Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har i alla fall "leksaks marodoren" varit i farten igen. Jag ser till att han plockar upp alla leksaker, utom en, fore "bed time" da vi alla sover i sovrummet som normalt har dorren stangd da fonstret ar oppet for bade frisk luft och kyligare sovplats. Bada hundarna talar om nar de vill ga isang, Diva Rottweiler gnaller lite tyst och skrapar hardare och hardare pa dorren tills jag kommer och slapper in henne. Tater Tot Malle vandar fram och tillbaka framfor dorren med en leksak i munnen, som ger ett ihaligt ljud, medan han hogljutt gnaller vilket overgar till ganska tysta, dova, ihaliga, skall om jag ignorerar honom.
De gar bada ut pa baksidan av huset for sig sjalva pa morgonen medan jag fortfarande sitter har. Efter att Tate kommer in tar det nagra fa minuter innan han har dekorerat huset sa det ser "trevligt" ut for honom. :grin:

Presis som aldste sonen gjorde varje gang han kom till Mormor, och om vi plockade upp skyndade han sig att lagga ut leksaker randomly over hela koks golvet, tog ett par steg tillbaka och inspekterade innan han utbrast, "Sa dar, nu ser det trevligt ut" 😋:heart

IMG_3552.JPG


IMG_3551.JPG
 
Klockan ar 11:30 am och jag sitter fortfarande i morgonrock. Nu ar det dock dags att aka och handla med mina vilddjur sa vi kan "leka" och trana lite pa vagen. Under tiden borjar Maken stada garaget (dar hela julen fortfarande star kvar) och han ar "in charge" av tvattmaskinen som just nu centrifugerar.

Jag funderar sa pa vad jag ska laga ikvall ... spaghetti later gott ... men en carbonara eller in Alio e Olio?
 
Klockan ar 11:30 am och jag sitter fortfarande i morgonrock. Nu ar det dock dags att aka och handla med mina vilddjur sa vi kan "leka" och trana lite pa vagen. Under tiden borjar Maken stada garaget (dar hela julen fortfarande star kvar) och han ar "in charge" av tvattmaskinen som just nu centrifugerar.

Jag funderar sa pa vad jag ska laga ikvall ... spaghetti later gott ... men en carbonara eller in Alio e Olio?
Carbonara!
 
Plockat, fixat och städat som en galning hela dagen. Aldrig varit så rent här! (Eller okej, efter att flyttstäd var här var det nog ännu lite renare :D )

Nu kraschat i soffan med en öl efter middag och dusch. Helt slut, men borde plugga lite. Imorgon är det dags för roadtrip 🤩
 
Åt en kebab rulle i Örsundsbro, den var inte god. Alldeles för kladdig...
Sedan bussen hem
Väl hemma tog jag hand om de nya fiskarna, de får gå i Ikea balja tills jag vet hur jag ska placera dem
Super trött nu, blir nog sängen snart
 
Ja att det var mycket asp. Det är ju sånt som sprider sig via rotskott...
Aha
Jag och hästarna gör vårt bäst för att äta/elda upp det
Hästarna kvistar och barkar så nästa vinter blir det ved
Har några jätteaspar här runt omkring men det är verkligen uppskattat av hästarna så jag ser det som foder :)
Tillägg idag stod de och skrapade i snön efter gräs och nej de är inte svältfödda ;) en asp eller två gör att de roar sig med det istället :up:
 
Idag gick en av Whippishens största drömmar i uppfyllelse när han blev lämnad ensam med en trave pannkakor. Ett misstag enligt mig, enligt honom var det ödesbestämt. Vi kom hem från världens blötaste, lerigaste promenad och jag tyckte det vore bäst att torka av hundarna i trapphuset. Sena hade vi blivit och vi var trötta och hungriga allihop.

Började med Whippishen och skickade in honom i en i övrigt obefolkad lägenhet när han var klar. Tänkte inte ett ögonblick på att jag ställt en tallrik pannkakor på diskbänken och fortsatte med stora killen (under viss protest). Hörde lite dunsar från lägenheten men tyckte att jag ju ställt hundarnas frysta mat att tina i säkerhet, så det var nog lugnt, och hade fullt upp med att övertyga fluffiga herrn om att låta mig avlägsna sju sorters lera ur fluffet.

Väl klara öppnar vi dörren och möts av en Whippish med den här kroppshållningen 🦐🦐🦐 dvs. något jättekul har hänt.

Om ni nånsin undrat hur långt en Whippish når över diskbänkskanten är svaret såhär långt (Ej i bild pga. uppätna är två hoprullade pannkakor som låg ovanpå.):
37382A3C-C4C8-468F-9F4C-1D17E26E574C.webp
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 798
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 699
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp