Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Håller på och rensar och sorterar massa lådor mm. Men blev hungrig så tar en matpaus.

Skulle egentligen bara ut till förrådet en snabb sväng och kolla efter en spelkonsoll men blev det länge och flyttade runt och sorterade i lite lådor också.
OCh när jag ändå håller på så fortsätter jag i lägenheten också. Ska se om jag får iordning i dom där magiska lådorna som har en förmåga att samla allt möjligt i sig... 😅
Lycka till säg till hur lösningen ser ut.......
 
Varit ute på en trevlig svamppromenad med @SiZo och hennes lilla hund. Vi träffades vid 11 och var tillbaka vid bilen 16:30! 🥵

Jag har hoppat över och klafsat runt i vatten, halkat och snubblat runt på hyggen, vi har kämpat oss genom granris och det känns som halva skogen följde med mig hem. Vi var rätt spaka bägge två, till och med hunden mattades ´lite på slutet efter alla hennes bad, skuttandes över stock och sten.

Förutom en full korg med Karl Johan, diverse kantareller, blek taggsvamp, fårticka, blodriskor, aspsoppar, sillkremlor, gul trumpetsvamp, smörsopp och säkert nån fler sort fick jag som bonusmaterial passera genom en hästhage full med supersöta små arabföl. 🥰

Sen köpte jag mig en välförtjänt glass och @SiZo en Trocadero medan vi fördelade svamparna innan vi skildes åt. Jag kommer inte ta mig upp ur sängen i morgon! 😆
 
Vaknade av att brandalarmet tjöt vid tretiden i natt. Stapplade upp i panik, var är katten! Plånboken! Sniffade febrilt och det luktade varken rök eller lät någonting. Gick en vända runt och nada. Släpade fram stegen och stängde av alarmet. Ställde in stegen. Gick och la mig igen. Alarmet började tjuta igen en halvtimme eller så senare. Fick inte panik och muttrade över att jag behövde stänga av det igen av någon anledning. Tog ut stegen ur garderoben.

Tog ner alarmet och la det på byrån i hallen. Ställde tillbaka stegen. Trillade tillbaka i säng igen. Alarmet börjar skrika för tredje gången. Svor intensivt och gick sedan och tog bort batterierna från alarmet. Hade just somnat om när det började tjuta. Igen. Svor ännu mer intensivt. Insåg när jag stod och stirrade på alarmet utan batterier att det var min blodsockermätare som lät. Inte ens för att säga om bs låg högt eller lågt utan bara för att påminna om att jag skulle kolla det.

Hann undra om någon granne ringt brandkåren och tänkte att jag måste dra på mig något om de skulle bryta upp dörren.
Ungefär som bekanten på kongress där hon jobbade i arrangörsstaben.

Mitt i natten, på hotellet, vaknade hon av att väckarklockan pep för fullt. Försökte stänga av men den fortsatte. Mekade med den och det slutade inte. I sitt trött-enfaldiga tillstånd öppnade hon fönstret och hivade ut den.

Nästa morgon vid frukosten frågade de andra om hon hört brandlarmet?
 
Är i Parksnäckan igen
10CC
 

Bifogade filer

  • IMG-20230816-WA0002.jpeg
    IMG-20230816-WA0002.jpeg
    381,2 KB · Visningar: 11
Ungefär som bekanten på kongress där hon jobbade i arrangörsstaben.

Mitt i natten, på hotellet, vaknade hon av att väckarklockan pep för fullt. Försökte stänga av men den fortsatte. Mekade med den och det slutade inte. I sitt trött-enfaldiga tillstånd öppnade hon fönstret och hivade ut den.

Nästa morgon vid frukosten frågade de andra om hon hört brandlarmet?

Jag bodde i ett kedjehus med en minimal grasmatta utanfor mot gatan. Sovrummet hade ett stort fonster mot namnda gata. En natt blev det en skogsbrand pa ett avstand av ungefar 4-6 hus langre ner.

Nasta morgon undrade grannen var jag var och skojade om nar jag kom hem egentligen. Jag fattade ingenting ... jag sov gott hela natten. Han forklarade att brandbilen statt precis utan for mitt sovrumsfonster vid 3 tiden, med bade ljus och sirener i over 10 minuter for att de behovde att vi kom och hjalpte till. ALLA hus hade nagon som kom ut ... 15 hus hogre upp pa gatan kom de ut, men jag sov lungt vidare. :bag:
 
Livet med en katt: hittar små korta bruna hår i maten. Rycker på axlarna och äter upp.

har ar det svarta rottweiler har overallt ... i allt... i stangda skap och det uppstar ett svart harstra i botten skalen av 6 skalar pa oversta hyllan under taket.
Det gar inte att vara finkanslig nar man har djur.

Det brukar vara livet med husky :d Hår precis överallt :D Även i maten :D

https://www.instagram.com/reel/CvHHlUrBj_H/?igshid=MzRlODBiNWFlZA==

🤷🏻‍♀️😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Skaffa barn eller inte
  • Adventskalendertråden 2024

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp