Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mår bättre nu, så sitter och funderar på vad jag ska skriva i en ansökan till konstnärernas kollektivverkstad i stan. Måste formulera nåt bra om hur utbildningarna lärt mig använda verkstaden. Känns lite onödigt att behöva göra det då typ alla keramikkonstnärer i föreningen gått min utbildning och vet vad den innebär.
Men ja, formulera, formulera, formulera..
Är du med i Lerans vänner på fb? En tjej skrev precis där att hon ska starta ny ateljé i gbg och söker sällskap :)
 
Det var inga problem att få kvällen att försvinna. Satte mig framför databasen och matade in en ridponny, vips hade det gått två timmar (bara för att jag envisas med att forska så långt det går på blå basen + räkna % på de olika raserna som ingår).

Nu ska jag förbereda för att sova tror jag. Även om jag inte har nåt möte alls imorgon. Yey!
 
Jag har två honkatter som håller ihop och tar hand om varandra. I morse trängdes dom i mitt knä och spann i kör. Så fick jag inget gjort förrän dom fått nog😻🙂. Svårt att ta en bild själv.
 

Bifogade filer

  • 20230323_090347.jpg
    20230323_090347.jpg
    161,7 KB · Visningar: 74
Hemma med en sur katt som talade om att matte inte får ge sig iväg på egen tass utan kisse (givetvis har jag kattvakt men ja... det är ju inte matte). Givetvis utdelades det Dreamies så nu kanske hon håller sig lugn tills imorgon (matte är känsligt lagd och vill helst inte ha kisse ute på natten.

Helt död efter en intensiv dag. Jag blev också igen tillfrågad om vägvisning, helt galet :laugh: Ser jag ut som jag har koll eller (nej, det har jag inte!)?! :rofl:

Nu dags för :sleep:
 
Jag har tydligen också ett sådant fejs. Var jag än går tror folk att jag vet var jag är... oftast har jag i och för sig hund med mig så det bidrar nog, och så går jag fort. :D
Folk brukar också fråga mig om jag säljer droger. 😅
En kväll när jag gick hem, hade jacka med luva över huvet och såg väl lite skum ut. Var rätt deprimerad också.
Så stod det två killar i en port och ena frågade: ”haru nåt?”
Tror det var poliser. :cautious:
Detta för att det var i ett område där det rör sig mycket missbrukare. Jag såg nog lite nedgången ut. :sorry:
 
En kväll när jag gick hem, hade jacka med luva över huvet och såg väl lite skum ut. Var rätt deprimerad också.
Så stod det två killar i en port och ena frågade: ”haru nåt?”
Tror det var poliser. :cautious:
Detta för att det var i ett område där det rör sig mycket missbrukare. Jag såg nog lite nedgången ut. :sorry:
Det hade jag tyckt var läskigt. <3
För mig har det mer varit turister som förmodligen tycker att jag ser ut som en människa som röker på. Kanske är det håret? 😅
 
Iofs, men nerven i de matcherna ändå. Andra derbyt i år är nog hetaste svenska matchen jag sett på decennier...

Första säsongen som AIK gick upp i SHL (för många år sedan, innan de åkte ner igen) vardet första gången derby i Globen. Polisen var lite optimistisk och separerade klackarna genom att spänna av en sektion med rep mellan dem. Min bror var där med min brorson och en vän till dem. Det blev extremt kaotiskt. Gick på några matcher på Hovet när AIK spelade i SHL. Alltid bra stämning. Svensk hockey behöver AIK och Djurgården i SHL (jo jag vet att vissa inte anser det).
 
Alltså vilken himla härlig dag! 😍 Stack till stallet efter frukost för att njuta av det underbara vädret, var ju riktigt varmt: 10-12 grader så pållan blev allt duktigt varm i vinterpälsen av en timmes ridning 😄. Först i alla gångarter utmed skrittrundan som var längesen och jag hann knappt ge galoppskänkel vid backen så kasta hon sig iväg, härliga häst 😍. Lite galoppjobb och travjogg på ridbanan och så skrittade vi av ute en liten sväng till, så underbart ridväder idag ju! Bara att njuta 😍. När jag kom hem ikväll efter några timmar jobb i em stekte älsklingen sina goda pannkakor till efter ärtsoppan 😋. Sen minsann försvann regnet och det var så fint stjärnklart och norrsken igen, hur njutbart som helst förutom nån som körde som en jävla idiot bort förbi, fartkameror hade vart fint på den här sträckan....!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 089
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp