Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit ute på en trevlig svamppromenad med @SiZo och hennes lilla hund. Vi träffades vid 11 och var tillbaka vid bilen 16:30! 🥵

Jag har hoppat över och klafsat runt i vatten, halkat och snubblat runt på hyggen, vi har kämpat oss genom granris och det känns som halva skogen följde med mig hem. Vi var rätt spaka bägge två, till och med hunden mattades ´lite på slutet efter alla hennes bad, skuttandes över stock och sten.

Förutom en full korg med Karl Johan, diverse kantareller, blek taggsvamp, fårticka, blodriskor, aspsoppar, sillkremlor, gul trumpetsvamp, smörsopp och säkert nån fler sort fick jag som bonusmaterial passera genom en hästhage full med supersöta små arabföl. 🥰

Sen köpte jag mig en välförtjänt glass och @SiZo en Trocadero medan vi fördelade svamparna innan vi skildes åt. Jag kommer inte ta mig upp ur sängen i morgon! 😆
Och jag ska jobba med att packa upp varor inför kommande kampanj imorgon. Det är inte utan att jag inser att jag kanske borde ha planerat detta äventyr lite smartare.

Men kul var det! Det gör vi om tycker jag!
 
Känner mig orimligt stolt över att ha avslutat ytterligare ett projekt som jag påbörjade i Februari 😁 Insåg för ganska länge sedan att storleken inte skulle bli som jag önskade, så jag tappade liksom lusten att fortsätta. Men nu är den klar: en panda filt 🐼

Nu pausar jag mina egna virkprojekt ett tag för att virka rosa mormorsrutor. Tanken är att de sen ska bli till rosa filtar som sedan lottas ut till förmån för cancerfonden. Jag har en del rosa garn hemma som jag inte behöver och virkar ju ändå 🩷
(Det heter Virka rosa med We om någon är intresserad)

IMG_1728.jpeg
 
Ungefär så ;) Jag plockar förstås det jag ser från maten, men... ibland får jag inte fatt i något strå så , tja, jag äter. Fanns en tid då jag slängde mat med hår i, men tja....nu är jag för snål och inte längre så känslig, jag pussar ju på honom och får säkert i mig hår då.

Om det ar ett stra som ligger latt atkommligt kanske jag ocksa plockar bort det, det beror nog pa vad maten ar och hur hungrig jag ar. Nar jag pussar pa Princess Diva far jag ofta hela munnen full med har ... 🤪 eller atminstone kanns det ofta som han med great Pyrenees mackan, men inte kan man sluta pussa pa sin Princess for att det blir lite har har och dar.🥰
 
Känner mig orimligt stolt över att ha avslutat ytterligare ett projekt som jag påbörjade i Februari 😁 Insåg för ganska länge sedan att storleken inte skulle bli som jag önskade, så jag tappade liksom lusten att fortsätta. Men nu är den klar: en panda filt 🐼

Nu pausar jag mina egna virkprojekt ett tag för att virka rosa mormorsrutor. Tanken är att de sen ska bli till rosa filtar som sedan lottas ut till förmån för cancerfonden. Jag har en del rosa garn hemma som jag inte behöver och virkar ju ändå 🩷
(Det heter Virka rosa med We om någon är intresserad)

Visa bifogad fil 125968
Du kanske kan tänka dig att göra något litet djur som A kan ha som maskot på grimman? Till Prince hade hon en noshörning men det känns inte som att det passar nya ponnyn, enligt A är han mera en räv. Tuff, snygg och busig :D jag betalar självklart!
 
Avslutar kvällen med glass och fransk grammatik - oh the joy! Efter de senaste nätterna kan jag i alla fall meddela att det är mycket mer effektivt att rabbla franska verbböjningar än att räkna får när man har svårt att somna :angel:
 
Packat upp då jag kommit hem idag efter lite semester. Är riktigt nöjd med ett inköp på second hand var ett par helt nya byxor där alla lappar satt kvar som jag köpte för 300 kronor och pengarna går till välgörenhet. . Perfekt passform och rätt storlek och ett märke jag verkligen gillar men i vanliga fall oftast inte unnar mig. Kollade upp nypriset nu på den modellen och låg på runt 1700 kronor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avels fråga
  • Valp 2025
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp