Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fö har jag släpat mig upp och försöker övertyga mig själv att det visst finns energi att gå till ICA - vi pratar inte direkt mil om vi säger så. Soligt men kallt, så en liten promenad torde enbart vara av godo.

Megara anser jag är en idiot och har gått och lagt sig under täcket igen.
 
Lunch jag aldrig tröttnar på fick det bli idag.
Snart trav på tv och så ska jag läsa lite.
Blir nog inget mer idag.
CDF38F3F-0D1C-4B8B-BAA7-735E5DBB7DB4.jpeg
 
En del människor har noll framförhållning, kl 9 hörde en i styrelsen av sig att hen inte ville vara kvar, kl 11 var det årsmöte 🙄. Nu löste det sig men en aning stresspåslag.
Förra året var det en ordförande i en förening här som sa den ville avgå som ordförandeoch andra uppdrag. De letade fram en ny ordförande och andra tog uppdragen.

Då blev den gamla grinig och vägrade lämna i från sig lösenord mm...
 
Beställt ett par skor. 💸

Har även gått igenom mina klädlådor från förrådet. Så ca 3 ikeapåsar med godkända kläder blev det. Liiite mycket att komma in till klädbytardagen med så ska göra en koll där vad som ska med dit och vad som ska lämnas in till secondhand.

Sen har jag 3 flyttlådor kvar med trasigt, missfärgat osv. Får se om det blir textilinlämning eller trasmatte projekt av det. :angel:😅

Och ska jag vara ärlig så har endel plagg fått en andra chans så dom tvättas just nu och får flytta tillbaka till garderoben sålänge. Så får jag se om det kommer till användning eller sorteras ut igen framöver.:angel:
 
Snickaren har precis varit här och tittat på den trasiga dörren. Han är inte helt säker på vad han kan göra med den, men han ska komma tillbaka inom kort och hämta den. Hans tanke var att man förhoppningsvis kan slipa ner den rejält på sidan där den hänger sig. Gångjärnen testade han, men de verkade vara helt okej. Håller tummarna för att jag slipper bekosta en helt ny dörr.... (den är ju inte precis standardmått om man säger så... :nailbiting:)
 
Har lovat mig själv att när den nya laddningen klementiner är slut så blir det inte fler.

Sitter och funderar på om jag ska köpa en solcellsbelysning till och om det är värt att göra något med balkongen. Det krävs en hel del eftersom jord måste tömmas och det är många mindre krukor + två större balkonglådor som ska fixas. Plus att det måste vattnas konstant eftersom den ligger i sydväst så blir riktigt varmt och soligt på sommaren.
 
Har sprungit och byggt en låda att gömma routern i.
Nu sitter jag med inpackning i håret på balkongen där det är 30 grader och läser hästtidning.

Väntar på att kompis ska komma och låna min kabinväska, sen tror jag att jag ska baka bröd men jag vet inte vad jag vill ha :arghh:
 
Ska tvätta idag, men det blir fasiken bara två tvättar. Sedan får det vara nog.

Edit: Funderar på att bege mig till IKEA gallerian imorgon för att köpa bl.a en stekpanna eftersom jag bränt sönder två stycken. Därav att jag slutat köpa dyra stekpannor eftersom jag har en tendens att göra det.
 
Har haft god vän med sin hund här på besök idag, jätte-trevligt! Det var första gången som våra hundar träffades så lite spännande var det, men det gick bra :up:
Vi satt ute i solhörnan och fikade, så nu känns det lite stramt i ansiktet t.o.m.
 
Riktig mysdag i stallet. Förutom den ständiga mockningen orkade jag löslongera ponnyn i rundkorallen. Hon kunde t.o.m. galoppera (måste mäta diameter, gissar på 8-10 meter) men blev irriterad när hon inte hade fäste, så vi lekte mest runt. Hon var mycket nöjd med att matte gjorde nåt med henne.

Hoppas på lika fint väder imorgon, för då ska jag på upptäcktsfärd med hästen. Fått förklarat en runda, så jag ska se om jag lyckas ta mig runt den. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp