Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måndag på riktigt 😂🙈 somna ordentligt först efter 03, tänkte att jag sover till 8 så borde jag komma ikapp, 7:15 larmar Ville, någon knackar på dörren. Japp hantverkare som maken hade bokat i juni och glömt bort. 😂🙈 tack och lov en gammal bekant så det löste sig bra.

Om ett tag mot stan, sonen ska skriva teoriprov och jag ska in på jobbet. :)
 
Ibland är det roligt med administration där verkligheten inte får vara med.

Enda sättet att garantera felfrihet är att låta bli att göra det alls i framtiden. Det är alltid mitt svar, och sen kan man komma vidare med diskussionen om vad man kan göra för att minska risken för felet istället.

(Men då brukar cheferna inte tycka det är lika viktigt längre för då kommer förslag som att man måste inspektera ett steg till eller ha längre tid för ett arbetsmoment = högre kostnad. Och helt plötsligt är den lilla risken för fel accepterad igen.)
Det tragiska är om det märks när godset är i Kina eller så. Då är det inte roligt.
 
Ligger hemma på sängen och undrar när jag ska få en enda ledig dag från jobbet. Nu har jag jobbat mån-sön pga sjuka kollegor. Idag och imorgon är jag schemalagd och det är oklart om jag kan få ledigt. Samtidigt vet jag att kollegan som ska jobba sedan resten av veckan är sjuk och nog inte lär bli frisk snabbt så eh... ja. Känner mig måttligt pepp på 2-3 veckors jobb utan en enda ledig dag. Gissar att det på något vis löser sig, men just att inte veta är oerhört energislukande för mig.
 
Fel kan alla göra vi är inte robotar. Om vi gör fel gentemot vår kund kommer det en avvikelserapport som skall fyllas i på engelska hur chefen garanterar att felet aldrig mer uppstår. Efter 23 år vet chefen fortfarande inte vad som svaret borde vara.

Min filosofi är att gör man aldrig fel har man aldrig gjort något.

Förstår känslan men så länge man är människa och så länge man jobbar så kommer det att hända några gånger. 🌸

Jag var ofta skraj förra sommaren på SSAB, just för att det var något jag inte hållit på med tidigare (dvs jag var inte så bra på det) och det var flera moment som kunde vara farliga. En kollega sa att det viktiga är att inga människor går sönder, resten går att lösa samt att det enda han ville var att vi nybörjare skulle våga göra det vi skulle, dvs inte vara rädda för att ta för oss. Och ibland blev det givetvis fel men som sagt, det viktiga var att alla människor var intakta.
Det är som tur är bara materiella ting, men det blir snabbt väldigt dyrt att åtgärda :down: ibland funderar jag på annat jobb, frågan är bara vad
 
Är så trött så vettesjutton hur jag ska orka jobba imorgon
Men man brukar snart komma in i det.
Kan ju gå hem vid 15 då jag kommer vid 06:30 . Alla dagar utom fredag kan jag gå då.
Skönt att kunna gå hem skapligt.
Eleverna börjar nästa tisdag så får se hur mycket jag har kvar att göra på måndagen.
Har massor med komp så.
 
Blir visst några timmars jobb idag också, för chefen har massor av administrativt att fixa med nu efter sin semester. Men hon ska i alla fall göra sitt bästa för att få det klart så snabbt som möjligt så att jag kan sluta tidigare. Med lite tur blir det bara 3 timmars jobb. Tar nog långpromenad dit med hundarna så att de får sin motion i samma veva också.
 
Blir visst några timmars jobb idag också, för chefen har massor av administrativt att fixa med nu efter sin semester. Men hon ska i alla fall göra sitt bästa för att få det klart så snabbt som möjligt så att jag kan sluta tidigare. Med lite tur blir det bara 3 timmars jobb. Tar nog långpromenad dit med hundarna så att de får sin motion i samma veva också.
Lagen om arbetstid och veckovisa måste ju gälla även timanställda.
 
Ligger hemma på sängen och undrar när jag ska få en enda ledig dag från jobbet. Nu har jag jobbat mån-sön pga sjuka kollegor. Idag och imorgon är jag schemalagd och det är oklart om jag kan få ledigt. Samtidigt vet jag att kollegan som ska jobba sedan resten av veckan är sjuk och nog inte lär bli frisk snabbt så eh... ja. Känner mig måttligt pepp på 2-3 veckors jobb utan en enda ledig dag. Gissar att det på något vis löser sig, men just att inte veta är oerhört energislukande för mig.
Det låter ju inte riktigt okej. Stå på dig och säg åt chefen att du faktiskt behöver vila någon dag också. Kolla arbetstidslagen, jag har inte koll på den men har svårt tänka mig det är tillåtet jobba 2-3 veckor i sträck.
 
Njuter av min sista lediga dag och funderar på vad jag ska ägna den åt. Planen såhär långt är yoga, lång promenad samt en tur till byggvaruhuset för att inhandla lite grejer inför helgen då vi äntligen ska ta tag i att spackla & måla om ena hallen som sett bedrövlig ut rätt länge nu. Solen skiner från en klarblå himmel så jag funderar på att låta promenaden bli till att jag helt enkelt går bort och ställer mig och tittar på cyklingen i en timme eller två. Världens största cykeltävling pågår i min stad sedan förra veckan och halva stan (inklusive mina kvarter) har stängts av för att användas till diverse lopp, så det finns massor av spektakel att titta på. Inte för att jag är ett dugg intresserad av cykling som sport egentligen, men det kan ju vara kul att se åtminstone lite av det när det nu är en så pass stor grej! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp