Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har betat av en del uppgifter. Nu ska jag göra en larmstyrka! :)

Vad ar det?

Jag har lyckats göra något med mina revben. Beslutsamt försökte jag hitta vad som var fel (jag har verkligen haft handikappande ont i över en vecka nu.) och det poppade under handen först en, sedan två gånger... och nu är det ungefär 50% bättre. Otroligt märkbar förbättring!
Jag har ätit smärtstillande hela dagen så smärtan är ju inte "ärlig" egentligen, men skillnaden är som natt och dag. Vad kan ha hänt? kan det ha varit en allvarligare fraktur än jag trodde om jag lyckades knäppa in i läge igen?
Jag tänkte en spricka bara.

Pa mig gar revben ur led ibland. Det gor ont ... forfarligt ont om de ligger och gnager mot andra revben, Sedan kan det latta om det som ar ur led andrar stallning och inte "gnager emot" de andra revbenen langre. En kiropraktor ar bra pa att "pop them back again" :cautious: som de sager har.
 
  • Förvånad
Reactions: Sel
Jag har lyckats göra något med mina revben. Beslutsamt försökte jag hitta vad som var fel (jag har verkligen haft handikappande ont i över en vecka nu.) och det poppade under handen först en, sedan två gånger... och nu är det ungefär 50% bättre. Otroligt märkbar förbättring!
Jag har ätit smärtstillande hela dagen så smärtan är ju inte "ärlig" egentligen, men skillnaden är som natt och dag. Vad kan ha hänt? kan det ha varit en allvarligare fraktur än jag trodde om jag lyckades knäppa in i läge igen?
Jag tänkte en spricka bara.
De kan hamna fel, som en lamell i ett jalusi har jag fått det förklarat. Det gör ont och man får svårare att andas då bröstkorgen blir låst och inte har samma rörlighet. Det är infästningen vid kotorna som ligger fel men får man revbenet på plats igen så släpper det och rörligheten kommer tillbaka och även då andningen.

Hade du brutit och det legat fel hade du punkterat lungan i sämsta fall. :eek:
 
Vad ar det?



Pa mig gar revben ur led ibland. Det gor ont ... forfarligt ont om de ligger och gnager mot andra revben, Sedan kan det latta om det som ar ur led andrar stallning och inte "gnager emot" de andra revbenen langre. En kiropraktor ar bra pa att "pop them back again" :cautious: som de sager har.

De kan hamna fel, som en lamell i ett jalusi har jag fått det förklarat. Det gör ont och man får svårare att andas då bröstkorgen blir låst och inte har samma rörlighet. Det är infästningen vid kotorna som ligger fel men får man revbenet på plats igen så släpper det och rörligheten kommer tillbaka och även då andningen.

Hade du brutit och det legat fel hade du punkterat lungan i sämsta fall. :eek:
Wow, det här hade jag ingen aning om! Jag har i alla fall vaknat utan värktabletter nu och rört mig lite, och även om jag fortfarande har ont är det inte i närheten av tidigare. Bra att veta till nästa gång! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 090
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp