Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hemma efter att ha jobbat. Passade på och tog en liten omväg hem och tittade på stjärnor och prövade kameran lite. Såg då lite svanar i vattnet. Tyvärr en bit bort så blev inga bra bilder. Men var mysigt att lyssna på i mörkret.

Nu funderar jag på om jag ska äta glass efter att ha läst ikapp tråden. Något sent och jag ska upp tidigt och åka och jobba imorgon. Men lite glass har väl aldrig skadat. :angel:
 
Vilken vuxen människa knäcker revbenen på en cykel? 😅

Min pappa. Han envisades med att året om cykla till jobbet. För några år sedan, han var i ca 55-årsåldern, var det is kombinerat med snömodd så han druttade omkull. (Inte så konstigt. Det är ett familjedrag att alltid cykla för att slå världsrekord :rofl: )
Gjorde han något åt det?
Ptja, han cyklade hem, bytte till torra byxor och cyklade sedan till jobbet :D

Min mamma har i gengäld ett krokigt lillfinger. Hon och ett gäng kompisar spelade basket. En herre modell större tacklade in henne i en ribbstol. Fingret bröts men vem åker till lasarettet för ett lillfinger? :p
Nej, hon var inte 15 år utan typ 45 år eller så.
 
Min pappa. Han envisades med att året om cykla till jobbet. För några år sedan, han var i ca 55-årsåldern, var det is kombinerat med snömodd så han druttade omkull. (Inte så konstigt. Det är ett familjedrag att alltid cykla för att slå världsrekord :rofl: )
Gjorde han något åt det?
Ptja, han cyklade hem, bytte till torra byxor och cyklade sedan till jobbet :D

Min mamma har i gengäld ett krokigt lillfinger. Hon och ett gäng kompisar spelade basket. En herre modell större tacklade in henne i en ribbstol. Fingret bröts men vem åker till lasarettet för ett lillfinger? :p
Nej, hon var inte 15 år utan typ 45 år eller så.
Det känns genast bättre med knäckta revben och krokiga fingrar! För vem åker till akuten?! :D
Fast om det inte blir bättre efter helgen funderar jag på att gå till vårdcentralen och se om jag inte kan få något utskrivet så att jag kan jobba som vanligt. Jag fick på tok för mycket hjälp idag, och det är påsklov.
 
Blev en kortare sväng i stallet ikväll tillsammans med sambon; min fina fjordtjej fick vilodag och njuta av solskenet hela dagen i hagen 🥰. Sen lördagsmys med tacos, Sjölyckan och Masked Singer och med ungkatten som myste i soffan med oss 🥰. Nu soooova 😴.
 
I dag blev det "leftover" biff ... och lite annat.:grin:

IMG_3695.JPG
 
Strax på väg ur sängen efter en natt med massa halsbränna. Enda riktiga krämpan jag har som gravid så jag ska väl kanske inte klaga men jag vill kunna sova en hel natt utan att vakna massa gånger av att det känns som att halsen brinner upp.

Mvh novalucol är effektivt men får munnen att kännas som en öken 😒
 
Strax på väg ur sängen efter en natt med massa halsbränna. Enda riktiga krämpan jag har som gravid så jag ska väl kanske inte klaga men jag vill kunna sova en hel natt utan att vakna massa gånger av att det känns som att halsen brinner upp.

Mvh novalucol är effektivt men får munnen att kännas som en öken 😒
Du vet att de går att dela och svälja novalucol?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 813
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 142
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 095
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp