Vad gör vi? Del CLXXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kanske kan ställa in maten i kylen om katten går ut, när du går hem? Bara att sätta en påse runt skålen :) Så kan du ta fram samma mat när katten går in igen.
Funkar det? Det vore ju jättebra i så fall :)

Men jag insåg också att det nog, trots allt, inte är så mycket mat som sas går till spillo. Dels eftersom det inte är så mycket i en förpackning och hon ätit lite innan hon gått ut. Men också eftersom jag jämförde med hur mycket kattmat vi slänger hemma hos oss, dvs ingenting - och då blir ju allt annat "mer/mycket".
Annars så verkar det funka att ge blötmaten när hon kommer in på eftermiddagen/kvällen när hon ändå ska vara inne för natten :up:
 
Har precis matat liten Marodör och har honom nu sovande på bröstet. Delade broderligt nattens matningar och andra sysslor med sambon så nu är det min tur att njuta av kvalitetstid med Bebis och tanka oxytocin och serotonin. Att man kan älska något eller någon på ett så allomfattande sätt...

Mvh inte ett dugg full med hormoner och började precis gråta över hur fin, gosig, efterlängtad och perfekt min bebis ändå är ❤️
 
Inser att jag är trött på att städa/rodda efter andra. Städade hemmet igår efter jobbet och klev upp till ett badrum i kaos. Samma sak med köket. Jag vet vem som får städa efter sig när han vaknat :angel:

Sista dagen att jobba, sen semester. Fullbokad vecka ändå med skolavslutning, student och tälta med en av sönerna för att prova sovsäckarna. Sen är det barnvecka :cautious:
 
Möte hela dagen idag. Och hela dagen imorgon. Och halva fredag. Kommer dö mötesdöden.. Sen har jag måndag att handlägga ärenden, sen är det möte igen på tisdag. Och sen är det sjukskrivning för min del. Känns konstigt att planera sjukskrivning, men så är det.
 
Försöker ladda för att gå till jobbet. Tokigt trött idag. Som tur är jobbar jag inte lika länge som igår och i förrgår, och imorgon är jag ledig! Skulle verkligen behöva sätta mig och fixa med bilder från senaste hundträningen också, men ja, får se hur mycket energi det finns efter jobbet.
 
Sitter av tiden på jobbet, försökte övertala en kollega att han kunde sitta här så kunde jag åka och ronda en reservplats istället, men konstigt nog åkte han hellre ut i det vackra vädret än satt innan framför en massa skärmar. :cautious:

I em blir det avslutningsfika med fackföreningen och sen ska jag hämta lite blommor hos Blomsterlandet och 12 flaskor vin som jag beställt på systemet. :d
 
Vi tog vår 4:e i maj... sambon tog en extra bestraffning spruta så han fick sin 5:e pga hann fylla 50 innan han var klar...

Skönt ändå när det är gjort. Men det har varit mycket vaccinationer det senaste känns det som med tanke på både covid och tbe så som nålrädd är det liiiite jobbigt 😅
 
Om ett tag ska jag iväg till psykologen, sedan äta lunch och efter det tillbaka till samma mottagning och träffa läkaren. Rätt nervös för läkarbesöket, som vanligt, men ska bli skönt att få det gjort.
 
Älskar min väg till jobbet. Vi var omringade av sjungande näktergalar, surrande insekter, vackra växter och såg även några rådjur.
20230614_083302.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
2 124
Senast: cassiopeja
·
Övr. Katt Jag har under många år funderat på att skaffa katt, men inte vågat ta på mig det ansvaret. Möjligheten att få kattvakt är också...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
14 203
Hästmänniskan Varning för väldigt långt inlägg. Jag behöver lite råd och tankar angående hur jag ska göra med mina hästar i framtiden. Jag tar snart...
Svar
14
· Visningar
3 746
Senast: __sofia__
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar...
65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
169 252
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp