Nu tänker jag mig såna där små gårdstomtar som förr i tiden bodde på gårdarna som låg i Stockholm. De var väl för vresiga för att flytta och har istället adopterat höghusen som sina gårdar istället Ibland har en tomte hand om ett helt kvarter, då det är samma mark som en gård låg på för länge sedan.Jo precis sådana, men roa ungarna kan de säkert göra också tänker jag. Det finns ju inte så många getter att klappa eller manar att fläta nuförtiden, och den kände sig kanske lite ensam ute på parkeringen.
Det finns fortfarande djur, både husdjur och vilda djur som lever i skuggan i staden. Särskilt råttor, tomten ser till att mata dem så att de inte rör sig djupare in i husen och förstör egendomen
@tornblomma och hennes grannar måste ha glömt att mata sin tomte, eller ha en extra vresig sådan det finns ju personligheter även bland tomtarna...
Tomten håller även hundar som är ensamma hemma sällskap och får katterna att busa lite, särskilt på nätterna. (På dagen är de ju upptagna med hundarna!)
Eller hjälper/stjälper () stressade småbarnsföräldrar med deras småbarn, uppenbarligen
Det finns mycket jobb kvar att göra!