Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Datorn fungerar ännu, efter att tidigare idag ha skrämt slag på mig... Den hade gått ner i något slags starta-om-läge (svart skärm) och sedan funkade inte ljudet när den väl kom igång. Den hittade inga "ljudenheter", eller vad den kallade problemet. Jag var HELT säker på att det var kaffets fel!! MEN ljudet kom faktiskt igång igen efter lite trixande och omstart. Eller så berodde det på att jag hade hunnit mejla försäkringsbolaget med en undran om det fanns någon typ av drulleförsäkring i min hemförsäkring som jag kunde få ersättning ifrån... Jag SKRÄMDE igång datorn igen... :D
 
Datorn fungerar ännu, efter att tidigare idag ha skrämt slag på mig... Den hade gått ner i något slags starta-om-läge (svart skärm) och sedan funkade inte ljudet när den väl kom igång. Den hittade inga "ljudenheter", eller vad den kallade problemet. Jag var HELT säker på att det var kaffets fel!! MEN ljudet kom faktiskt igång igen efter lite trixande och omstart. Eller så berodde det på att jag hade hunnit mejla försäkringsbolaget med en undran om det fanns någon typ av drulleförsäkring i min hemförsäkring som jag kunde få ersättning ifrån... Jag SKRÄMDE igång datorn igen... :D
Så länge det är svart kaffe eller te utan socker eller mjölk/grädde i så behöver det inte vara någon katastrof om man spiller, samma som med vatten. Vänd upp och ner så vätskan rinner ut och låt den torka så kan den vakna till liv igen något dygn senare. :)
 
Har gjort mat, någon slags gryta med grönsaker och köttfärs serverat med mathavre, kom inte på något vettigt så blev det. Var jättegott, blev 4 matlådor också. Har fyllt diskmaskinen och satt igång den och sitter nu här och tittar på The Walking Dead igen. Ont i magen och illamående så tagit Ondesatron, hoppas det ger sig tills jag ska gå med hunden. Och hoppas på att vi slipper regn då, han är verkligen inget fan av regn. Han låg och surade på ballen när det regnade också och skällde på mig när jag kom ut för att kolla tomatplantan, som om det vore mitt fel att det regnade så att han var tvungen att ligga vid väggen.... på ballen var han ju tvungen att vara, man är ju inte områdets spion utan att kunna spionera!!

Ja Vavilon, det var jag som beställde regnet bara för att reta dig, vad tror du, ditt träskmonster??
 
20230731_200508.jpg
 
Så länge det är svart kaffe eller te utan socker eller mjölk/grädde i så behöver det inte vara någon katastrof om man spiller, samma som med vatten. Vänd upp och ner så vätskan rinner ut och låt den torka så kan den vakna till liv igen något dygn senare. :)
Ja, det verkar hittills som om den har klarat sig :) ! Tur att jag inte har mjölk och/eller socker i mitt kaffe då.... :)
 
Bra dag :) Fick städat lägenheten, börjat med renoveringen av en möbel som jag köpt och tillfälligt står i föräldrarnas garage 😃

Sen åkte jag till sjukhuset för allergivaccination och sen hem och pausa lite och sen en stund framför symaskinen. Så rätt lugn men produktiv dag 😊
 
Diskmaskinen drog jordfelsbrytaren igår och med omvänd polaritet gick programmet igenom men signalerar felkod. Och nyss startade inte bilhelvetet, dragit ur batteriet och hade inte ens kraft att släppa låset så jag fick klättra ut. Förhoppningsvis bara automatiska bakluckan som är trasig igen. Kostar bara sådär 12.000 att reparera - får nog bli gamla hederliga gasfjädrar för hundralappar istället. Startkablar och snart på väg mot verkstad!

Bye bye sparade pengar.

Med internetforum, youtube-videor, lödkolv, kabelskor, skruvmejslar och sådär 4 timmar så fungerar nu den automatiska bakluckemotorn igen som den ska.

För jäkla dålig kvalitet på kablaget så de hade slitits av pga den repetitiva bagaeluckeöppningsrörelsen, typ 0,22kvmm kabel eller nåt, och nu när jag fick veta vad problemet kunde vara så visar det sig att även den motor (ja, jag sparar på lite för mycket grejor) som gick paj för 3 år sedan hade samma fel - så nu finns den i reservlagret till nästa gång....

Sen gav jag mig på diskmaskinen i ren eufori, och det gick inte riktigt lika bra - felanalysen var inte klockren, jag brände nån kontakt lite för mycket och den värmer fortfarande inget vatten.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 945
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Hur stor på d-ponny?
  • Sele

Omröstningar

Tillbaka
Upp