Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick tillfälle att kela lite med mina blygare städkrabater igår. Nettle och Nibbles. 😍
20230105_130255.webp
 
Har slagit igen jobbdatorn efter ännu en intensiv arbetsdag som avslutades med att jag tog mig för pannan och utbrast högt, på svenska "Men är du helt jävla dum i huvudet eller?". Nej, jag är inte stolt över den reaktionen men den kom verkligen bara helt spontant och jag vill ändå påstå att jag hade väldigt goda grunder för den eftersom den rör en kollega som i princip aldrig kan göra något rätt. Det är helt otroligt! Det är liksom inga avancerade grejer heller, utan det bottnar sig till 90% i rent slarv. I just det här fallet rörde det sig om en graf som jag bett hen korrigera tre gånger nu. Varje gång jag får tillbaka den "korrigerade" versionen är det ett nytt slarvfel som behöver fixas. JAG BLIR TOKIG.

Ja ja, nu ska jag lägga detta bakom mig och traska bort till gymmet en sväng för att pysa av mig lite. Ser extremt mycket fram emot att landa i soffan med ett glas rödvin och en skål chips sen!
Usch jag lider med dig. Har också en sån kollega. Det tar verkligen på nerverna när exakt allt innehåller någon form av ”hoppsan”. När man frågar hen en enkel ja/nej-fråga om hens ansvarsområde får man ofta också svaret ” jag tror det”. Jag blir tokig! Vadå tror? Ja eller nej???
 
Precis kommit hem efter en lång dag. Var hos mor och far och då jag skulle köra upp en dålig silagebal som de ska göra jord av tog jag med den. Resan dit tog lite extra tid men hemresan var hemsk. Det brukar ta 1h 5 min från stallet, idag tog det 1h 45min. Jag hade så ont i högerbenet så jag mest ville skrika på slutet, nej det var INTE smart att ta med släpet. Jag älskar dock min fyrhjulsdrift för annars hade jag inte tagit mig hem då mycket var oplogat. Jag gissar att mamma var orolig innan jag ringde och sa att jag var framme vid stallet.
Har hela resan oroat mig för att jag skulle behöva skotta när jag ställt av släpet i stallet då jag bara vill gå och gömma mig inne. Kom in i villaområdet och insåg att kommunen inte hunnit ut och ploga än, lättnad, och så kom jag fram till min infart och inser att någon supersnäll granne skottat min infart. Började banne mig gråta av glädje.
 
Sitter på röntgen, lite trött efter att ha varit inrullad i ett dunkande smällande rör och gjort magnetröntgen på ländrygg och SI-leder.

Var lite förvånad därinne i röret och tänkte över att människor också har SI-leder, inte bara hästar, vilket sen övergick i lätt genans över min okunskap om min egen anatomi.

Resultatet ska skickas till min läkare iaf, inom en vecka. Och nej det är inte hemskt plötsligt trauma som hänt, utan en inplanerad tid. Väldigt märkligt att få den kl 21 på trettondagsafton bara.
 
Sitter på röntgen, lite trött efter att ha varit inrullad i ett dunkande smällande rör och gjort magnetröntgen på ländrygg och SI-leder.

Var lite förvånad därinne i röret och tänkte över att människor också har SI-leder, inte bara hästar, vilket sen övergick i lätt genans över min okunskap om min egen anatomi.

Resultatet ska skickas till min läkare iaf, inom en vecka. Och nej det är inte hemskt plötsligt trauma som hänt, utan en inplanerad tid. Väldigt märkligt att få den kl 21 på trettondagsafton bara.
Trettondagsafton? Om det var idag har iaf jag trettondagen i min almenacka... ;) ;););) men ja ännu konstigare
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 815
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 700
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp