Vad gör vi? Del CLXXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Luktar illa och blöder är inget att leka med. Propsa på bedömning. Du kanske behöver antibiotika i nån form?
Jaa kanske.. Jag vet inte, känner mig bara så förvirrad på alla råd.. 1177 tyckte jag skulle in imorgon, närakuten tyckte jag skulle tvätta själv och vänta till måndag. Akuten förra veckan tyckte inte jag skulle röra det själv alls, vårdcentralen tyckte jag skulle byta plåster själv hemma.
Jag får väl ringa igen imorgon och åtminstone be dem lägga om det ordentligt igen.
 
Jaa kanske.. Jag vet inte, känner mig bara så förvirrad på alla råd.. 1177 tyckte jag skulle in imorgon, närakuten tyckte jag skulle tvätta själv och vänta till måndag. Akuten förra veckan tyckte inte jag skulle röra det själv alls, vårdcentralen tyckte jag skulle byta plåster själv hemma.
Jag får väl ringa igen imorgon och åtminstone be dem lägga om det ordentligt igen.
Röstar också för att någon bör titta på det imorgon!
 
Jaa kanske.. Jag vet inte, känner mig bara så förvirrad på alla råd.. 1177 tyckte jag skulle in imorgon, närakuten tyckte jag skulle tvätta själv och vänta till måndag. Akuten förra veckan tyckte inte jag skulle röra det själv alls, vårdcentralen tyckte jag skulle byta plåster själv hemma.
Jag får väl ringa igen imorgon och åtminstone be dem lägga om det ordentligt igen.
Se till att någon tittar på det!
 
20230707_215713.JPG
 
Jaa kanske.. Jag vet inte, känner mig bara så förvirrad på alla råd.. 1177 tyckte jag skulle in imorgon, närakuten tyckte jag skulle tvätta själv och vänta till måndag. Akuten förra veckan tyckte inte jag skulle röra det själv alls, vårdcentralen tyckte jag skulle byta plåster själv hemma.
Jag får väl ringa igen imorgon och åtminstone be dem lägga om det ordentligt igen.
Vad som sades förra veckan gäller inte nu; man brukar säga att man ska låta sår vara men att man kan byta bandage om man blöder igenom. Det var innan det började vara och lukta äckligt. Verkar konstigt att du blöder fortfarande också. Så sök absolut vård imorgon.
 
Ser på senaste säsongen av Mord i Paradiset och vädrar för att sänka tempen. Tydligt försvann regnet och förmodade åskan som skulle vara i helgen :D Såatteee det vore kanske galenskap att baka kakor men den där jävla fudgebrownien är i mina drömmar. Muttermutter fördärvet buke leder en in i :rofl:
 
Efter jobb fram till lunch fortsatte vi med veden i typ 7 timmar så resten av lasset (så skön känsla att lasta av resten från vagnen) blev så gott som klart och det innan sambons första semestervecka är slut 👏. Var egentligen lite väl trött för att fortsätta, gick nästan runt i skallen och öm I kroppen; mest i ländryggen och högerarmen och handen (och med tanke på den förbaskade blåsten är det ett under att jag inte fick mer skit i ögena) av att ha klyvt veden så intensivt- sambon är lika trött och öm han, vi lär nog ha go träningsvärk i morgon 😆😅.

När vi äääntligen var klara med veden ikväll for vi bort till Ica så bästa älsklingen fick köpa färska kräftor och kalasa på för andra gången denna veckan 😄 och för mig en räkmacka- var himla gott efter att vi slitit 😊.
Såklart passerade vi stallet på hemvägen och hälsade på pållan som fick en vilodag till när vi hade fullt upp hemma och beundrade stallets lilla shettishingst som föddes igårkväll 😍🥰.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 762
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Sasse
·
Fritid Är i behov av en egen tråd om discgolf, så här är den. Här kan vi diskutera och dela med oss om allt som har med plast, kast och träd...
2
Svar
25
· Visningar
1 850
Senast: Glimra
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 200
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp