Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ätit äggmacka och dricker andra koppen kaffe.
Måste gå och köpa lunch att ta med till jobbet. Skönt när skolan går igång och man inte behöver tänka på det.
Sjuorna kommer i morgon och åttor och nior på fredag.
Inget särskilt planerat idag så då kan man följa fotbollen. Heja Australien!
 
Idag ska jag köpa en ny hjälm. Har fått ersättning från mitt försäkringsbolag efter att jag dratta ner i backen. Hjälmen klarade sig säkert jättebra MEN skulle jag dratta av igen så är det bättre med en ny hjälm ifall jag skulle landa olyckligt. Denna gången slog jag i bakhuvudet och massor med sand åkte in inuti hjälmens lufthål samt skrapmärken.

Så den hjälmen kommer inte jag använda på hästryggen något mer. Förmodligen från marken istället. 😋
 
Connyponny + mullegrimma = gölligt! :love:
IMG-20230816-WA0000.jpg
 
På dåligt humör. Såg fram emot att jobba med två av mina favoritkollegor såhär efter semestern. Dessutom mina två sista pass där eftersom jag byter schema nästa vecka. Men nej, då är jag flyttad. Kommer säkert flyttas imorgon också. Således bakade jag mina blondies i onödan.
Kollegerna du jobbar med istället tackar säkert inte nej till en blondie till kaffet. Vad nu en blondie är. :)
 
Idag ska jag köpa en ny hjälm. Har fått ersättning från mitt försäkringsbolag efter att jag dratta ner i backen. Hjälmen klarade sig säkert jättebra MEN skulle jag dratta av igen så är det bättre med en ny hjälm ifall jag skulle landa olyckligt. Denna gången slog jag i bakhuvudet och massor med sand åkte in inuti hjälmens lufthål samt skrapmärken.

Så den hjälmen kommer inte jag använda på hästryggen något mer. Förmodligen från marken istället. 😋
Släng den gamla! Från marken kan du ju bli sparkad i huvet eller omkullsprungen och trampad. Olycksrisken är väl t.o.m. högre när man hanterar hästar från marken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp