Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klant-tant slant med en mycket vass knivspets och sprättade upp en lång reva på insidan av långfingret. Blödde som bara den. Men lugnade sig när jag dragit år kirurgtejp ordentligt hårt över fingret.
Men handen är inte så användbar eftersom jag måste undvika att böja eller belasta fingret för att det inte ska börja blöda igen.

Ska försöka blöta bort tejpen och titta efter imorgon kväll. Hittade strips i förbandslådan så det kanske är bättre med det än kirirgtejp. Får se.

/mvh amatörkirurgen :D
Kunde inte hålla mig från att kratta lite i den strålande solen.Nu blöder det igenom tejpen. Klantarsel! :banghead: :banghead:
 
Loggade in på försäkringskassan för första gången i mitt liv för att ansöka om särskilt högkostnadsskydd för migränen och får se att jag ska återbetala 4000 kr för bostadsbidrag från 2012. Jag har aldrig haft bostadsbidrag och inte heller fått någon info från försäkringskassan att jag är återbetalningsskyldig. Innebär det att jag nu är tvungen till att ringa den ökända kundtjänsten? :arghh:
 
Behandlad av naprapaten och diagnosticerad som omusklad med stel röv.

Tryckt på, masserad, och vriden. Återbokad om 14 dar. Ordinerad att variera positionen framför datorn, och att träna mer för att få starkare bål.

Det lät på henne som om jag kommer att överleva, och jag fick en dos berättelser om alla kontorsråttor som kommer med smärtor som är självskapade. En ganska barsk kvinna men tydligt och klart budskap iaf!

Hoppas att det ska börja släppa snart. :heart

Säga vad man vill om Brunettens kurvor, mjuk i kroppen är hon
 
Hittar inte mattråden. Jag har ett paket med 400g rökt lax i frysen. Jag behöver ca 200g. Hur gör jag på bästa sätt för att skydda kvaliteten på den del av laxen jag inte vill använda just nu?
 
Åkte ut lite senare till stallet idag så de skulle hunnit äta middag. Men de hade nyss fått när jag kom ut, så fick pyssla lite och mocka innan de ätit klart. Fodringstiderna är väldigt flytande, vilket försvårar min planering då jag gärna vill att de ska ha ätit när jag kommer. Får kanske börja åka ut ännu senare.

Blev bara mockning idag, regn = sur ponny = inget markarbete som jag sett fram emot. Orkade inte rida då jag blev så slut av att dra skottkärran i all lera i hagen. :(
Strålande solsken här och 12+
 
Sugen/hungrig konstant. Kan ha att göra med att jag har motionerat extra mycket de senaste dagarna men jobbigt.
Känner mig rastlös på alla sätt och vis. Det kanske också bidrar.
 
Mår bättre nu, så sitter och funderar på vad jag ska skriva i en ansökan till konstnärernas kollektivverkstad i stan. Måste formulera nåt bra om hur utbildningarna lärt mig använda verkstaden. Känns lite onödigt att behöva göra det då typ alla keramikkonstnärer i föreningen gått min utbildning och vet vad den innebär.
Men ja, formulera, formulera, formulera..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 140
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 089
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Avels fråga
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp