Vad gör vi? Del CLXIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis varit i stan och fikat med äcklig fika som tog ca 30 minuter att få, stackars personalen verkade stressade med trasiga maskiner osv. Tyckte himla synd om dom. Försöker komma på något att laga till middag men tycker verkligen att all mat ser osmaklig ut. Laga mat är faktiskt ganska kul, men jobbigt när när man inte vill äta något.
 
Har precis varit i stan och fikat med äcklig fika som tog ca 30 minuter att få, stackars personalen verkade stressade med trasiga maskiner osv. Tyckte himla synd om dom. Försöker komma på något att laga till middag men tycker verkligen att all mat ser osmaklig ut. Laga mat är faktiskt ganska kul, men jobbigt när när man inte vill äta något.
Här blir det potatisgratäng med bacon i. Tror det kan bli svamp till med....
 
Jag och hostan har tagit oss till stallet och umgåtts med min lilla bruna. Känns som den jäkla hostan är en osedvanligt klängig partner som gärna skulle få släppa sitt grepp om mig nu. Jag har tröttnat! Vill dumpa! Kom hem frusen så nu sitter jag framför kaminen igen.
AD1469AE-97BB-4013-A197-9E2F89D1AE98.webp
 
Har precis varit i stan och fikat med äcklig fika som tog ca 30 minuter att få, stackars personalen verkade stressade med trasiga maskiner osv. Tyckte himla synd om dom. Försöker komma på något att laga till middag men tycker verkligen att all mat ser osmaklig ut. Laga mat är faktiskt ganska kul, men jobbigt när när man inte vill äta något.

Här blir det potatisgratäng med bacon i. Tror det kan bli svamp till med....

Jag tänker åka till thaivagnen i Enviken och köpa middag :up: Jag skyller det på min avlidna spis :D (att jag har vedspis talar vi tyst om :angel:).
 
Med bild sa klart! 😊



Jag har rest och bott i Mellan Ostern, Asien, och Afrika i manga ar och den enda sjukdom jag faktiskt oroade mig for var Neisseria meningitidis, men i de lander dar det sprids som en vanlig forkylning finns lakemedel som ofta maste bestalls i vastvarlden. Det enda jag drabbades av var Amoeba dysentery (via gronsaker 3 ganger 🤔) och salmonella en gang men Flagyl (Amoebor gillar uppenbarligen inte det) finns overallt och aven kvacksalvare ute i oknen hade det.
Det enda jag har lyckats med än så länge efter nio år i Asien är dengue. Men det var inte särkilt jobbigt (kände mig en trött en dag, sen jag var pigg igen men med typiskt dengue utslag över hela kroppen). Min personliga notering är att män verkar bli mycket sjukare (sängliggandes och med feber och mår piss i flera dagar) än kvinnor av de som jag känner som haft det.

Annars är det enbart den klassiska återkommande dåliga magen som bäst hjälps med kol tabletter och ordentlig vätske ersättning.

Är dock mest chockad över antalet resenärer här som inte har koll på hur rabies funkar och tror att de är immuna efter vaccinering :confused: Lite lätt problematiskt då rabies har 100% dödlig utgång utan behandling innan symptom och vaccinering enbart ger en längre tid innan du måste få den första behandlingen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 819
  • Låst
Tjatter Årets första bokbingo är här! 30 brickor att fylla och jag tänkte vi kör från januari till sista april om ni inte tror det är för lång...
Svar
8
· Visningar
700
Senast: Snurrfian
·
Tjatter Ny tråd då det första bingobrickan innehöll två rutor med samma text, detta är nu korrigerat och den gamla tråden låst! Årets första...
27 28 29
Svar
561
· Visningar
17 700
Senast: Mineur
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Denhär berättelsen börjar i december året 2006. Det var en mamma en pappa och deras lilla bebis som var i himlen. Dom skulle få en till...
2
Svar
37
· Visningar
2 945
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp