Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker virka en mössa. I vanliga fall virkar jag små djur, och då man man virka hårt så att stoppningen inte syns. Nu ska jag istället virka jättelöst så att inte mössan blir för liten. Det är inte helt lätt att slappna av och virka löst när stjälpredan dyker upp.

IMG_20230917_143859.jpg
 
Igår kväll åkte en civilare förbi stallet, på en väg de inte får åka igenom då man endast får köra där om man har ärende då det inte är en genomfart för vanligt folk. Hur vet jag att det var en civilare?? Tjaaaa bor man i en liten stad har man koll på de flesta bilarna och den bilen har aldrig åkt här förut. Men jag tycker det känns tryggt i och med det som hände i Vela med den skadade hästen om det nu var en människa som orsakat skadan. De kanske åker förbi och kollar där det finns hästar då det var relativt sent på kvällen.

Nu ska jag spela lite spel och äta snacks. Åker ut igen senare på eftermiddagen för att rida ett pass på banan med bästa Freja. :P
 
Jag sitter under värmefilten i soffan med en kopp kaffe och njuter av ljudet av strilande regn utanför fönstret. Himla mysigt, när man vet att man inte behöver gå ut mer idag! Egentligen skulle min fina vän fortfarande ha varit här och vår plan var att se en film i eftermiddag, men hennes flyg blev inställt så hon fick hastigt och lustigt boka om till tåg istället och ge sig av ett par timmar tidigare än planerat. Lite synd, men eftersom hon varit här sedan i fredags morse har vi hunnit få massor av kvalitetstid ändå. Vandring, trevliga middagar, vinbarsbesök, och så idag brunch på café följt av shopping i alla gulliga små butiker här i området 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 111
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
58 59 60
Svar
1 192
· Visningar
33 246
Tjatter Vilka är era konstigaste komplimanger ni fått? Jag fick en idag jag tyckte var lite underlig. Min pappa kom till mitt jobb i ett ärende...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 760
Senast: monster1
·
Tjatter Förut kom vi hem med vår helt nya bil, den är 2 dagar gammal. Då kom en granne springandes och va nyfiken och titta, pratade och va...
2
Svar
32
· Visningar
1 656
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp