Vad gör vi? Del CLXX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Landat hemma i soffan med chips och cola efter en dags utmanande utförsåkning. Benen är gelé men resten av kroppen är fylld av liv, gud vad jag älskar att åka skidor! Och gud vad jag älskar att kunna sticka iväg bara över dagen såhär! Idag var det verkligen inga fantastiska förutsättningar med stark vind och dålig sikt men tack vare att vi hade vår underbara granne, som jobbar som skidpatrullör och därmed har stenkoll på läget, med oss kunde jag slappna av och ha riktigt kul ändå. Men fy vad nervös jag var i första röda backen! Älskar i vanliga fall röda backar, men det underlättar onekligen att kunna se var man åker... 🤪

Nu soffmys tills kroppen säger till att den vill sova, vilket jag skulle gissa sker inom de närmsta 2-3 timmarna...
 
Fångade en massa Larvitar tidigare idag under Community Day. Träningskläder var dock ett dåligt val, för under dessa event kommer det så många Pokémon på samma gång att man liksom blir stillastående... och då blir man kall. Väldigt, väldigt kall. Hade dock en gratis dricka på Espresso House sedan min födelsedag, så fick i mig en varm dricka och tog en tur på det varma Icat innan jag drog mig hemåt till värmefilten.

Tvättiden av avklarad, sängen renbäddad. Nu har jag sjunkit ner i soffan men en kopp te och chips. Jag blir ofta så överväldigad av hur GOTT det är med te. 😍

Nu blir det lite tv-spel resten av kvällen.
 
Jag har en kryddburk med grovmalen svartpeppar. Betydligt mindre än din. Det är typ en tredjedel kvar. Har haft den så länge jag minns (typ från 90-talet...). Den smakar fortfarande svartpeppar.

Tänker ofta att jag ska slänga den men glömmer och då blir det inte av att köpa ny....

Jag koper alltid pepparkorn for en kvarn, men da alla kvarnar jag nagonsin kopt har sackat ihop och inte fungerar langre (eller mal for fint) har jag kommit fram till McCormick kvarnar i mataffaren's hyllor fungerar perfect. Jag koper nog en ny peppar kvarn varannan manad .... MEN jag anvander svart peppar for det mesta och brun pepper bara for speciella ratter.
Brunpeppar (det heter allspice har, och BOY, hur besvarligt det var att det inte fanns i "Peppar raden" pa affaren nar jag forst flyttade fran Sverige.)
 
Älva blev glad för att jag bäddade rent. :love:

IMG_20230121_215942.webp
 
Tänkte ju inte riktigt på att kolla med nån av mina stallkompisar om de kunde ta in min pålla och hagkompisen så jag kunde vara hemma och vila i och med sjuk ju. Men tog ju med bästa älsklingen som hjälpte till att ta in min häst (jag fokuserade på den andra så vi kunde hålla ett lugnt tempo) och gick över hennes broddar, gick så fint så 🥰.
Var ju tur att det blev som det blev; bilen har larmat om ett slitet bromsbelägg ett par veckor (bilen stod ju de 5 dagar jag fick hjälp 🥰) och ikväll när vi åkte reagera sambon på att de skrapade, har ju inte jag hört som är lomhörd av lock för öronen 🤯.
Hemma igen blev det myskväll med middag, glass med tillbehör och en gammal svensk film 😊.
 
Bortkastad dag, sovtider är helt upp och ner. Var vaken till fyra i natt, vaknade klockan halv åtta, gav katten mat, somnade om. Vaknade tio, somnade om. Lyckades vakna på riktigt vid halv ett. Somnade på soffan just innan jag skulle gå och tvätta och sov tills tvättiden var över. Nu är jag trött men inte sömnig. Har naturligtvis inte ätit och knaprar omeprazol mot illamåendet. Hade planer på att göra en kyckling paprikash men grubblar nu på vad som är snabbast och lättast. Rotade igenom köket men inga ramennudlar hemma.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 695
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 989
Senast: Sassy
·
Trädgård & Växter Jag flyttade in i mitt hus för 7-8 år sedan, mitt första egna hem. Det följde med en gammal gräsklippare och en gammal bensintrimmer...
2
Svar
22
· Visningar
707
Senast: Angel
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 812

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp