Vad gör vi? Del CLXXIV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första lediga dagen och jag är - tada - FÖRKYLD.... :rofl: Ja, jag skrattar för det börjar bli lite komiskt att jag lyckas hålla ihop HELA tiden tills jag är ledig. Vi har haft en förkylning som har dragit över alla barnen i gruppen de senaste två veckorna, så inte jättekonstigt om jag har blivit smittad. Däremot känns det som en förkylning som kommer att vara rätt snabbt överstökad - tack och lov! Hoppas att jag slipper avboka tisdagens massage!
 
Trött på kyla och trött på förkylning även om den inte är särskilt kraftig.
Dricker kaffe och väntar på att minus ska bli pluss.
Känns mer som söndag än som lördag.
 
Jag har redan hunnit lura ett par personer om att hästarna ska ha sprungit ute på e18 och att Halle är på förstasidan på aft*nbladet. Så jäkla kul på första april!! 😂👏 (Nu hoppas jag ju att de aldrig någonsin händer på riktigt)

Har ni lurat nån idag eller planerar ni att göra det? 🤪
 
Jag har redan hunnit lura ett par personer om att hästarna ska ha sprungit ute på e18 och att Halle är på förstasidan på aft*nbladet. Så jäkla kul på första april!! 😂👏 (Nu hoppas jag ju att de aldrig någonsin händer på riktigt)

Har ni lurat nån idag eller planerar ni att göra det? 🤪
Ska verkligen inte lura någon. Tycker inte att det är det minsta roligt. Och ditt skämt om hästar som varit ute och sprungit på en väg tycker jag till och med är rätt osmakligt eftersom det så ofta händer olyckor med hästar i trafiken numera.... :(
 
Ska verkligen inte lura någon. Tycker inte att det är det minsta roligt. Och ditt skämt om hästar som varit ute och sprungit på en väg tycker jag till och med är rätt osmakligt eftersom det så ofta händer olyckor med hästar i trafiken numera.... :(
För mig ska aprilskämt (och för övrigt alla slags skämt man drar för andra) vara antingen något harmlöst som är otroligt, eller något positivt som är otroligt men som sedan såklart inte är sant. Det får absolut inte vara av typen starkt negativt/katastrof för någon som sedan ska skrattas åt för att det INTE hänt. Ska man göra det så ska man nog känna motparten ända in på skinnet och innanför och VETA att de tycker lika om det, och hålla det inom den enormt lilla kretsen där man har den kunskapen.
 
För mig ska aprilskämt (och för övrigt alla slags skämt man drar för andra) vara antingen något harmlöst som är otroligt, eller något positivt som är otroligt men som sedan såklart inte är sant. Det får absolut inte vara av typen starkt negativt/katastrof för någon som sedan ska skrattas åt för att det INTE hänt. Ska man göra det så ska man nog känna motparten ända in på skinnet och innanför och VETA att de tycker lika om det, och hålla det inom den enormt lilla kretsen där man har den kunskapen.
Det här tyckte jag var ett rätt kul och lagom aprilskämt 😂 Även det som Tidningen ridsport precis publicerade 🙈 (Länk)

1429CB5C-8963-4580-88AB-5AFB6FD44665.png
 
Ska verkligen inte lura någon. Tycker inte att det är det minsta roligt. Och ditt skämt om hästar som varit ute och sprungit på en väg tycker jag till och med är rätt osmakligt eftersom det så ofta händer olyckor med hästar i trafiken numera.... :(

Vilken tur då att du slapp höra det skämtet och bara mina närmaste vänner. ;)

Tänkte bara berätta att det var lite för otroligt då vi inte ens är nära E18 överhuvudtaget så det hade faktiskt varit helt otroligt. Å att Halle skulle vara på första sidan av aft*nbladet. 😂

Men ja, absolut det är inte roligt när sådana olyckor händer på riktigt men man måste få skämta lite på 1 april allt kan inte vara censurerat bara för att sådana olyckor KAN hända. Alla skämt är mer eller mindre osmakliga om man ska hårddra det. 🤷
 
Okej det är supermysigt litet spel typ i stil med sweeney todd. Mörda folk och laga paj av dem.
Dock kunde röstskådespelarna varit bättre, men det är en liten indieutvecklare och spelet kostade bara 4 euro eller något så de är ursäktade :)
Låter ju som ett urmysigt litet spel. Vad är titeln?
 
Jag tycker alla skämt är lagom så länge man är snabb på att berätta om att det är just ett skämt. 🤪

Nåja nog om det, jag ber om ursäkt för att jag gjorde er arga om mitt skämt om hästarna. Man har olika humor helt enkelt vilket jag respekterar.

Får återkomma nästa år igen med ett smakligt skämt istället. Kanske något om vaniljbullar. 🙈
 
Så länge man känner publiken för skämten kan man skämta om det mesta tycker jag. Dock har även jag saker som jag absolut ogillar superstark när det kommer till aprilskämt och det är när det läggs ut bilder på positiva graviditetstest när personen ifråga inte är gravid. Det är respektlöst på så många olika nivåer.
 
Jag tycker alla skämt är lagom så länge man är snabb på att berätta om att det är just ett skämt. 🤪

Nåja nog om det, jag ber om ursäkt för att jag gjorde er arga om mitt skämt om hästarna. Man har olika humor helt enkelt vilket jag respekterar.

Får återkomma nästa år igen med ett smakligt skämt istället. Kanske något om vaniljbullar. 🙈
Där har vi helt klart olika åsikt! Det hjälper liksom inte att man snabbt klargör att det är ett skämt när man precis sagt att man kört över det gemensamma barnet med traktorn. För att ta ett extremt exempel som är några hack värre än det du hade.

Humor är olika men efter många års erfarenhet så är min bild att det nog är ganska få som uppskattar den sortens skämt där ens värld faller samman - även om det bara är för 15 sekunder. Men det finns säkert några få och VET man det är det en annan sak. Då tänker jag att personerna också VET att det är sannolikt, även om jag inte gillar att sätta den sortens osäkerhet i en gemenskap - eftersom det den dagen det smäller på riktigt ger 15 sekunders eftersläpning på full aktion.

Hade du sagt till mig att hästarna är på vägen hade jag förmodligen kastat på luren och ringt 112 direkt.

Skulle vara intressant att veta om 112 får extra många påringningar 1 april eller om det är tvärtom för att alla tror att allt är skämt alldeles för länge.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Det förekommer ju mycket bedrägerier i samhället nu för tiden. Personrån och småstölder har flyttat sig till Nät-, SMS- och...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 816
Senast: Inte_Ung
·
Fritid Jag skulle vilja göra lite efterforskningar efter vissa saker i Krigsarkivet som finns i Riksarkivet i Täby. Jag har aldrig satt min fot...
2 3
Svar
51
· Visningar
2 143
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 097
Senast: BernT
·
Relationer Hur gör man? Jag tog pension förra året och trivs bra, men då de flesta av mina vänner fortfarande jobbar så har jag för avsikt att...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: astronaut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp