Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fattar inte hur jag kan vara så fruktansvärt oorganiserad, glömsk och virrig som en blind höna privat och organiserad och effektiv i arbetslivet. Bättre än tvärtemot antar jag.
Kan det inte vara lite att du är så fokuserad och kontrollerad på jobbet att du tar ut dig fullständigt? Sådan är jag, jag ger precis allt på jobbet. Vissa dagar glömmer jag trafikregler på vägen hem och pinnar rakt ut i trafiken för att jag glömmer liksom att se mig omkring, hjärnan har sagt upp sig efter jobbet, orken är slut för dagen så att säga. Men på jobbet ger jag verkligen allt jag kan på alla sätt och vis, älskar det!

Behöver ju inte vara så för dig, och jag är inte oorganiserad eller så, kan inte vara det i och med synen och hjärntröttheten allt ger. Jag behöver verkligen ha ordning, lägga saker på rätt ställe, alltid ha undanplockat, inte rörigt osv. Även om jag inte är en sådan person i personligheten har jag blivit det för att underlätta.

Jag brukar jämföra med boxdörren när jag hade häst. Alltid stänga den. Alltid, oavsett om jag tog två steg bort eller 10 eller 20 meter. På så vis slapp jag oron att "stängde jag dörren???" när jag satt på stationen och väntade på tåget på väg hem igen. Då visste jag att även om jag inte mindes ATT jag gjorde det visste jag att jag gjorde det, helt automatiskt. Oron för att inte ha gjort det var jobbigare än att alltid stänga även om folk tyckte jag var fjantig. Sådana små knep har jag. :)
 
Äter vegetariska fisknuggets som smakar... nuggets, goda. Stekt potatis, sparris, svamp och tomat till. Dricker kall alkoholfri cider, jordgubb lime, helt ok.
Har huvudvärk och nu även illamående, jag hoppas att det inte är migrän på gång, jag pallar verkligen inte det! Har ju knappt återhämtat mig efter förra omgången, har fortfarande kvar en del sådan där svidande, brännande känsla i kroppen sedan då!
 
Sitter hemma i soffan, träffade en vän lite snabbt på promenad efter jobbet och har nu ätit middag. Det känns bra, även om jag är rysligt sugen på choklad. Har dock slutat köpa choklad eftersom det blivit så galet dyrt. Chips har jag, en liten billig chipspåse räcker i en evighet (choklad i någon minut...), men jag vill ju ha choklad!!

Men men. Jag har idag fått ett mycket spännande mail som gjorde mig glad och lite nyfiken på framtiden. Får veta mer om allt senare i veckan. Försöker nu klara den fina balansgången mellan att inte hoppas på för mycket men ändå vara glad åt positiva saker.
 
Äter vegetariska fisknuggets som smakar... nuggets, goda. Stekt potatis, sparris, svamp och tomat till. Dricker kall alkoholfri cider, jordgubb lime, helt ok.
Har huvudvärk och nu även illamående, jag hoppas att det inte är migrän på gång, jag pallar verkligen inte det! Har ju knappt återhämtat mig efter förra omgången, har fortfarande kvar en del sådan där svidande, brännande känsla i kroppen sedan då!
Är det inte bara vegetariska nuggets då?
 
Jag har sådana bänkskivor i mitt lilla torp :) ! Har inte hjärta att slänga ut dem, och när jag målade mina skåpluckor grå förra sommaren så matchar bänkskivorna ännu bättre...
Vad bra att du inte slängde ut! De har verkligen sin charm tycker jag! :)

varje gång jag ser sådana tänker jag på en granne vi hade som barn. Nils hette han, kallades Nisse. Tyckte så mycket om honom, han hade sådant bord. :)
 
Vad bra att du inte slängde ut! De har verkligen sin charm tycker jag! :)

varje gång jag ser sådana tänker jag på en granne vi hade som barn. Nils hette han, kallades Nisse. Tyckte så mycket om honom, han hade sådant bord. :)
Viskar vårat förra matbord mitt barndoms matbord tror jag vi skänkte bort. TROR.. det var sån skiva på. Är det dyrt? :eek: :eek: :eek: :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:
 
Viskar vårat förra matbord mitt barndoms matbord tror jag vi skänkte bort. TROR.. det var sån skiva på. Är det dyrt? :eek: :eek: :eek: :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting: :nailbiting:
Ingen aning om priset, men det är ju gammalt och slitstarkt, och.... fint i mina ögon :D Även om jag föredrar ek personligen, men det har sin charm, perstorpsborden :)
 
Ingen aning om priset, men det är ju gammalt och slitstarkt, och.... fint i mina ögon :D Även om jag föredrar ek personligen, men det har sin charm, perstorpsborden :)
Absolut har de charm - och är slitstarka och tåliga.

Gillar perstorp. När jag blev tvungen att byta bänkskivor vid inflyttningen här i huset beställde jag Bernadottes Virrvarrr.

Fick ett perstorpbord till skänks till min gäststuga. Gillar det skarpt. Har utdragbara skivor också.
 
Ingen aning om priset, men det är ju gammalt och slitstarkt, och.... fint i mina ögon :D Även om jag föredrar ek personligen, men det har sin charm, perstorpsborden :)
Visste inte vad det hette förräns denna tråd. Tror att det bordet hade mamma innan jag föddes sedan hade pappa det under min uppväxt och sedan jag... jaja det drabbar ingen fattig typ ....
 
Absolut har de charm - och är slitstarka och tåliga.

Gillar perstorp. När jag blev tvungen att byta bänkskivor vid inflyttningen här i huset beställde jag Bernadottes Virrvarrr.

Fick ett perstorpbord till skänks till min gäststuga. Gillar det skarpt. Har utdragbara skivor också.
Utdragbara skivor hade mitt bord med...
 
Jag tänker ibland inte på i vilka kretsar jag befinner mig :meh: Jag suckade något om kaos hemma, typ "städerskan har sagt upp sig, kocken är på semester och trädgårdsmästaren försvunnen"
Och glömde att det faktiskt finns folk som har både städerska och trädgårdsmästare 🙄
Och nu undrar jag om mina förklaringar om att det var ett skämt gick fram, eller om de tror att jag faktiskt lever så
:bag:
 
Ätit (åt med en hand och höll bort Megara med andra) kyckling och tomatsallad. Nu är jag varken hungrig eller har huvudvärk längre, yay.
Här blev de swedish tapas. Dvs rester jag åt kött och pommes med hemgjord bea. Barnet åt kyckling med ris och sambon enchiladas.. en matlåda med enchiladas i frysen till jobbet. Tomatsåsen som bildades till kyckling häromdagen i frysen. Mitt kött och pommes tog slut.
 
Jag laddar upp med yogurt och farska blabar. Sedan ska jag anvanda "ta bort grafitti medel" starta hogtrycks tvatten och tvatta av namnda medel igen ... Pa Onsdag eller torsdag lar jag fa staina (betsa?) igen dar jag har anvant Goof Off och tvattat.
Jag misstanker att motet pa Fredag blir installt ... Sa da blir det barnbarn i stallet. :D
 
Så är semesterdagar och komptimmar slut.
Har mindre börja jobba ångest men vanligt men jag älskar verkligen att inte jobba.
Blir ett par ganska lugna veckor innan skolan börjar så man har lite tid att vakna till liv.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 199
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
974
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 965
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 142
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp