Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjälper min äldre granne med att tvätta då hon inte förstod hur hon skulle boka och igår när vi gjort det fungerade hennes tagg inte för att ta sig in i själva tvättstugan... Så jag bokade om till idag med min tagg. Hurtigt jobb med att bära hennes korg och hålla koll på allt åt henne. Måste vara mer organiserad än när jag tvättar:D
 
Jag har varit på jakt efter en picknickkorg ett tag, kollat på loppisar och allmänt hållit ögonen öppna men inte hittat något. Det har varit en så pass low key jakt att jag inte direkt involverat någon annan i mitt sök, men idag fick jag helt randomly ett sms från min farbror som frågade om jag ville ha en picknickkorg han hittat på vinden.

Så nu flyttar den här sötnosen hem till mig inom kort! :love:
1690879480019.png
 
Har cyklat 5 min på motionscykel och gått en rask promenad på 30 min. Foten börjar redan klaga. Så trött på skiten nu.
Sett slutet på en av fotbollsmatcherna.
Sitter ute och ska se Kustpärlans hemlighet.
 
Tog en kortare träningspromenad med hundskrället. Det är då själva den att jag inte kan få en niomånaders hund att gå vettigt i koppel :arghh:
När vi kom hem smet han när vi skulle gå in genom dörren och satte fart efter kattspår. Hittade katten på källarkullen och for runt som drogad. HELT okontaktbar. Tog ett bra tag att få kontakt. Jorden anropade utan svar.

På den lilla korta promenadbiten hittade jag åtta pantburkar och flaskor. Betald promenad....
Med det dåliga humör jag har just nu så är jag beredd att vrida nacken av random nedskräpare.
 
Vänta en tvättmaskinsminut =minst tio med grannen och fick henne att acceptera torktumlare istället för att hänga blöt tvätt inomhus ( hon hade inte orkat). Slängde i nå maskiner för min del så får lite tvättat iaf:) Måste äta något också, vettefan vad!
 
Bara om det är bäst så, att inte bli inlagd. Annars ogillar jag inlägget men samtidigt :heart

Jag tror det är bäst att vara hemma för nu. Min erfarenhet av att vara inlagd är att jag isolerar mig på avdelningen och att jag genom detta blir svår att behandla. Det är snarare de som skriker högst och agerar mest utåt som blir sedda. Har tidigare fått höra vilken bra patient jag är för att jag inte syns, då mår jag hellre dåligt hemma. :(:heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp