Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev lite orolig över att det varma vårvädret skulle riskera smälta den sista snön i skidspåret, så igår köpte jag påskliljor och hyacinter och planterade ut i krukor. Det funkande! Nu ska det bli ner mot -7 grader i Stockholm under nästa vecka! :up:
Du hade kunnat vänta. Jag bestämde mig för att flytta hem hästarna och vips så visade det regn, minusgrader sen snö i några dagar framåt :rofl:
 
Inser att det behöver bli akuten idag. Fingret har blött igenom teejpen och gör ONT. Mina amatörskills funkade uppenarligen inte. Men jag har inte feber i alla fall. Sedvanliga 36,8

Vad ska jag säga - gjorde ett ofrivilligt kirurgiskt ingrepp med skalkniven......?
Nåväl, elda, äta frukost, duscha och sen åka.
Ja, var ärlig det är det bästa. Du kan också säga att du försökt laga det så bra du kunnat. Hoppas du blir lagad snabbt ❤️
 
Inser att det behöver bli akuten idag. Fingret har blött igenom teejpen och gör ONT. Mina amatörskills funkade uppenarligen inte. Men jag har inte feber i alla fall. Sedvanliga 36,8

Vad ska jag säga - gjorde ett ofrivilligt kirurgiskt ingrepp med skalkniven......?
Nåväl, elda, äta frukost, duscha och sen åka.

Jag är ju på hemmaplan så säg till om det behövs någon assistans :heart
 
Ja, var ärlig det är det bästa. Du kan också säga att du försökt laga det så bra du kunnat. Hoppas du blir lagad snabbt ❤️
Nåväl. Min tandläkare hade stort bandage en gång nr jag var dit.
Han hade haft en stressig dag med åkande hit och dit och på kvällen skulle han göra suschi. Fisken var inte tillräckligt tinad så han lyckades istället skära upp handen rejält. Men va fan, han kan ju sy. Så han bedövade och satte några suturer.

På kvällen tittade hans medicikunniga på eländet och beordrade honom till vården. Där spärrade de upp ögonen och undrade hur det gått till. Han tvingades generad bekänna -jag sydde själv.
Han hade fimpat nån sena bl.a. så det var nog tur att hans polare skällde honom till vården :D:D:D
 
Nåväl. Min tandläkare hade stort bandage en gång nr jag var dit.
Han hade haft en stressig dag med åkande hit och dit och på kvällen skulle han göra suschi. Fisken var inte tillräckligt tinad så han lyckades istället skära upp handen rejält. Men va fan, han kan ju sy. Så han bedövade och satte några suturer.

På kvällen tittade hans medicikunniga på eländet och beordrade honom till vården. Där spärrade de upp ögonen och undrade hur det gått till. Han tvingades generad bekänna -jag sydde själv.
Han hade fimpat nån sena bl.a. så det var nog tur att hans polare skällde honom till vården :D:D:D
Herre jävlar 😂😮😂
 
Har du tråkigt någon gång kan du ju försöka detektiva på vår irländare :angel:

Förstår inte riktigt hur du menar? Jag lägger in information från stamböckerna, men just nu håller jag på att lägga in slutmätning på de ponnyer som slutmätts 2010 och framåt (det går sjukt långsamt tyvärr).
 
Förstår inte riktigt hur du menar? Jag lägger in information från stamböckerna, men just nu håller jag på att lägga in slutmätning på de ponnyer som slutmätts 2010 och framåt (det går sjukt långsamt tyvärr).
Ja alltså, du verkar så bra på att hitta information och jag hittar ingenting om honom innan importen till Sverige för sex år sedan.
 
Ja alltså, du verkar så bra på att hitta information och jag hittar ingenting om honom innan importen till Sverige för sex år sedan.

Aha... Nä, jag är nog ingen vidare detektiv tyvärr (mer än i jobbet). Jag skulle snarare säga att jag sammanställer information från en massa olika ställen. Vilket är mycket enklare och "bara" kräver tid. ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 806
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 141
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 090
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
778
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp