydligen som -36 🥶
Du bor väl i norr? Borde väl va ganska normalt, eller i alla fall förr? Här var det absolut inte ovanligt med 25 minus ett par veckor i sträck förr men nu är det mer typ "oj,oj" de senaste åren.
Jo, det gör jag. Men -30 är ganska ovanligt, det är inte varje år det blir så kallt. Det är faktiskt ganska sällan det är kallare än -20. 😊
 
Ah så pass "milt" ändå!
Vanligtvis tycker vi att det är kallt när det är runt -15. Det är då jag måste ha tillgång till motorvärmare på natten när jag är borta på jobb, jag tror det har blivit 4-5 nätter den här säsongen hittills (då är jag på jobb 2-3 nätter i veckan). Så det här är verkligen jättekallt! Ska kolla med chefen om jag får jobba hemma hela veckan eller om jag måste in till kontoret. 😊
 
Vanligtvis tycker vi att det är kallt när det är runt -15. Det är då jag måste ha tillgång till motorvärmare på natten när jag är borta på jobb, jag tror det har blivit 4-5 nätter den här säsongen hittills (då är jag på jobb 2-3 nätter i veckan). Så det här är verkligen jättekallt! Ska kolla med chefen om jag får jobba hemma hela veckan eller om jag måste in till kontoret. 😊

Okej 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
58 59 60
Svar
1 190
· Visningar
33 207
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 736
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 938
Senast: grodan21
·
  • Låst
Tjatter Jobbar som vanligt. Kisse tyckte det var roligt när jag grävde kring rosorna:
100 101 102
Svar
2 025
· Visningar
66 202
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp