Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Dricker kaffe och ser på Outlander. Ska ut och vandra med en kollega nu på förmiddagen är tanken. Och förhoppningsvis provköra ännu en bil i eftermiddag. Visserligen en manuell men de automater jag vill ha är antingen över min budget, höga miltal eller blir sålda innan jag kan provköra.
 
Sitter och försöker vänja mig vid mitt tangentbord. Det har ett numerisk tangentbord också, och det är jag inte van vid, så just nu sätter jag gärna händerna fel, dvs i mitten istället för längre till vänster.
 
Lugnet börjar sänka sig här hemma 🙂 Hämtade hem Sparven igår efter att höglöpet var slut.. och även om Humla inte alls var intresserad, bara glad att se honom igen, så tyckte Sparven att det nog var bäst att uppvakta och försöka ordentligt.
Blev lite pipigt och många påminnelser att han skulle lägga av, men natten funkade bra och nu är han inte lika enträgen.

Idag ska jag städa och sen kolla EM-terrängen 😃
 
Min kära gamla tekanna sprack ju för ett tag sedan. Fick ta fram loppisfyndet jag panikköpte till glöggvärmning när kokplattan på galleriet tagits bort. Usel IKEA-kanna, men perfekt för glögg i micro :D

Har levt med detta elände i tunt porslin och utan lufthål i locket (den envisades med att svämma över när den var full) Gick inget vidare att hälla ur heller.

Med en titt på kontot insåg jag att jag hade råd med nytt. Så jag nätshoppade två RIKTIGA engelska tekannor. De kom igår.

Nu har jag invigt och hurra vad bra den är! Bra balans att hålla en full kanna. Perfekt pip och jag är så nöjd.
Vardagslycka!
 
Min kära gamla tekanna sprack ju för ett tag sedan. Fick ta fram loppisfyndet jag panikköpte till glöggvärmning när kokplattan på galleriet tagits bort. Usel IKEA-kanna, men perfekt för glögg i micro :D

Har levt med detta elände i tunt porslin och utan lufthål i locket (den envisades med att svämma över när den var full) Gick inget vidare att hälla ur heller.

Med en titt på kontot insåg jag att jag hade råd med nytt. Så jag nätshoppade två RIKTIGA engelska tekannor. De kom igår.

Nu har jag invigt och hurra vad bra den är! Bra balans att hålla en full kanna. Perfekt pip och jag är så nöjd.
Vardagslycka!
Kan man få se bild? vill ha någon snygg sådan pryl jag också istället för min eländige vattenkokare :D Jag vill ha en sån som låter egentligen :D Har en tekanna med fyra muggar och fat i samma stil från pappa, i något lergods eller så. Använder inte den dock.
 
Sitter och väntar på andra paketet från Bitia. De har skrivit 20 kg på det, så lärt sig att inte skriva över så PostNord inte vägrar att bära upp det. Otålig och slappnar inte av innan jag har det innanför dörren.

Det kommer mellan 11 0ch 16 så de har god tid på sig. Men jag vill ha det nu! Så jag kan gå och handla och lämna in mitt paket. Tog några insomningstabletter igår och är helt groggy. En promenad till ICA är vad jag behöver

Ringde och grattade min syster idag och det gick bra. Jag var inte den enda som ringt idag och inte igår.
 
Jag sitter bara här just nu. Hade så många planer för i dag men har glömt hälften och inte kommit mig för att göra så många av dem. Spionen har varit ute sina dagliga promenader, har även spionerat på grannarna på balkongen medan jag suttit på röven här och ätit flingor.

Ja... nu då? I dag skulle jag laga lite matlådor igen. Men jag vet inte vad. Är sugen på zucchini, varför är jag det när jag inte ens har det hemma?! Det går ju hyfsat snabbt att ta bussen till affären och sedan hem igen och köpa zucchini. Har oöppnad matlagningsgrädde som gick ut den 3 augusti så är den fräsch får jag väl använda den. Jag KANSKE borde vara bättre på att planera min mat!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 198
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 956
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 139
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp