Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tyvärr vet jag inte vem det var, det är mycket turister kvar på orten. Annars har jag både anmält och ringt vederbörande med en sjujävla utskällning.
Anmäl ändå och ta foton på alla skador. Nu vet jag ju inte hur pass djupt det är men dokumentation(anmälan) och foton är alltid bra utifall att det blir någon komplikation senare. Enklare bett blir väl oftast inte nåt men jag tror på hängslen och livrem i såna här fall.
Är du uppdaterad på stelkrampsspruta?
 
Jag blir totalt och helt och vansinnigt galen. Hittar inte mina trosskydd. Har letat överallt. Ja på köksgolvet, i kylen (i frysen) i städskåpet, i korgen där jag har tvättmedel och IKEA påsen. I korgen ovanför där jag har dammsugpåsar. I köksskåpen längst upp (hur jag nu skulle ställt in dem där det är a) proppfullt och b) behövs en stege för att nå. Bakom datorn, hyllorna där jag har mina hårddiskar, under fåtöljer och soffa. I korgen med kattmat. I garderoben. I byrån, under byrån. I desperation i katträdet.


head-bang-sylvester-the-cat.gif


Funderar om jag glömde dem i affären. Men jag är mer eller mindre säker på att jag stoppade dem i väskan-
 
Anmäl ändå och ta foton på alla skador. Nu vet jag ju inte hur pass djupt det är men dokumentation(anmälan) och foton är alltid bra utifall att det blir någon komplikation senare. Enklare bett blir väl oftast inte nåt men jag tror på hängslen och livrem i såna här fall.
Är du uppdaterad på stelkrampsspruta?
Skickade in fullständig anmälan med skador på både mig och hunden till polisen nu, tror inte det blir något av det alls då de verkade måttligt intresserade av det hela.

Tycker däremot mest synd om min hund, han har precis kommit förbi stadiet att småhundar inte är farliga(blivit biten tidigare av småhundar hos tidigare ägare) och så händer det här. Just nu är han jättenere och vill helst bara ligga i knäet på mig för att han är orolig. :(

Nej, men vårdcentralen här var gulliga nog att fixa tid omgående så jag får sprutan redan idag. 👍
 
Skickade in fullständig anmälan med skador på både mig och hunden till polisen nu, tror inte det blir något av det alls då de verkade måttligt intresserade av det hela.

Tycker däremot mest synd om min hund, han har precis kommit förbi stadiet att småhundar inte är farliga(blivit biten tidigare av småhundar hos tidigare ägare) och så händer det här. Just nu är han jättenere och vill helst bara ligga i knäet på mig för att han är orolig. :(

Nej, men vårdcentralen här var gulliga nog att fixa tid omgående så jag får sprutan redan idag. 👍
Fördelen är att om det kommer in fler anmälningar på liknande fall så kan de reagera och se ett mönster. Låter man en sån hund vara lös så är det ju inte helt omöjligt det händer fler.

Toppen du får sprutan :up:

Stackars hunden din, rent förjäkligt det ska hända precis när han vant sig vid småhundar :(
 
Gick bra att ta mig till jobbet i morse, kvavt var det, men det var till och med uppehåll så det blev trots allt en skön morgonpromenad med hunden. Sedan jobb med måndagsmöte och en del att göra, låg bra till ändå.

Fick ICD-10 böckerna som chefen beställt i dag, nu väntar jag bara på tangentbordet och skärmen samt att IT ska koppla in handreglaget, femtioelfte försöket gillt.

Böckerna släpade jag med hem och ska skriva namn i och märka upp i kapitel osv så att de är lättare att hitta i. Kvällslektyr ZZZZNARK!

Ätit lunch, rastat doggo och slog nyss igång diskmaskinen.
 
Någon tidigare ägare tyckte det vore snyggt med en kastanj nära trappen. Den personen hade inte tänkt på att kastanjer blir stora. Och kommer att växa ut över hustaket. (=ruttnande hus)

Rent principiellt gillar jag kastanjer, men i praktiken blir nedfallna kastanjer som en utspilld säck spelkulor. Jag snubblar omkring hela hösten. Hopplösa att kratta ihop är de dessutom.

Har funderat lite löst om att ta ut nån med motorsåg. Men jag är så erbarmligt trött på eländet. Så idag tog jag handyxan och ringbarkade skiten. Hellre död och ful än levande och IRRITERANDE

Nåväl. Endera dagen ramlar det en motorsågsägare in på gården. Vilket år som helst.
 
Har fikat med en vän, sett delar av fotbollen och nu fick jag en kram av mosterhjärtat som numera är längre än mig.
Lyssnar på Kacey Musgraves som jag upptäckte i Tilde Addenbrokes sommarprat. Så bra.
Solen skiner en liten stund.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp