Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på röntgen, lite trött efter att ha varit inrullad i ett dunkande smällande rör och gjort magnetröntgen på ländrygg och SI-leder.

Var lite förvånad därinne i röret och tänkte över att människor också har SI-leder, inte bara hästar, vilket sen övergick i lätt genans över min okunskap om min egen anatomi.

Resultatet ska skickas till min läkare iaf, inom en vecka. Och nej det är inte hemskt plötsligt trauma som hänt, utan en inplanerad tid. Väldigt märkligt att få den kl 21 på trettondagsafton bara.
Stackars personalen!

Sist jag gjorde mr var på nationaldagen, men inte riktigt lika absurd tid som din.

Hoppas undersökningen ger användbar info.
 
Är så godissugen att jag håller på att bli tokig. Tyckte väl det gått förvånansvärt lätt att bara sluta efter allt godis i jul. Men det hade bara inte hunnit komma ikapp än. Känner mig mer vild än tam. Funderar (obs! Helt hypotetiskt) på vilka brott jag hade kunnat tänka mig att begå för att få tag i diverse sötsaker.
 
Usch jag lider med dig. Har också en sån kollega. Det tar verkligen på nerverna när exakt allt innehåller någon form av ”hoppsan”. När man frågar hen en enkel ja/nej-fråga om hens ansvarsområde får man ofta också svaret ” jag tror det”. Jag blir tokig! Vadå tror? Ja eller nej???
Ja alltså det är så sjukt dränerande och frustrerande! Det lustigaste av allt är att detta är samma person som agerar som revisor i företaget, och alltså antalet gånger jag har behövt jaga henne för att 1) en kunds faktura ska betalas 2) mina utlägg ska godkännas eller 3) jag ska få min lön... 🤯 En gång i somras låg vår hemsida nere i flera timmar eftersom hon glömt betala fakturan, trots påminnelser. Att hon överhuvudtaget fortfarande har ett jobb är ett under, men tyvärr är det en hel del svågerpolitik inblandat :turd:
 
Babyboom i VGV-tråden, vem hade kunnat ana det?! Nåddes just av nyheten att min man blivit morbror på nytt, min svägerska fick sitt andra barn nu ikväll, nästan två veckor före beräknat datum 🥰 Känns väldigt lagom för mig/oss att folk runtom oss skaffar bebisar som vi kan gulla med och sedan lämna tillbaka när vi tröttnar 😃
 
Skönt med sovmorgon med älsklingen och så kom "lilla" katten snodde famnen..Nåja katt toknöjd och med tanke på sambons jätteleende med så ja, mys då 😂🥰.

Trotsade typ snöstorm (i alla fall där vinden drog upp från sjön fick man andan i halsen 😆) med härligt sällskap 😍. Skritt första varvet och andra varvet utan den ena taggade pållen som ju med vill springa (promeneras i skritt) la jag även in lite,lite trav och galopp med min pålla som var lite på tårna, härliga häst 😍🥰.
Hann bara vara hemma någon dryg timme innan sambon kom hem så for vi tillbaka till stallet i snöfallet och fixade insläpp och så förbi pizzerian på vägen hem; är ju ändå fredag fast det känns som lördag 😄. Efter att bästa älsklingen snöröjt lite hemma blev det en annan ganska "klassisk" film 😄; Amercian Pie- The Naked Mile 😆. Nu sovtajm 😴.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 812
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 700
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp