Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bläää för huvudvärk! Mest i pannan, vet inte om jag sovit tokigt med nacken och inte bara bihålorna som spökar..Nehej se om jag mår bättre efter frukost och kaffe...Det är i alla fall strålande härligt väder 😍.
 
Där har vi helt klart olika åsikt! Det hjälper liksom inte att man snabbt klargör att det är ett skämt när man precis sagt att man kört över det gemensamma barnet med traktorn. För att ta ett extremt exempel som är några hack värre än det du hade.

Humor är olika men efter många års erfarenhet så är min bild att det nog är ganska få som uppskattar den sortens skämt där ens värld faller samman - även om det bara är för 15 sekunder. Men det finns säkert några få och VET man det är det en annan sak. Då tänker jag att personerna också VET att det är sannolikt, även om jag inte gillar att sätta den sortens osäkerhet i en gemenskap - eftersom det den dagen det smäller på riktigt ger 15 sekunders eftersläpning på full aktion.

Hade du sagt till mig att hästarna är på vägen hade jag förmodligen kastat på luren och ringt 112 direkt.

Skulle vara intressant att veta om 112 får extra många påringningar 1 april eller om det är tvärtom för att alla tror att allt är skämt alldeles för länge.

Man måste få skämta om saker men kanske inte om traktor och barn som blivit överkörda. Jag skrev inte att hästarna blivit överkörda jag skrev att de sprang på E18. Vilket personer i min närmsta närhet vet om inte är möjligt eftersom vi inte bor vid dem vägen.

Jag förstår att du tog illa vid dig och säkert flera andra men då låter det mer som att man projicerar sin rädsla på andra och tycker jag att man borde ta tag i det. Man måste kunna ta ett skämt MEN även den som säger skämtet måste kunna räkna med att få andra reaktioner än det man räknade med. Jag räknade väl halvt med att folk skulle bli lite griniga om skämtet men inte såhär mycket.

Summan av kardemumman är att man kan lära sig av båda sidor i detta. Den som säger skämtet får räkna med att folk kan ta illa vid sig och den som tar emot skämtet får räkna med att folk har olika humor.

Sådär nu är jag klar i den här diskussionen. Skämtet för mig var lyckat, de som hörde om skämtet i realtid skrattade åt det. Å det var min poäng med 1 april 😊

Nu ska jag åka ut till stallet och lura ut min fjording på en promenad. Kanske hittar vi vaniljbullar på vägen🤪
 
Man måste få skämta om saker men kanske inte om traktor och barn som blivit överkörda. Jag skrev inte att hästarna blivit överkörda jag skrev att de sprang på E18. Vilket personer i min närmsta närhet vet om inte är möjligt eftersom vi inte bor vid dem vägen.

Jag förstår att du tog illa vid dig och säkert flera andra men då låter det mer som att man projicerar sin rädsla på andra och tycker jag att man borde ta tag i det. Man måste kunna ta ett skämt MEN även den som säger skämtet måste kunna räkna med att få andra reaktioner än det man räknade med. Jag räknade väl halvt med att folk skulle bli lite griniga om skämtet men inte såhär mycket.

Summan av kardemumman är att man kan lära sig av båda sidor i detta. Den som säger skämtet får räkna med att folk kan ta illa vid sig och den som tar emot skämtet får räkna med att folk har olika humor.

Sådär nu är jag klar i den här diskussionen. Skämtet för mig var lyckat, de som hörde om skämtet i realtid skrattade åt det. Å det var min poäng med 1 april 😊

Nu ska jag åka ut till stallet och lura ut min fjording på en promenad. Kanske hittar vi vaniljbullar på vägen🤪
Jag tog inte illa vid mig eftersom du inte riktade skämtet mot mig, utan deltog bara i en uppföljande diskussion om vad jag tycker är lämpliga skämt eller inte om man inte säkerställt att mottagandet blir rimligt genom kunskap om personen som tar emot.

Ha en fin promenad!
 
Jag har redan hunnit lura ett par personer om att hästarna ska ha sprungit ute på e18 och att Halle är på förstasidan på aft*nbladet. Så jäkla kul på första april!! 😂👏 (Nu hoppas jag ju att de aldrig någonsin händer på riktigt)

Har ni lurat nån idag eller planerar ni att göra det? 🤪

Jag fick till en sån fullträff en gång, så jag insåg att jag aldrig kommer toppa den. Involverade en kompis, så vi hade bilder på varandras hästar på fb och info om att vi bytt hästar med varandra. Hon skulle rida fjord-SM på min häst och jag skulle träna upp hennes varmblod med mycket fullblod i fälttävlan.

Så många gick på det och jag fick tom frågor om det flera månader senare. :rofl:
 
Vaknade halv 9 till ett tyst och lugnt hus :love: Maken åkte och jobbade i morse och matade då hundarna = inget tjat om mat av mig😅 Yngsta dottern har sovit borta och äldsta har en kompis här men dom vaknade lite efter mig.

Nu har jag fyllt på med kaffe, frukost och choklad och ska gå ut och se om fyrhjulingen startar så ska jag åka och lägga spår till hundarna. Sen greja ute med djuren och på gården. Sol och lördag!
 
Glad för din skull!

Jag vill också gå kurser. svårt att veta om ett ställe är bra eller ej

Ja, det är svårt! Man får försöka fråga nån som varit där. Ibland blir det en chansning.

Dressyrkursen hålls av ridläraren jag red för i onsdags, så där vet jag att det blir givande (hon gav två små instruktioner till mig som gjorde stor skillnad). Hoppkursen är lite svårare, men det är tre tillfällen så i värsta fall har vi lite skoj jag och hästen men inte lär oss nåt. Jag känner ju min häst så väl så jag kan stoppa om nåt känns knasigt. Svårare när man lånar häst förstås.
 
Ja, det är svårt! Man får försöka fråga nån som varit där. Ibland blir det en chansning.

Dressyrkursen hålls av ridläraren jag red för i onsdags, så där vet jag att det blir givande (hon gav två små instruktioner till mig som gjorde stor skillnad). Hoppkursen är lite svårare, men det är tre tillfällen så i värsta fall har vi lite skoj jag och hästen men inte lär oss nåt. Jag känner ju min häst så väl så jag kan stoppa om nåt känns knasigt. Svårare när man lånar häst förstås.
Hoppas komma iväg på något äventyr med hästen, lastningen är ett stort problem för oss :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 814
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp