Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag har det varit den lataste dagen pa manader. Det enda jag gjort ar "Plankstek" med steelhead, asparagus, bearnaise sas och pommes duchesse (potatismos med smor/gradde/agg/ost) ... Jatte gott och sa skont med en lat dag.
caff16b8a220279e49e833181df66b5478e6c8fb3f15cd6b8f3d12b4e0151b0c.webp
 
Fångade en massa Larvitar tidigare idag under Community Day. Träningskläder var dock ett dåligt val, för under dessa event kommer det så många Pokémon på samma gång att man liksom blir stillastående... och då blir man kall. Väldigt, väldigt kall. Hade dock en gratis dricka på Espresso House sedan min födelsedag, så fick i mig en varm dricka och tog en tur på det varma Icat innan jag drog mig hemåt till värmefilten.

Tvättiden av avklarad, sängen renbäddad. Nu har jag sjunkit ner i soffan men en kopp te och chips. Jag blir ofta så överväldigad av hur GOTT det är med te. 😍

Nu blir det lite tv-spel resten av kvällen.
Det där lät verkligen som en trevlig lördags eftermiddag/kväll 😍
 
Vaknat och ligger och drar mig i sängen :) Skulle varit i stallet halva dagen, men då jag vaknade igår och hade ont i halsen och kände mig hängig så avbokade jag redan då, så de inte blev stående utan banchef på tävligen med ännu kortare varsel.

Ska nog försöka ta tag i lite sömnadsprojekt idag istället och hoppas jag är helt frisk imorgon ☺️
 
Eldar :) ! Det är ett par minusgrader. Ska snart ut och släppa ut hästar. Har inga planer idag alls - skönt :) ! Ska förmodligen släktforska, promenera, skriva och planera lite inför veckan på jobbet.... Har precis fått i mig en mugg kaffe och en TJOCK skiva av mitt nybakade surdegsbröd :d !
 
Ja, jag får nog helt enkelt göra så. Försöka vara rak och tydlig och inte anklagande. Hen har ju garanterat också märkt att det inte är så bra, då hen verkar irriterad och beter sig härskande (typ när jag kommer med förslag så är det alltid enligt hen dåligt). En grej som försvårar det hela är att hen är chef på avdelningen, och jag får en känsla av att hen inte kommer gilla att jag är den ansvarstagande som kommer och tar upp det. Känns som att personen har ett visst ego, då hen tycker att hen vet mest och är bäst typ. Jag är då rädd att hen kommer gå till andra avdelningschefer/ledningen och prata illa om mig, typ att jag är svår att samarbeta med eller liknande.
Nu har jag pratat med några kollegor som också jobbar eller har jobbat med hen och tydligen har hen ett rykte om sig om att inte vara så trevlig och svår att jobba med.
Känns skönt att veta att det inte är jag som är problemet här, men också tråkigt att behöva ha en sådan kollega och chef.
 
Skulle tvätta men kan onte hitta mitt tvättägg, måste vänta tills min flatmate vaknar då hon hängde undan min tvätt igår

Läser en artikel i financial times some heter "Is life in the UK really as bad as the number suggest?" oxh hittils är slutsatsen : Ja
 
Vaknade just efter en intensiv men härlig dag igår där vi firade två olika människor vid två olika tillställningar 🥳 Mår prima nu vilket känns misstänkt, tror det kommer dippa sen 😂 Ska ut på landet om en liten stund så ska strax stiga upp och grädda lite pannkakor.

@Nahar Åt med guld(ish)bestick och kom att tänka på dig!
A3851A39-D62B-4871-B12A-AEE6D70C6A4E.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 695
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 989
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
707
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp