Så skönt att du har en bra läkare.Pratat med min läkare och blivit sjukskriven veckan ut, var hemma ett par dagar förra veckan också så behövde sjukintyg. Sedan har jag semester två veckor, så om jag hittar plats för hamstern på pensionat tidigare än planerat åker jag norrut till föräldrarna på onsdag. Annars får jag vänta tills på lördag med att åka upp.
Hur som helst, tacksam över en förstående och bra läkare.
Du kanske har koll på det, eller så behövs det inte, och jag hoppas inte du misstycker att jag nämner det. Men jag kom att tänka på det när du nämnde sjukdagar förra veckan och nu. Det finns en grej hos fk som heter särskilt högriskskydd som gör att om en är sjuk ofta eller mycket så är det även inledningsvis fk som står för sjukpenningen och inte arbetsgivaren (eller mer exakt fk ersätter arbetsgivaren för sjuklön), samt att en kan slippa karensdagar vilket kan vara guld om det ofta blir strödagar sjukdom. Du kan såklart själv avgöra bäst om det kan vara värt att diskutera med din läkare. Det kanske inte ens är aktuellt för din del.
Men nu önskar jag dig mest en skön semester! Hoppas pensionatet kan ta emot Björn redan nu. (finns ingen hamsteremoji!!!)