Vad gör vi? Del CLXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Önskar God Jul från soffan i sjukstugan... :) Det tar sig ändå. Jag orkar ligga med datorn i knäet för första gången sedan det här eländet började. Jag sov mig igenom hela torsdagen plus hela natten till igår. Igår var jag mycket matt - och grymt uttråkad eftersom jag vare sig kunde sova eller orkade göra något. Jag börjar känna lite hopp om livet nu. Dock är det fortfarande väldigt klent med aptiten, och det är så trist att inte vara sugen på mat.... :meh:
 
God jul allihopa 🎄

Jag är vaken och kan inte somna om :meh: är både hungrig och hjärnan går på högvarv. Planen just nu är att dra mig till 6 och sen kliva upp, så kan jag förhoppningsvis sova en stund på soffan efter lite mat eller en tårtbit. Jag fyller år idag också så har en bit prinsesstårta i kylen :d
Grattis...du firar samma dag som jobbarkompisen...
 
0C8A814B-36C9-4D09-AFCC-19D209BC119F.webp
 
Äntligen landat i soffan efter en dag som kunde varit bättre.
Sorry men här kommer nog en del gnäll.
Sluta läsa NU om ni inte vill höra självömkan 😅.

Jag måste få ut det någonstans.
Det började med en förkylning.
Jag skulle träffa mamma på annandagen och hon är immunhämmad på grund av behandlingar. Nu vågar jag inte det.
Annandagen var så perfekt innan nästa behandlingsomgång annars.

I natt fick vi tömma ett helt inomhusförråd på jakt efter en mus som ligger död någonstans. Det luktar inte kul där.
Hittade den inte, så den ligger väl i vägg eller under golv 🙈.
Nu har vi tätat dörren dit och öppnat ventilen max. Bara att vänta ut då.

Går ut för att ändå rida den lilla julturen iklädd tomte dräkt och en säck med små påsar med hemgjort godis utanför husen längs vägen. Påsarna fixades i god tid innan jag blev sjuk.
Det visade sig bli att plocka av, rikta och slå på en böjd sko där flera sömmar släppt.

Funderar på vad tusan som har hänt med mitt immunförsvar egentligen?

Sedan finns det såklart ljuspunkter. Som julklappar från både SS, vänner och maken.
Mat som hans släktingar gav lådor med. Det var bara att välja vad av det de hade vi ville ha när vi släppte av julklappar utanför dem.

Men nu har jag kraschat i soffan och planerar att inte röra mig innan hästarna ska matas igen.
 
Önskar God Jul från soffan i sjukstugan... :) Det tar sig ändå. Jag orkar ligga med datorn i knäet för första gången sedan det här eländet började. Jag sov mig igenom hela torsdagen plus hela natten till igår. Igår var jag mycket matt - och grymt uttråkad eftersom jag vare sig kunde sova eller orkade göra något. Jag börjar känna lite hopp om livet nu. Dock är det fortfarande väldigt klent med aptiten, och det är så trist att inte vara sugen på mat.... :meh:
Kram! Krya på dig.
Var det Covid eller nåt annat?
 
Äntligen landat i soffan efter en dag som kunde varit bättre.
Sorry men här kommer nog en del gnäll.
Sluta läsa NU om ni inte vill höra självömkan 😅.

Jag måste få ut det någonstans.
Det började med en förkylning.
Jag skulle träffa mamma på annandagen och hon är immunhämmad på grund av behandlingar. Nu vågar jag inte det.
Annandagen var så perfekt innan nästa behandlingsomgång annars.

I natt fick vi tömma ett helt inomhusförråd på jakt efter en mus som ligger död någonstans. Det luktar inte kul där.
Hittade den inte, så den ligger väl i vägg eller under golv 🙈.
Nu har vi tätat dörren dit och öppnat ventilen max. Bara att vänta ut då.

Går ut för att ändå rida den lilla julturen iklädd tomte dräkt och en säck med små påsar med hemgjort godis utanför husen längs vägen. Påsarna fixades i god tid innan jag blev sjuk.
Det visade sig bli att plocka av, rikta och slå på en böjd sko där flera sömmar släppt.

Funderar på vad tusan som har hänt med mitt immunförsvar egentligen?

Sedan finns det såklart ljuspunkter. Som julklappar från både SS, vänner och maken.
Mat som hans släktingar gav lådor med. Det var bara att välja vad av det de hade vi ville ha när vi släppte av julklappar utanför dem.

Men nu har jag kraschat i soffan och planerar att inte röra mig innan hästarna ska matas igen.

Ibland är det mycket skit helt enkelt :heart
 
Försöker skicka mms till familjen och det misslyckas hela tiden. Försöker uppdatera mobilen. Fattar inte varför den alltid ska bråka. Får något mysko meddelande att mms inte stöds av nätverket. Stängt av wifi men fortfarande samma problem. Uppdaterat inställningarna. Skickat samma mms fyra gånger. Vet inte alla fått det fyra gånger. Fasiken
 
Ibland är det mycket skit helt enkelt :heart
Ja. Urk.
2022 vill visst sluta isamma ton som en stor del av året varit 😅.

Men jag är också så tacksam att jag haft möjlighet att lära mig fixa skor själv. Såsom den där satt hade den kunnat vara farlig och orsaka skador, och nu är det fixat så pass att den antagligen sitter fint till nästa hovis besök om han inte gör om samma bravad. Men han fick på sig gummiboots nu också 😇.
 
Eldar i pannan och har fixat en liten Jansson som står och puttrar i ugnen. Den ska sedan avnjutas med några prinskorvar och 1 eller flera zeunerts julmust.

Snålt med julmat iår, men inget jäkla förkylningsvirus ska hindra mig från att göra -och äta- lite av den varan :sneaky:
 
Har ochså gratänger i ugnen,har burit över div mat o klappar till min skånegranne som jag ska fira jul med.
Så bara att vänta tills maten i ugnen är klar o sen sända ut ett nödrop om bärhjälp,så är det jul här med, en vit jul om än med ett nödrop då det bara är lite vitt damm på marken.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag har drivor av läkemedelsförpackningar som jag vill bli av med. Men på kartongerna står mitt namn och födelsedatum. Därför är jag...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
6 749
Senast: Görel
·
Hemmet Vi eldar och det resulterar i att allt har en svart hinna över sig. Jag har en gammal Josef Frank lampa med linskärmar som är ordentligt...
Svar
4
· Visningar
313
Senast: Saigon
·
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 655
Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
66 67 68
Svar
1 340
· Visningar
37 338
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp