Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pratat med min läkare och blivit sjukskriven veckan ut, var hemma ett par dagar förra veckan också så behövde sjukintyg. Sedan har jag semester två veckor, så om jag hittar plats för hamstern på pensionat tidigare än planerat åker jag norrut till föräldrarna på onsdag. Annars får jag vänta tills på lördag med att åka upp.

Hur som helst, tacksam över en förstående och bra läkare.
Så skönt att du har en bra läkare. :heart

Du kanske har koll på det, eller så behövs det inte, och jag hoppas inte du misstycker att jag nämner det. Men jag kom att tänka på det när du nämnde sjukdagar förra veckan och nu. Det finns en grej hos fk som heter särskilt högriskskydd som gör att om en är sjuk ofta eller mycket så är det även inledningsvis fk som står för sjukpenningen och inte arbetsgivaren (eller mer exakt fk ersätter arbetsgivaren för sjuklön), samt att en kan slippa karensdagar vilket kan vara guld om det ofta blir strödagar sjukdom. Du kan såklart själv avgöra bäst om det kan vara värt att diskutera med din läkare. Det kanske inte ens är aktuellt för din del.

Men nu önskar jag dig mest en skön semester! Hoppas pensionatet kan ta emot Björn redan nu. 🐻 (finns ingen hamsteremoji!!!)
 
Så skönt att du har en bra läkare. :heart

Du kanske har koll på det, eller så behövs det inte, och jag hoppas inte du misstycker att jag nämner det. Men jag kom att tänka på det när du nämnde sjukdagar förra veckan och nu. Det finns en grej hos fk som heter särskilt högriskskydd som gör att om en är sjuk ofta eller mycket så är det även inledningsvis fk som står för sjukpenningen och inte arbetsgivaren (eller mer exakt fk ersätter arbetsgivaren för sjuklön), samt att en kan slippa karensdagar vilket kan vara guld om det ofta blir strödagar sjukdom. Du kan såklart själv avgöra bäst om det kan vara värt att diskutera med din läkare. Det kanske inte ens är aktuellt för din del.

Men nu önskar jag dig mest en skön semester! Hoppas pensionatet kan ta emot Björn redan nu. 🐻 (finns ingen hamsteremoji!!!)
Tack! 🌻
Min läkare tog upp det sist vi pratade, men jag är lite dålig på att ta tag i saker. Men tanken är att jag ska ansöka om det.

Björn fick plats på pensionatet, så jag far upp på onsdag. 🙂
 
Har efter tips här i tråden (tror jag. I alla fall ett buke-tips!) kollat på keramikmästarna. Älskar när folk älskar sin konst(hantverks)form!

Bra telefonavstämning med min läkare idag, det har äntligen blivit ordning på några värden som strulat, vilket jag känner.

Min ena rosengeranium har de senaste dagarna kastat sig och sin låååånga nytillväxt rakt ut över köksbordet fast jag stoppat in den (mer än en gång) bakom en gardin så den skulle fortsätta stå upprätt. :laugh:

Jag har nu 17 rosengeraniumsticklingar. Utöver mamman, hennes syster och mormodern. Ooops! Lite avig tidpunkt men de brukar vara tåliga.
 
Installerat oss i stugan, utan tv och Wi-Fi och ett svajigt mobilnät 😅

Det har regnat nästan hela dagen men barnet har badat (i regnet) och jag har gått i vattnet i alla fall. Planen är bad imorgon!

Alla sover här nu så ska väl snart göra detsamma…
 
Stort grattis på födelsedagen kära @MJLee :heart

6e0830b5dccc63d39b5ad411dd3b1e90.jpg
 
Jag har varit ute och jobbat med recrytering i ett par timmar igen. Det ar verkligen markligt sa manga "bror duktig" det finns att gora jobbet man utfor bade besvarligare, mer irriterande, och att det tar langre tid.🤬
Dessutom ar jag lite angslig over att barnbarnen i gar kvall fick veta att deras mamma nu flyttat ut och har gett var son ensam vardnad. Inte latt for de sma att veta att de ar bortvalda, sa jag ar extra irriterad pa allt annat som kranglar i min varld just nu.:sneaky:
Team medarbetaren som har tjafsat halva dagen i dag ar helt klart medveten om att min "fuse" ar lite kortare an vanligt i dag. :angel:
 
Första dagen på andra veckan på semestern är avklarad. Sitter och scrollar på Pinterest efter lunchtips till kontoret, sånt man gör på semestern istället för att gå och lägga sig :P
 
Ikväll förtjänade jag en cider; Somersby sparkling secco efter 8 dagars arbete i följd (alla pass är olika långa) som avslutades med att för första gången köra veckans största leveransdag helt själv! ✌️. Var såklart nervös först men det släppte alltmer efter varje butik och säljcoachen som åkte med förra veckan tyckte jag visat att jag kan jobbet för att klara mig själv och jodå 😊 men imorgon är jag leeedig! 😊.
 
Försöker att inte få panik och istället somna.
Jag har fått hjälp av partner att ominstallera hela datorn med nytt operativsystem. Det tidigare var sjukt bökigt och inte alls optimalt för bildredigering. Jag berättade för honom att det var extremt viktigt för mig att inte förlora en enda bild. ALLT skulle säkerhetskopieras och jag berättade var allt fanns. Han sa att allt var kopierat och klart, och dubbelkollat.

Sedan installerades allt nytt, han satte igång överföring av alla femtioelva miljarder bilder mm till datorn igen, sedan åkte han hem. Nu precis så blev det klart. Och jag hittar inte alla bilder. En del hittar jag, men inte allt. Jag förstår att de säkert kan vara på något ställe som jag inte tittat på, att de säkert finns där någonstans osv. Men ja, jag hittade dem inte direkt och då blir jag skitstressad och mår uselt.

Samtidigt är jag för trött för att tänka klart och sätta mig in i något nytt nu, så jag behöver bara samla ihop mig, lita på att allt är ok och sedan sova, så kan han titta på allt imorgon igen. Bara. Fyfan. Jag gillar inte sånt här. Hoppas verkligen att allt gick som det skulle och att alla säkerhetskopior osv är som de ska.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp