Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min jäkla blixtvakt funkar dåligt, vov är mer orolig nu av åskan så jag litar mer på honom än att åskan skulle vara en mil bort. :cautious:
Blixtvakt hade stora driftsproblem igår, på X skrev de att det var på grund av ovädret och att de jobbar med en lösning som ska komma på plats blixtsnabbt. Men driftsproblemen höll till 23 igår i alla fall.

Stormen Hans genomförde en överbelastningsattack mot deras servrar igår med hjälp av Tor, kan jag tänka :)
 
Det kommer att lösa sig. jag tycker det är väldigt jobbigt att göra fel.
Fel kan alla göra vi är inte robotar. Om vi gör fel gentemot vår kund kommer det en avvikelserapport som skall fyllas i på engelska hur chefen garanterar att felet aldrig mer uppstår. Efter 23 år vet chefen fortfarande inte vad som svaret borde vara.
 
Fel kan alla göra vi är inte robotar. Om vi gör fel gentemot vår kund kommer det en avvikelserapport som skall fyllas i på engelska hur chefen garanterar att felet aldrig mer uppstår. Efter 23 år vet chefen fortfarande inte vad som svaret borde vara.
Ibland är det roligt med administration där verkligheten inte får vara med.

Enda sättet att garantera felfrihet är att låta bli att göra det alls i framtiden. Det är alltid mitt svar, och sen kan man komma vidare med diskussionen om vad man kan göra för att minska risken för felet istället.

(Men då brukar cheferna inte tycka det är lika viktigt längre för då kommer förslag som att man måste inspektera ett steg till eller ha längre tid för ett arbetsmoment = högre kostnad. Och helt plötsligt är den lilla risken för fel accepterad igen.)
 
Det kommer att lösa sig. jag tycker det är väldigt jobbigt att göra fel.

Jag var ofta skraj förra sommaren på SSAB, just för att det var något jag inte hållit på med tidigare (dvs jag var inte så bra på det) och det var flera moment som kunde vara farliga. En kollega sa att det viktiga är att inga människor går sönder, resten går att lösa samt att det enda han ville var att vi nybörjare skulle våga göra det vi skulle, dvs inte vara rädda för att ta för oss. Och ibland blev det givetvis fel men som sagt, det viktiga var att alla människor var intakta.
 
Det dundrade lite i natt och några blixtar tror jag, så jag vaknade till lite halvt och låg och hörde regnet smattra :love: Katten sov sött och vaknade inte öht. Tog på mig tröja idag men fasiken vad varmt det är. Fuktigt och klibbigt och sol. Har med mig paraplyet så det kommer definitivt inte att regna något idag.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp