Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gud vad det åskar och blixtrar! Vi blev strömlösa ett tag och jordfelsbrytaren löste ut 2 ggr under kvällen. Det är liksom runt oss i alla riktningar så man känner smällarna i magen.
Sambon är blixt-rädd och är nog glad att flytta från den här blixt-magneten sen. 😅
Skönt med hundar som skiter i ovädret och smällarna t.o.m. när det slår gnistor ur kontakten i väggen. 👍😍
 
Här blev vädret bättre, t.o.m. uppehåll från regnet en stund så jag rastade hundarna och sedan somnade vi.

Alldeles nyss vaknade jag pga vädret. Jag tyckte det var mycket förut. Well. Det var ingenting mot nu. Det dundrar så jag nästan blir rädd ibland, kommer blixtar mest hela tiden och regnet fullständigt öser ner.

Jag försöker att spela obrydd för att inte skapa oro hos hundarna men hade nog helt ärligt kunnat pyssla med vad som helst nu. De sover och tänker inte bry sig om lite åska.
 
Klagar sällan på vädret. Men detta är inte kul längre. Jag kan leva med regn och blåst, men dessa blixtrar som slår i närheten hela tiden och det slog precis här så det tjöt. Tack att hästarna är inne i stallet 1 km bort, när kan man nånsin ta ut de igen…
Tycker detta är obehagligt. Smhi har ändrat dessutom sä nu ska det bara komma 20 mm till idag, 70 mm imorgon, 25 mm på onsdag 😂
 
Ja, jösses. Somnade tillslut men vädret kom tillbaka och väckte mig vid 2-tiden. Nu kaffe och sen mot jobbet! Känns nästan märkligt lugnt nu…
 
Vaknade av åskan vid 3-tiden och har varit vaken sedan dess. Sitter med hushållspapper i ena tofflan då någon hade en jobbig natt och legat och hjässat nedanför sängen. Tjippade om foten när jag släppte ut dem i morse. :crazy:

Nu har jag ätit frukost och ska strax åka och simma. :up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 141
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp