Vad gör vi? Del CLXXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag försöker virka en mössa. I vanliga fall virkar jag små djur, och då man man virka hårt så att stoppningen inte syns. Nu ska jag istället virka jättelöst så att inte mössan blir för liten. Det är inte helt lätt att slappna av och virka löst när stjälpredan dyker upp.

IMG_20230917_143859.webp

Igår kväll åkte en civilare förbi stallet, på en väg de inte får åka igenom då man endast får köra där om man har ärende då det inte är en genomfart för vanligt folk. Hur vet jag att det var en civilare?? Tjaaaa bor man i en liten stad har man koll på de flesta bilarna och den bilen har aldrig åkt här förut. Men jag tycker det känns tryggt i och med det som hände i Vela med den skadade hästen om det nu var en människa som orsakat skadan. De kanske åker förbi och kollar där det finns hästar då det var relativt sent på kvällen.

Nu ska jag spela lite spel och äta snacks. Åker ut igen senare på eftermiddagen för att rida ett pass på banan med bästa Freja. :P

Jag sitter under värmefilten i soffan med en kopp kaffe och njuter av ljudet av strilande regn utanför fönstret. Himla mysigt, när man vet att man inte behöver gå ut mer idag! Egentligen skulle min fina vän fortfarande ha varit här och vår plan var att se en film i eftermiddag, men hennes flyg blev inställt så hon fick hastigt och lustigt boka om till tåg istället och ge sig av ett par timmar tidigare än planerat. Lite synd, men eftersom hon varit här sedan i fredags morse har vi hunnit få massor av kvalitetstid ändå. Vandring, trevliga middagar, vinbarsbesök, och så idag brunch på café följt av shopping i alla gulliga små butiker här i området 😊

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
90 91 92
Svar
1 828
· Visningar
56 116
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 546
  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 856
Skola & Jobb Håller på med en skrivuppgift på universitetet som ska lämnas in idag i ett gemensamt dokument, jag är klar med min del men min...
2
Svar
21
· Visningar
1 620
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka