Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu sitter jag och väntar på att närakuten ska ringa upp. Boka en tid till imorgon. Får jag feber ska jag åka in akut. Men jag tror inte det kommer behövas. Det är nog inte så farligt. Sköterskan jag pratade med tyckte det lät konstigt att det fortfarande blöder. Jo kanske, det borde ju slutat vid det här laget.
Äter du nån medicin som har ökad blödningsrisk som biverkan? Du behöver inte svara såklart. Det var bara en tanke.
 
Jag är i Stockholm igen, men denna gången blir det faktiskt två nätter. Kom hit i eftermiddags så under eftermiddagen/kvällen har jag hunnit med ett besök på Mall of Scandinavia. Och herregud? Jag bara gick och gick och gick och affärerna tog aldrig slut! Och då var jag ändå aldrig uppe på översta våningen. Jag köpte inget där men kul att se det IRL i alla fall :)

Nu får jag dessutom säga varför jag är här 🥳 Förra gånger (för 4 veckor sedan) var jag här för att spela in ett podd-avsnitt och bli fotograferad. Imorgon är det en träff för alla oss som är med i årets säsong :)

Under Maj månad träffades vi ett antal gånger på zoom för att förbereda oss och öva inför inspelningen. Nu har alla spelat in och imorgon får vi alltså träffas för första gången IRL, så det ska bli jättekul :love:
 
Nope.

Hon på närakuten tyckte jag skulle tvätta med tvål och vatten och sätta på ett nytt plåster. Vet inte om jag vågar ärligt talat, tänker på infektionsrisken..

Tvättar du noga och ser till att det är riktigt torrt innan nytt plåster sätts på, så är det ju mycket mer safe ur infektionssynpunkt, än att göra inget i väntan på läkartid imorgon.

Om inte feber/infektion utvecklas över kvällen/natten - upprepa proceduren i morgonbitti, tvätta, lufta, torka och på med nytt plåster, evt ringa efter det och bolla besök eller inte beroende på hur det ser ut.
 
Min vovve är helt slut efter att jag haft getingutrotning, springer jag så springer hon med :D

20230707_201019.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 763
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp