Vad gör vi? Del CLXXXI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gekås Ullared rekommenderas inte en regnig dag mitt i semestern :cautious: 😬

Nu kan det visserligen diskuteras om det över huvud taget går att åka dit :p Men jag tycker att det är helt ok om det är hyfsat tomt på folk, inte är någon kö in, man kan gå i sin egen takt utan att behöva stanna efter var tredje steg och sen bara betala och åka hem. Så var det ju inte idag 😅
 
Gekås Ullared rekommenderas inte en regnig dag mitt i semestern :cautious: 😬

Nu kan det visserligen diskuteras om det över huvud taget går att åka dit :p Men jag tycker att det är helt ok om det är hyfsat tomt på folk, inte är någon kö in, man kan gå i sin egen takt utan att behöva stanna efter var tredje steg och sen bara betala och åka hem. Så var det ju inte idag 😅
Jag gillar ju Gekås ja!! Maj är en bra månad att åka dit 😄
 
Jag haller pa med forberedelser for var "State Fair" med tivoli, en massa "vendors" (vad kan det heta pa Svenska?) och 4-H ar dar med alla djuren. Barnen visar upp allt fran kor och grisar till kaniner och hons och sa ar det forstass rodeo med massor av ungdommar som rider och tavlar.
Dar har vi ett bas och forsoker hitta fler att anstalla ... det ar arets roligaste (och jobbigaste) 4 dagar. Jag oppnar varje morgon (for att jag vill och gor schemat :o) och ar dar i sammanlagt 8 timmar fast jag aker hem och tar hand om hundarna under lunchen, medan ett par andra stanger (kan inte stanga fore 9pm) och jag kan ga hem klockan 6.

Nu ska jag ga och stryka duken till vart bord ... oh well ... strykbradan star redan framme sa det ar inte sa himla jobbigt.:p
 
Jag haller pa med forberedelser for var "State Fair" med tivoli, en massa "vendors" (vad kan det heta pa Svenska?) och 4-H ar dar med alla djuren. Barnen visar upp allt fran kor och grisar till kaniner och hons och sa ar det forstass rodeo med massor av ungdommar som rider och tavlar.
Dar har vi ett bas och forsoker hitta fler att anstalla ... det ar arets roligaste (och jobbigaste) 4 dagar. Jag oppnar varje morgon (for att jag vill och gor schemat :o) och ar dar i sammanlagt 8 timmar fast jag aker hem och tar hand om hundarna under lunchen, medan ett par andra stanger (kan inte stanga fore 9pm) och jag kan ga hem klockan 6.

Nu ska jag ga och stryka duken till vart bord ... oh well ... strykbradan star redan framme sa det ar inte sa himla jobbigt.:p
Vendor = utställare :) ?
 
Är lite tjurig. Äter corn flakes, har bara ätit det i morse innan jobbet och en liten burk sådan där yoghurt vid fikat på jobbet och sedan inget tills nu, har inte haft lust. Vet inte vad jag ska äta i morgon på jobbet. Vill verkligen inte äta knäckemacka, det är så tråkigt, men har inget bröd hemma :( Ingen yoghurt heller. Inte sugen på gröt eller corn flakes, det är bara nödmat nu och antagligen till frukost innan jobbet i morgon. Är tjurig. Det var enklare med maten när jag jobbade på ett jobb som stod för frukosten varje morgon ;)

Har varit ute med hunden. Ja och jobbat förstås. Och beställt bestick, färgpatroner och hörapparatsbatterier.
I morgon har jag ett paket att hämta ut från en person som sålt en drös mini coopers till mig så då passar jag på att handla, men det är ju efter jobbet.
Suck och åter suck!
 
Idag blev det en promenad med hundarna, och sen pysslat med min fotovägg som äntligen blev klar. Syns inte hur fin den är i verkligheten, men blev så himla nöjd 🥰 (och har rättat till de sneda ramarna efter bilden togs, de syntes mycket bättre på bild än IRL 😂)

64D2FE73-D639-47EC-8839-56C49421B7BC.jpeg
 
Precis kommit hem från vetten med magsjuk hund. Jag är och förblir alltid imponerad av tillgängligheten och priserna här. Ringde till närkliniken på jourtid, jag fick komma dit tio minuter senare. De klämde och kände, Chika fick kramplösande/smärtstillande, en liten kur anitbiotika samt probiotics och jättefint bemötande som alltid. Allt detta out of hours för en tusenlapp. <3
Nu hoppas jag att vi slipper ringa igen inatt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 194
Senast: tanten
·
Kultur Jag har blivit informerad om ett Mycket Viktigt evenemang, till vilket biljetterna släpps inom kort och ansvaret för att få tag på...
Svar
17
· Visningar
973
Senast: Kirre
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 953
Senast: Sassy
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 134
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Regler sportkörning
  • Köp av häst
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp