Vad gör vi? Del CLXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
80 pannkakor stekta :d

20221215_083504.jpg

Strax dags för liten rast :D
 
Men haha. Det kan inte vara så att min chef faktiskt har varit chef innan.
Han har precis prackat på mig 5 stora arbetsuppgifter som bör vara klara innan 12e januari.
Jag går på semester i morgon, har semester till den 11e och har häcken full med saker som jag måste göra för att saker överhuvudtaget ska fungera när det nya året drar igång.

Så nu har jag förklarat för honom att det inte går och gett honom en lösning på hur han ska fördela arbetet på de som jobbar nästa vecka.
Bestämde mig dock exakt nu för att inte fortsätta hjälpa honom med sånt här nästa år. (jag har curlat honom varenda gång det kört ihop sig).
 
Men haha. Det kan inte vara så att min chef faktiskt har varit chef innan.
Han har precis prackat på mig 5 stora arbetsuppgifter som bör vara klara innan 12e januari.
Jag går på semester i morgon, har semester till den 11e och har häcken full med saker som jag måste göra för att saker överhuvudtaget ska fungera när det nya året drar igång.

Så nu har jag förklarat för honom att det inte går och gett honom en lösning på hur han ska fördela arbetet på de som jobbar nästa vecka.
Bestämde mig dock exakt nu för att inte fortsätta hjälpa honom med sånt här nästa år. (jag har curlat honom varenda gång det kört ihop sig).
Jag applåderar det beslutet! 👏
 
Sitter och har lite småont i händerna. Skulle klippa bort allt hovskägg och behandla ynglingen igår, men lyckades klippa mig själv i fingret TVÅ GGR. Hur jag lyckades med det när saxen har trubbig ände är ett mysterium 😅 Var så otroligt mycket att klippa och var tvungen att tvätta och behandla bakbenen med hexocil och probolja (vilket blev en brottningsmatch där matte fick vara rejält barsk för att inte bli inslängd i väggen pga vatten i svamp är dödsfarligt). Blev jag klar? Svar nej, handklippte bort allt med saxen (även handen visst) och hann maskinklippa det mesta fram iallafal. Så idag blir det fortsättning efter jobb med att maskinklippa bak och få på Zitch. Men vem vet, det kanske blir ett tredagarsjobb när man ska samarbete med unghästtålamodet.

Men förutom vattenbråket så var det inga problem att klippa hästen för första gången, biltemas pälstrimmer till trots.
 
haha, jag har bjudit på dagens underhållning. Satt och dokumenterade när det swishade förbi en väldigt glad hund utanför fönstret. Tänkte att ägaren säkert var borta på gångvägen, men sen såg jag ingen utan bara hunden som drog världens rejs på skolgården.
Så jag gick ut i snön i mina innetofflor (är -14 ute) och fångade in en hund som var i zoomies-mood. Och sedan popcorn/studs-mood när den väl var infångad :bump:

Sen gjorde facebook sitt och hund är återförd till sin ägare, och mina tår börjar återfå känsel...
 
Var uppe och parkerade om bilen vid 7 p.g.a. städdag. Täckt av snö, skrapa, sparka bort snövall, inte hitta någon annan parkering på 15 mins cirkulerande. Så slog det mig, bara 1,5 månad kvar av detta nu :heart Och bara 1,5 månad kvar av ”Snälla vill du ta ut hunden, jag är så trött..” kl. 23 på kvällen.

Ikväll ska jag och dottern på julfest på jobbet, ska bli kul!
 
Det kan jag hålla med om. Hästlivet blir lättare i plusgrader. Just nu saknar jag inte häst.

Längtar INTE efter en genomlerig häst och bäckmörker. Eller någon enstaka plusgrad med snöblask, inga snösulor än och världens styltor.

Nej snälla låt mig behålla snön och åtminstone några minusgrader för att hästlivet ska vara uthärdligt! Även om jag kan hålla med om att det är lite motigt med tvåsiffriga minusgrader.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Vi gör oss färdiga för läggdags! :D Är trött och katten Alice väntar på att vi ska lägga oss i sängen så att vi kan mysa mera :sleep...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
65 119
  • Låst
Tjatter Jag har ju ingen katt att ha som första bild så det får bli en midsommarfin Gräddbulle :angel: Snart dags att åka till stallet för den...
98 99 100
Svar
1 999
· Visningar
61 576
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
69 944
Senast: grodan21
·
Fritid Jag har snart semester i två veckor. Till en början var tanken att åka till Finland då, men av olika anledningar blir det nog inte av...
Svar
11
· Visningar
808
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp