Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stort grattis på födelsedagen @mysboll!

a0e5b74eea9dc94d291ce3169293268c.jpg
 
Äter en försenad lunch bestående av hemlagad kantarellsoppa och knäckemacka :d Anledningen till förseningen är ett visst kattdrama, dock inte innefattandes en katt som har något med mig att göra. Jag satt och jobbade här i hemmakontoret och hörde plötsligt ett VÄLDIGT högljutt jamande ute från trapphuset. Tänkte att det var kanske en av grannens katter som jamade för att de skulle öppna dörren, men när jamandet fortsatte lika högljutt i 20 minuter till gick jag ut för att kolla läget. Det var en helt främmande, men väldigt söt, katt som hade kommit in i vårt trapphus genom bakdörren. Just när jag kommit ut öppnades porten av en annan granne och katten rusade ut på gatan, där han tvärstannade och fick lite panik eftersom han nu tydligen var ännu mer vilse.

Efter att ha följt honom runt på gatan en stund, vilket även innefattade en blixtvisit på vinbaren som ligger i änden av vår gata :D, lyckades jag efter mycket om och men locka honom till mig med hjälp av lite Dreamies och blötmat. Då blev han plötsligt väldigt kelig och jag fick möjlighet att läsa av telefonnumret på halsbandet och ringa ägaren som kom typ 10 minuter senare. Slutet gott allting gott och katten Stuart fick både nya äventyr samt dubbellunch! Dock har han utegångsförbud för resten av veckan nu, enligt ägaren :p
 

Bifogade filer

  • 20230816_115453.jpg
    20230816_115453.jpg
    139,9 KB · Visningar: 54
Håller på och rensar och sorterar massa lådor mm. Men blev hungrig så tar en matpaus.

Skulle egentligen bara ut till förrådet en snabb sväng och kolla efter en spelkonsoll men blev det länge och flyttade runt och sorterade i lite lådor också.
OCh när jag ändå håller på så fortsätter jag i lägenheten också. Ska se om jag får iordning i dom där magiska lådorna som har en förmåga att samla allt möjligt i sig... 😅
 
Vaknade av att brandalarmet tjöt vid tretiden i natt. Stapplade upp i panik, var är katten! Plånboken! Sniffade febrilt och det luktade varken rök eller lät någonting. Gick en vända runt och nada. Släpade fram stegen och stängde av alarmet. Ställde in stegen. Gick och la mig igen. Alarmet började tjuta igen en halvtimme eller så senare. Fick inte panik och muttrade över att jag behövde stänga av det igen av någon anledning. Tog ut stegen ur garderoben.

Tog ner alarmet och la det på byrån i hallen. Ställde tillbaka stegen. Trillade tillbaka i säng igen. Alarmet börjar skrika för tredje gången. Svor intensivt och gick sedan och tog bort batterierna från alarmet. Hade just somnat om när det började tjuta. Igen. Svor ännu mer intensivt. Insåg när jag stod och stirrade på alarmet utan batterier att det var min blodsockermätare som lät. Inte ens för att säga om bs låg högt eller lågt utan bara för att påminna om att jag skulle kolla det.

Hann undra om någon granne ringt brandkåren och tänkte att jag måste dra på mig något om de skulle bryta upp dörren.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp