Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag sitter bara här just nu. Hade så många planer för i dag men har glömt hälften och inte kommit mig för att göra så många av dem. Spionen har varit ute sina dagliga promenader, har även spionerat på grannarna på balkongen medan jag suttit på röven här och ätit flingor.

Ja... nu då? I dag skulle jag laga lite matlådor igen. Men jag vet inte vad. Är sugen på zucchini, varför är jag det när jag inte ens har det hemma?! Det går ju hyfsat snabbt att ta bussen till affären och sedan hem igen och köpa zucchini. Har oöppnad matlagningsgrädde som gick ut den 3 augusti så är den fräsch får jag väl använda den. Jag KANSKE borde vara bättre på att planera min mat!!!
Inga problem med grädden. Jag har öppnad vanlig grädde med bf sluter av juli inga problem med den.
 
Så var det dags igen. Inte för att jag tror det blir en ny epidemi eftersom vi nu är beredda på ett helt annat sätt. Synd bara att vi slängt sådana enorma mängder sjukhusmateriell.

Antar att det blir läge att fylla på med vaccin mot den nya varianten i höst/vinter.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/eJBL1l/covidvarianten-eris-bekraftas-i-sverige
Det är fortfarande en pandemi, WHO tog bara bort det globala nödläget och allt som det innebär, men det är fortfarande en pandemi. Och visst, den här varianten verkar inte värre än någon annan hittills, jag är mer orolig för att vi inte kommer göra något alls i fortsättningen, oavsett hur många som blir sjuka och dör.
 
Värken har släppt lite
Ska möta sonen vid jobbet sen
Funderar på vad jag ska laga för mat.
Så mulet ute så det är mörkt
 
Det främsta var nog att barnet förväntade sig något annat. Så han åt inte. Misstänker att han förväntade sig något mer liknande ost- och skinksås. Sen blev det lite grynigt också så jag värmde nog det hela lite för mycket.

Många har ju lite svårt för vad en carbonara egentligen är :( Kan han inte vara med i matlagningen så kanske det blir så som han vill ha det?
 
Nu mer något utvilad efter hell weeks och: nu jävlar! Nu ska det glos på fälttävlans terrängritt i flera timmar - och samtidigt ska jag passa på och njuta i fulla drag av att det, för en gångs skull, är kompetenta kommentatorer som det är behagligt att lyssna på (Lars Christensson och Maria Wallberg).
 
Kan man få se bild? vill ha någon snygg sådan pryl jag också istället för min eländige vattenkokare :D Jag vill ha en sån som låter egentligen :D Har en tekanna med fyra muggar och fat i samma stil från pappa, i något lergods eller så. Använder inte den dock.
Alltså - tekannan kokar inte te.
Man häller kokande vatten över filtret med te, låter dra tre minuter, lyfter ur filtret och serverar sen.
Eftersom jag kokar fulla kannor får den stå på teljus tills allt är urdrucket.

Jag hittade mina hos Tekungen. Enfärgade, en bit under 300 spänn.
 
Inga problem med grädden. Jag har öppnad vanlig grädde med bf sluter av juli inga problem med den.
Ja, jag får väl försöka mig på lite sniff på den och se om den håller måttet. Får väl se vad för mat det blir. Var nyss i väg och köpte kantareller, gul och grön zucchini (vad är gul zucchini för något??), paprika och champinjoner så får jag se om jag kan röra ihop något gott i dag! Äntligen äntligen äntligen kantareller :D :D :D
 
Alltså - tekannan kokar inte te.
Man häller kokande vatten över filtret med te, låter dra tre minuter, lyfter ur filtret och serverar sen.
Eftersom jag kokar fulla kannor får den stå på teljus tills allt är urdrucket.

Jag hittade mina hos Tekungen. Enfärgade, en bit under 300 spänn.
Ah, en sådan jag redan har med andra ord nästan. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 139
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp