Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag var ofta skraj förra sommaren på SSAB, just för att det var något jag inte hållit på med tidigare (dvs jag var inte så bra på det) och det var flera moment som kunde vara farliga. En kollega sa att det viktiga är att inga människor går sönder, resten går att lösa samt att det enda han ville var att vi nybörjare skulle våga göra det vi skulle, dvs inte vara rädda för att ta för oss. Och ibland blev det givetvis fel men som sagt, det viktiga var att alla människor var intakta.

Mitt jobb brukar jag förenkla till tre regler:
Lås inte in någon som ska vara på fri fot.
Släpp inte ut någon som ska vara bakom lås och bom.
Satsa på att undvika dödsfall.

Resten löser sig.
 
Otrevlig promenad med hunden, både jag och hunden blev bitna av en liten sällskapshund som sprang lös med ägare skrikandes fem meter bort med fler hundar som tokskäller. Fick tag i hunden samtidigt som den högg mig i handen och kastade bort den, då kläcker ägaren ur sig "jag hoppas att hon inte blev biten av din hund".

Nä, det bara rann blod över min hunds högra bakben och från min hand men hunden som går till attack är det viktigaste..:banghead:
 
Jag var ofta skraj förra sommaren på SSAB, just för att det var något jag inte hållit på med tidigare (dvs jag var inte så bra på det) och det var flera moment som kunde vara farliga. En kollega sa att det viktiga är att inga människor går sönder, resten går att lösa samt att det enda han ville var att vi nybörjare skulle våga göra det vi skulle, dvs inte vara rädda för att ta för oss. Och ibland blev det givetvis fel men som sagt, det viktiga var att alla människor var intakta.

Jag råkade trycka på nödstopp istället för att skicka ner ett kärl med medicin när kärlet började läcka, så kärlet fastnade uppe i luften och jag dumpade typ 100kg tabletter på golvet. :nailbiting: Min chef sa att fel inträffar, kunden får bara lite mindre. Men fy vad jag mådde dåligt.
 
Otrevlig promenad med hunden, både jag och hunden blev bitna av en liten sällskapshund som sprang lös med ägare skrikandes fem meter bort med fler hundar som tokskäller. Fick tag i hunden samtidigt som den högg mig i handen och kastade bort den, då kläcker ägaren ur sig "jag hoppas att hon inte blev biten av din hund".

Nä, det bara rann blod över min hunds högra bakben och från min hand men hunden som går till attack är det viktigaste..:banghead:

Hoppas att du och hunden trots allt klarade er hyggligt!
Vet du vem ägaren är så är det givet att anmäla det.
 
Otrevlig promenad med hunden, både jag och hunden blev bitna av en liten sällskapshund som sprang lös med ägare skrikandes fem meter bort med fler hundar som tokskäller. Fick tag i hunden samtidigt som den högg mig i handen och kastade bort den, då kläcker ägaren ur sig "jag hoppas att hon inte blev biten av din hund".

Nä, det bara rann blod över min hunds högra bakben och från min hand men hunden som går till attack är det viktigaste..:banghead:

Polisanmäl idioten :mad:
 
Otrevlig promenad med hunden, både jag och hunden blev bitna av en liten sällskapshund som sprang lös med ägare skrikandes fem meter bort med fler hundar som tokskäller. Fick tag i hunden samtidigt som den högg mig i handen och kastade bort den, då kläcker ägaren ur sig "jag hoppas att hon inte blev biten av din hund".

Nä, det bara rann blod över min hunds högra bakben och från min hand men hunden som går till attack är det viktigaste..:banghead:
Polisanmälan polisanmälan!!!
 
Det låter ju inte riktigt okej. Stå på dig och säg åt chefen att du faktiskt behöver vila någon dag också. Kolla arbetstidslagen, jag har inte koll på den men har svårt tänka mig det är tillåtet jobba 2-3 veckor i sträck.
Men det beror väl på hur många timmar man jobbar? Jag har en kompis som alltid jobbar 12 dagar i sträck, ledig 2, jobbar 12 osv.
 
Man behöver bara beskriva hund, ägare och skadorna.
Så finns anmälan om nån mer drabbas.
Okej, då provar vi det. Har aldrig hört det tidigare utan att man behöver veta vem som äger hunden för att anmälan ska gå igenom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp