Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ska pilla med trycket till vattenpumpen, tvätta och lägga undan kläder och sänglinnen samt börja packa så smått för att åka iväg över påsk. Organiserar för djurpassning under min frånvaro och röjer lite hemma. Hundarna lämnas in på hundhotell hos en jag känner, en granne ska se efter katter, hästar och höns och själv flyger jag norrut för att träffa min fling.
 
Tyckte det rann undan dåligt i handfatet på toaletten så jag lekte rörmokare en stund. Rensade ordenligt i hela vattenlåset och alla delar jag kom åt.
Succé?

Nej inte direkt. Det blev ingen större skillnad.. antar att stoppet sitter högre upp än vad jag kunde skruva bort delar. Nåja, nu är rören renare i varje fall.
 
Har hunden i knät och läser teori till jägarexamen. Passar på att lyssna lite på Sofia Jannok också, mysig söndagsförmiddag.

Sambon som det var så otroligt superviktigt att han fick titta på youtube på tv:n för att plugga lastbilskortteori somnade för en timme sedan framför tv:n. Supermotiverad kille. 😅
 
Har handlat lite till päronen som kommer hem natten till tisdag.
Sopat bort snö från trappan.
Traskat mina steg långsamt. I eftermiddag blir det spinning.
Nu har jag landat i soffan och slötittar på skidorna.
2D609641-79B2-420D-ACF3-2957AC42E90F.jpeg
 
Hö hämtat och har även handlat lite. Fått på diskmaskin och tvättmaskin. Funderar på att hänga ut tvätten idag eftersom det både är lite blåsigt och soligt. Torrt men rätt kallt. Jag skulle behöva dammsuga och så har jag sneglat på mina extremt skitiga fönster rätt länge. Dock har det kommit oväder efter oväder, så hur lönt det hade varit att tvätta dem det vet jag inte. Får se vad min förkylning tillåter idag helt enkelt... :)
 
Hö hämtat och har även handlat lite. Fått på diskmaskin och tvättmaskin. Funderar på att hänga ut tvätten idag eftersom det både är lite blåsigt och soligt. Torrt men rätt kallt. Jag skulle behöva dammsuga och så har jag sneglat på mina extremt skitiga fönster rätt länge. Dock har det kommit oväder efter oväder, så hur lönt det hade varit att tvätta dem det vet jag inte. Får se vad min förkylning tillåter idag helt enkelt... :)
Prata inte om fönster.
Min har jag inte rört på ett par år pga sjukdom och medföljade trötthet. Har prioriterat annat. Men i år så!
 
Strax på väg ur sängen efter en natt med massa halsbränna. Enda riktiga krämpan jag har som gravid så jag ska väl kanske inte klaga men jag vill kunna sova en hel natt utan att vakna massa gånger av att det känns som att halsen brinner upp.

Mvh novalucol är effektivt men får munnen att kännas som en öken 😒

Provat mjölk eller banan? Jag har lidit av svår halsbränna alla mina 4 graviditeter och det har funkat för mig (utöver novalucol).
 
Fick bli en timme ute i solen med barnen, fritt från människor precis som igår. Ikväll har jag bokat Avatar på bio, känner att jag behöver prioritera mig mer. Nu hoppas jag att den inte är en flopp :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 813
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 095
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp