Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kollar film men ska nog försöka vila snart.
För nån timme sen började jag få som muskelsammandragningar i ena tinningen. Jätteskumt.
 
Idag gick en av Whippishens största drömmar i uppfyllelse när han blev lämnad ensam med en trave pannkakor. Ett misstag enligt mig, enligt honom var det ödesbestämt. Vi kom hem från världens blötaste, lerigaste promenad och jag tyckte det vore bäst att torka av hundarna i trapphuset. Sena hade vi blivit och vi var trötta och hungriga allihop.

Började med Whippishen och skickade in honom i en i övrigt obefolkad lägenhet när han var klar. Tänkte inte ett ögonblick på att jag ställt en tallrik pannkakor på diskbänken och fortsatte med stora killen (under viss protest). Hörde lite dunsar från lägenheten men tyckte att jag ju ställt hundarnas frysta mat att tina i säkerhet, så det var nog lugnt, och hade fullt upp med att övertyga fluffiga herrn om att låta mig avlägsna sju sorters lera ur fluffet.

Väl klara öppnar vi dörren och möts av en Whippish med den här kroppshållningen 🦐🦐🦐 dvs. något jättekul har hänt.

Om ni nånsin undrat hur långt en Whippish når över diskbänkskanten är svaret såhär långt (Ej i bild pga. uppätna är två hoprullade pannkakor som låg ovanpå.):
Visa bifogad fil 110048
Vill du veta hur det ser ut när en dobbis kommer åt det fatet? Ja hundvarianten då
 
Guuuu så skönt att snösulorna hjälper min fina häst så mycket!🥰. Eftersom ju denna tunga snö påfrestar senorna och hästarna ju trampar i det i hagen valde jag att lägga på hoppsadeln och skritta på vägen som var plogad ☺️. Härligt piggelin pålla som var lite larvig vid ett tillfälle (lätt snöras från grenarna inåt skogen?) men det mindre snön som for från stalltaket bara tittade hon nyfiket på, jag som var förberedd på att hon kanske skulle kasta sig 😅.
Efter en mysig middag och julklappsutdelning hos mamma med henne, hennes särbo och brorsan med familj ❤ och kvällsfodring av hästarna 🥰 fick det bli soffhäng och filmen Father of The Year med älsklingen 😊.
 
Torkar tårarna och vilar mina redan trötta magmuskler efter att ha skrattat så jag grät tillsammans med maken åt, ptja, ingenting särskilt alls egentligen. Herregud vad fåniga vi är, och så kul vi har ihop! :love: Nu är det hög tid att inta sängen och boken, för vi har en ganska intensiv dag framför oss imorgon.
 
Aha
Jag och hästarna gör vårt bäst för att äta/elda upp det
Hästarna kvistar och barkar så nästa vinter blir det ved
Har några jätteaspar här runt omkring men det är verkligen uppskattat av hästarna så jag ser det som foder :)
Tillägg idag stod de och skrapade i snön efter gräs och nej de är inte svältfödda ;) en asp eller två gör att de roar sig med det istället :up:
När våra hästar hörde motorsågen vintertid sprang de till staketet och spanade. Att få en rejäl asp var fest.
 
Är så sjukt förvirrad. Massivt klagomål över att vi förde för mycket oväsen i min lägenhet igår :confused:

Visst min chef stannade tills nästan fyra på morgon. Vi satt vid köksbordet och pratade med musik på i låg volym. De får det också att låta som att det här händer konstant (det händer inte, sist någon var över var över en månad sedan) och klagade också på att katterna stör dem konstant.

Är sjukt förvirrad, jag måste ju kunna ha en konversation i normal ton i min lägenhet även om klockan är tre på morgonen. I tillägg så ligger min matsal också en bra distans från närmaste sovrum (vardagsrum emellan) och deras lägenhet borde se likadan ut. Jag hade kunnat sova i min egen lägenhet igår medans vi höll på i vid köksbordet (jag är ljudkänslig) så jag är sjukt förvirrad hur de hör något alls. Jag hör inte en enda granne när de pratar i sina lägenheter, det enda ljud som kommer igenom är någon som spelar piano nu och då i vardagsrummet under mitt (helt ok).

Om de nu tycker att jag för oväsen konstant varför har de inte kommit och sagt till? Istället klagar de massivt i chatt gruppen till alla.
 
Katterna är en separat historia, de sprang i hjulet några gånger och ja det låter högt (jag har försökt placera hjulet vid den vägg som borde störa minst eftersom den går ut mot trapphuset). Men jag frågade i chatt gruppen om det stör någon för flera månader sedan och ingen svarade.

Men jag har tagit bort hjulet nu, de får väl jaga varandra som motion eller bli tjockisar.
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 793
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp