Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad har hänt?

Vill inte nämna det här, men som grädde på moset är en galen släkting på mig just nu. Jag orkar inte. Jag har varit den som stöttat och lyssnat när hen mått dåligt. Men just nu finns det inte ork att göra det.

Hen kommer ringa senare ikväll för att ställa mig till svars för allt möjligt. Vill egentligen bara slänga på luren efter att ha sagt att jag inte vill prata med hen igen. Men tja, jag är som sagt den enda som hen inte har alienerat. Känner ansvar eftersom hen är helt ensam och dessutom har en diagnos. Vill inte lämna ut mer.
 
Släng den gamla! Från marken kan du ju bli sparkad i huvet eller omkullsprungen och trampad. Olycksrisken är väl t.o.m. högre när man hanterar hästar från marken.
Jag använder inte hjälm om jag inte gör något som jag anser riskerar mitt huvud. Vilket jag känner endast sker när jag rider. Men det är klart att man kan göra sig illa även från marken.

Än så länge har jag inte haft en olycka från marken. Har däremot redan blivit trampad i ansiktet en gång efter en avramling på ett ställe där hjälmen inte skyddade över huvudtaget så hjälm är kanon men den är inte 100 procentig säker bara för att den sitter på huvudet.

Behåller min gamla som mark hjälm i de fall det behövs men tack för omtanken ☺️🙏
 
Jag blev sugen på att göra blondies efter att @LadyCovergirl skrev om det.

Hur länge håller kakorna sig i kylen utan att blir torra? Jag ska bjuda på fika på söndag och funderar på att baka redan ikväll men jag har nog inte plats att frysa in dom.
 
Solen sken redan i morse. Gick 4 km före jobbet.
Idag kom sjuorna och i morgon kommer ”mina” elever som börjar nian. Vissa av dom har jag följt sen de gick i tvåan och jag fattar inte var tiden har tagit vägen.
Efter jobbet cyklade jag 40 min på motionscykel. Så länge har jag inte kört sen foten pajade då vi får se hur det går. Resten av kroppen kändes bra iaf.
Nu har jag duschat, ätit sallad och läst ut en bra bok.
IMG_3766.jpeg
 
Hen kommer ringa senare ikväll för att ställa mig till svars för allt möjligt. Vill egentligen bara slänga på luren efter att ha sagt att jag inte vill prata med hen igen. Men tja, jag är som sagt den enda som hen inte har alienerat. Känner ansvar eftersom hen är helt ensam och dessutom har en diagnos. Vill inte lämna ut mer.
Jag har full förståelse att du känner ansvar för någon som är helt ensam MEN du måste ta ett större ansvar för dig själv och ditt eget mående, det är det ingen annan som gör :heart
Även om du är "den ende", så finns du ju inte heller om du inte får vila mellan varven.
OM det är möjligt, säg att DU behöver paus eftersom DU mår dåligt just nu - sedan lägger du på!
Krasst? Ja, men du ska ju inte behöva ta allt, det finns väl en vårdkontakt om personen har diagnos?

Det jag menar är - var rädd om dig! :heart
 
Fnular på ett erbjudande om tjänst som konsult. Ett företag hade kontaktat mig på linkedin och jag gick med på att träffas digitalt för att höra vad de gjorde och vad de erbjöd. Den fasta delen, dvs den som jag får oavsett om jag har uppdrag, var långt över min lön idag, the joy of offentligt anställd 😅
 
Vill inte nämna det här, men som grädde på moset är en galen släkting på mig just nu. Jag orkar inte. Jag har varit den som stöttat och lyssnat när hen mått dåligt. Men just nu finns det inte ork att göra det.

Hen kommer ringa senare ikväll för att ställa mig till svars för allt möjligt. Vill egentligen bara slänga på luren efter att ha sagt att jag inte vill prata med hen igen. Men tja, jag är som sagt den enda som hen inte har alienerat. Känner ansvar eftersom hen är helt ensam och dessutom har en diagnos. Vill inte lämna ut mer.
Man får sätta personer på paus när man inte orkar. Du ska inte känna ansvar bara för att personen är ensam och har en diagnos, du måste få andas och få perspektiv. Om hen mår sämre kan det vara bättre att informera vården så hen får adekvat hjälp även om det känns tufft.

Du får bestämma lika mycket som hen och vill du inte prata så vill du inte. Punkt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 945
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Hur stor på d-ponny?
  • Sele

Omröstningar

Tillbaka
Upp