Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick flera sms precis från den ägaren som tagit över vår hund. Flera sms om beteenden jag inte känner igen alls så jag ringde min exman för att meddela att hunden inte verkar trivas. Han blev irriterad och sa att hunden trivs visst för det såg han för flera veckor sen! Nej en hund som helt plötsligt gör utfall och nästintill konstant morrar mår inte bra, antingen vantrivs eller smärta. Älskade hund :cry:
 
Ätit bakpotatis med kycklingröra :d gjorde dessutom så mycket att jag kan äta det imorgon också, så det enda som behövs är att stoppa in en bakpotatis i ugnen.

Creme fraiché med paprika och chili, keso, hackat äpple, rödlök och en halv röd paprika. Tärnat kycklingkött och lite curry. Enkelt men gott.
 
Blev sent ikväll, får liksom inte riktigt ihop rutinerna med när hästarna äter middag och när jag äter middag. Men vid 18 var jag i stallet till slut. Red en ny runda efter muntlig beskrivning. Massor med asfalt, så perfekt som ”latrunda” när man inte orkar nåt annat. :)

Hästen var glad, hon fick kika på både svanar, rådjur, bussar och epor. :D

Sen insåg jag varför ponnyn älskar ”sin” box så mycket. Äntligen kan hon kika ut över boxdörren vid behov.

EF72B1BA-F0D6-4007-8FE0-5E83D4DB58BE.jpeg
 
Varit funktionär på helgens tävlingar och idag var det dags för ett ridpass. Den redan tittiga hästen fick lite härdsmälta när det stod kvar blommor, några reklamskyltar (inflyttat i ett hörn).
Fokus blev på att han skulle slappna av istället, vilket han till slut gjorde. ❤️
 
Med jobbiga bihålor fick ridningen vara men en kortare promenad i vårkvällen var skönt 😊. Hästen min var dock inte lika övertygad som helst ville tillbaka till sin box och fortsätta äta insläppshö 😄🥰. Ska förflytta mig från soffan till sängen 😴.
 
Jag har lyckats göra något med mina revben. Beslutsamt försökte jag hitta vad som var fel (jag har verkligen haft handikappande ont i över en vecka nu.) och det poppade under handen först en, sedan två gånger... och nu är det ungefär 50% bättre. Otroligt märkbar förbättring!
Jag har ätit smärtstillande hela dagen så smärtan är ju inte "ärlig" egentligen, men skillnaden är som natt och dag. Vad kan ha hänt? kan det ha varit en allvarligare fraktur än jag trodde om jag lyckades knäppa in i läge igen?
Jag tänkte en spricka bara.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 090
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp